Çoğu zaman “anahtar kelime” ile karıştırılan arama sorgusu (search query) isminden de anlaşılacağı üzere bir kullanıcının arama motoruna yazdığı kelimelerin bütününe denir. Ürünler veya hizmetler hakkında bilgi almak isteyen ziyaretçilerin Google başta olmak üzere arama motorlarına yönelttiği soru şeklindeki cümleler arama sorgusu olarak kabul edilir. Bu sorgular bazen tek bir kelime olabileceği gibi uzun cümleler halinde de olabilir. Arama motoru bu sorguları analiz ederek en isabetli ve tutarlı sonucu görüntülemeye çalışır.

Örnek üzerinden gidersek konu daha iyi anlaşılabilir. Diyelim ki “Arnavutköy toptan elektrik malzemeleri” şeklinde bir arama yaptınız. Bu, bir arama sorgusudur. “Elektrik malzemeleri” ise anahtar kelimedir. Kullanıcıların eğitim durumları, yaş ve cinsiyetlerine göre farklı cümlelerle arama sorguları yapabilirler.

Anahtar Kelime ile Arama Sorgusu Arasındaki Fark Nedir?

Arama motoru sıralama sonuçlarında yükselmek isteyen SEO uzmanları hedefledikleri anahtar kelime üzerinde çalışmalar yaparlar. Yukarıdaki örnek üzerinden devam edecek olursak “elektrik malzemeleri” hedeflenen anahtar kelime olarak karşımıza çıkar. SEO çalışmaları bu hedef üzerine yürütülür.

Arama sorguları ise daha uzun kelimelerden oluşur ve genellikle soru cümleleri şeklindedir. Kullanıcılar “Tarkan kaç yaşında” gibi cümleleri arattığında aslında bir arama sorgusu gerçekleştirmiş olurlar. SEO uzmanları da bu arama sorgularına verilen cevapların yer aldığı sayfalar hazırlayarak ziyaretçileri çekmeye çalışırlar.

Diyelim ki Arnavutköy ilçesinde toptan elektrik malzemesi satan bir dükkânınız var. Eğer “Arnavutköy toptan elektrik malzemeleri” şeklindeki aramaları hedefleyerek SEO çalışmanızı yürütürseniz daha fazla ziyaretçi çekebilmeniz mümkündür. Çünkü asıl anahtar kelime olan “toptan elektrik malzemesi”nde rekabet çok yüksek olacaktır.  

Örnekleri çoğaltabilmek mümkün. İki terim arasındaki farkı anladıkça daha etkili SEO çalışmalarına imza atabilirsiniz. Arama sorgularının bir diğer avantajı da kullanıcıların ne tür aramalar yaparak sitenize ulaştıkları bilgisini edinme imkânı sunuyor oluşudur. Müşterilerinizin ihtiyaç, soru ve taleplerini bu sorguları inceleyerek öğrenebilirsiniz. Üstelik bunun için cebinizden para çıkmasına da gerek yoktur.

İçeriğinizle alakalı olabilecek hedef arama sorgularını belirleyerek bu doğrultuda sayfalar oluşturmak, doğal ve organik tıklama almanıza olanak sağlayacaktır. Dikkatli ve stratejik bir şekilde hedef anahtar kelimeleri bu sayfalara tutarlı şekilde yerleştirip özgün içerikler hazırladığınız takdirde daha yüksek ziyaretçi ve müşteri sayısına ulaşabilmeniz işten bile değildir.

Arama Sorguları Kaça Ayrılır?

Daha faydalı sonuçlar veren bir SEO stratejisi belirlemek için arama sorgularının türlerini anlamanız çok önemlidir. Bu noktada arama sorgularını üçe ayırabilmek mümkün: Bilgi verici, yönlendirici ve alışveriş sorguları.

Bilgi verici arama sorguları, isminden de anlaşılacağı üzere sorularına cevap arayan ziyaretçilere yöneliktir. Bu tür sorgularda genelde “neden, nedir, nasıl, kaç para” gibi soru edatları yer alır. Mesela “Evde elektrik prizi tamiri nasıl yapılır” gibi bir sorgu örnek gösterilebilir. Web sitesi sahibi olarak bu sorunun cevabını özgün bir içerikle ziyaretçilerinizle paylaştığınız takdirde rekabetin çok az olduğu arama sorgusunda üst sıralarda listelenmeye başlayabilirsiniz. Bu hem müşteri sayısını arttırır hem de marka ve işletme bilinirliğine fayda sağlar. Sitenizin Google tarafından tanınması ve otoriterliğinin yükselmesi ise cabası.

Yönlendirici arama sorguları ise ziyaretçiyi hedeflediği web sayfasına erişmeye yönlendirir. “Hotmail giriş” veya “Profilo çağrı merkezi numarası” gibi sorgular bu noktada örnek verilebilir. Eğer marka bilinirliğiniz yüksekse Google arama sıralama sonuçları sayfasında (SERP) doğrudan ziyaretçiye bilgi aktarımı yapacaktır.

Alışveriş sorguları ise genellikle bir ziyaretçinin satın almaya hazır olduğunda yaptığı sorgulara denir. Örnek vermek gerekirse “205 15 55 lastik satın al” şeklindeki bir arama, alışveriş sorgusu olarak kabul edilebilir. “Satın alma, sipariş verme, yakınımdaki” gibi kelime öbekleriyle yapılan bu aramalar sayesinde ziyaretçiler doğrudan ilgiliyi sayfaya erişebilirler. “Yakınımdaki araba tamircileri” şeklindeki arama sorgusu bu noktada yine bir örnek olarak verilebilir.

Tabii bu noktada anahtar kelimelerin önemini atlamamak lazım. Birbirinden farklı arama sorgularını doğru analiz ettikten sonra anahtar kelimelerin içinde yer aldığı özgün içerikler yayınlayarak ziyaretçilerin sitenizde kalma süresini uzatabilmeniz mümkün. Google’da daha otoriter bir konuma yükselmek zaman alacak olsa da, düzgün bir SEO çalışmasıyla bu pek de hayal değil.

Yine “toptan elektrik malzemeleri” anahtar kelimesi üzerinden örneklemeye devam edelim. Ürün ve hizmetlerinizi tanıttıktan sonra bir blog sayfası oluşturarak hedef arama sorgularına yönelik içerikler yayınlamanız mutlaka önemli. Sonrasında işletme ismi ve adresinin görünür şekilde sitenizde yer almasını sağlamanız gerekiyor. Ziyaretçilerin satın almaya yönlendirildiği web sayfaları hedef anahtar kelimeler için optimize edildikten sonra satışların daha da yükseleceğini fark edeceksiniz.

Ajans.io olarak SEO optimizasyon hizmeti verdiğimiz sitelerin hangi anahtar kelimeler üzerinden trafik aldığını kontrol ediyor, bunları listeleyip özgün içeriklerin yer aldığı sayfalarla destekliyoruz. Böylece kısa sürede çok daha yüksek geri dönüş oranlarını yakalayabilmemiz mümkün oluyor.

Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler de İhmal Edilmemeli

Yukarıdaki paragrafları okuduysanız uzun kuyruklu (long tail) anahtar kelimelerle arama sorgularının çok benzer olduğunu fark etmişsinizdir. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler isminden de anlaşılacağı ikiden fazla kelimeden oluşur. Çoğu zaman da ziyaretçiler sesli arama yaparak Google’a soru sorma yoluna giderler. Dönüşüm oranı yüksek trafiği kolayca elde edebilmenizi sağlayan bu kelimelerin rekabeti düşük olduğu için üst sıralarda listelenme ihtimaliniz de yüksektir.

Bu noktada uzun kuyruklu anahtar kelimelerle arama sorgularını birbirine rakip olarak görmemek gerek. Ziyaretçilerinizin hangi kelimeleri ve hatta cümleleri aratıp sitenize ulaştığını ölçümleyip bu kelimelere yoğunlaşmak uzun vadede tıklanma sayınızı arttıracaktır. Bilgi verici, yönlendirici ve satın almaya yönlendirici arama sorgularını özenle seçilmiş anahtar kelimelerle belirleyip daha geniş bir ziyaretçi kitlesine ulaşabilmeniz mümkün.

Unutmamak gerekir ki SEO çalışmalarının yegane amacı daha üst sıralarda yer almak değildir. Kullanıcı dostu, ziyaretçilerin aradıklarını bulabilecekleri özenle yazılmış içerikler hedef kitlenize kaliteli bir hizmet sunmanızı da sağlayacaktır. Arama sorguları ve anahtar kelimelere odaklanarak SEO çalışması yürütüldüğü takdirde kullanıcı dostu bir SEO stratejisi benimsemiş olursunuz. Bu da size daha fazla ziyaretçi ve sitede daha uzun geçirilen süre olarak geri dönecektir.

SEO Çalışmalarınızı Ajans İo ile Yürütün

Tüm bu teknik detaylar SEO çalışmalarını bireysel olarak yürütmeye çalışan site sahiplerine karmaşık ve zorlayıcı gelebilir. Bu çok normal. 

Neyse ki tam da bu noktada Ajans.io devreye giriyor ve müşterilerine kaliteli, uygun maliyetli ve yüksek geri dönüş oranına sahip SEO çalışmaları için öncülük ediyor. Sadece site içi değil, site dışı SEO optimizasyon işlemlerinde de yüksek başarı oranına sahip olduğumuzu rahatlıkla söyleyebiliriz.

Tekirdağ, Çorlu’da bulunan ajansımızın SEO çalışması yaptığı birçok referans şirket ve web sitesine göz atabilirsiniz. En zorlu anahtar kelimelerde dahi başarılı sonuç elde eden ajansımızla çalışmaya karar verdiğiniz takdirde arama sorguları başta olmak üzere site içi ve dışı SEO optimizasyon işlemlerini uzman ellere devretmiş olursunuz. 

Sizin yerinize yapacağımız SEO çalışmalarıyla hedeflediğiniz anahtar kelimede daha üst sıralarda yer alıp ziyaretçi ve müşteri sayınızı arttırabilmeniz mümkündür. Bizimle tanışmak için sitemizdeki iletişim formunu doldurabilir ve SEO optimizasyon sürecinde yapacağımız çalışmalar hakkında bilgi talep edebilirsiniz.