Günümüzde konuma dayalı pazarlama şeklinde de bilinen coğrafi hedefleme, pazarlamacıların hedef pazarlarını, müşterilerinin ziyaret ettiği alanlara uygun olarak alanlara göre ayırmasına ve sonrasında da onlarla ilgili iletişim kurmak için, uygun reklam veya içerik sunmasına olanak tanımaktadır.
Genel olarak, seçtiğiniz coğrafi hedeflemede, konum verilerinin kullanılması, gizlilik uyumluluğunun sürdürülmesi için her an etkinleştirilen veriler olması gerekmektedir. Konuma dayalı hedef kitleler ve analizler oluşturan şirketler ayrıca gizliliği korumak için verileri bir araya getirmektedir.
Pazarlamacılar, benzer özellikleri paylaşan büyük gruplara pazarlama yapmakla ilgilenirler ve tek kişilik bir kitleye pazarlama yapmak veya belirli bireyleri izlemekle ilgilenmezler. Bu şekilde hedef kitleye özel içerik ve özel olarak yapılan reklam hazırlanmaktadır. Bu konuda Ajans io en detaylı bilgi ve içerikleri ile çok uygun reklam stratejileri belirlemektedir.
Coğrafi hedefleme, genel olarak, pazarlamacıların hedef kitlelerini oluşturmak ve de hedef kitlelerine reklam ya da içerik sunmak adına, cep telefonlarından gizlilikle uyumlu olan konum verilerinin kullanılmış olduğu bir strateji olmaktadır.
Pazarlamacılar, bu konuda reklamları gerçek zamanlı bir şekilde sunmak adına ülkeler bölgeler kapsamında olan hedef kitleye bağlı olarak ulaşmak için coğrafi konumları ve de mobil reklamcılıktan yararlanmaktadır. Bunun yanında daha sonrasında reklam sunmak için de bir kişinin önceki konumunu kullanmaktadırlar.
Pazarlamacılar, çok farklı reklamcılık hedeflerini karşılamak adına konum verilerini kullanıp, uygun reklamlar sunmaktadır. Bu kapsamda Ajans io en uygun içerik ve reklam seçenekleri ile uygun satış desteği sağlamaktadır.
Son zamanlarda, pazarlamacılar coğrafi hedefleme terimini çok farklı anlamda kullanmaya başladılar. Terimin eski kullanımı ise evlere belirlenmiş bazı posta kodları ile doğrudan posta gönderilmesini ve de yaşadıkları alanda bir kitleye ulaşılmasını ifade etmektedir. Pazarlamacılar, posta kodu yer hedeflemesini o posta kodu ile alakalı olan demografik bilgilerle birleştirmektedir.
İnternetin, kişisel bilgisayarların ve de cep telefonlarının yaygınlaşması ile birlikte; coğrafi hedefleme, ıp adresinden, baz istasyonundan ve mobil konum verilerinden hedef kitle oluşturmaktadır. Buna bazı zamanlar, coğrafi eskrim reklamcılığı ya da coğrafi eskrim mobil reklamcılığı şeklinde atıfta bulunulmaktadır. Bu süreçte gerekli olan tüm tekniksel ya da yapısal destek Ajans io tarafından yapılmaktadır.
Genelde çok fazla karşımıza çıkan coğrafi hedefleme pek çok yerel işletme tarafından takip edilmektedir. Bu bağlamda coğrafi hedefleme nasıl çalışır? Coğrafi hedefleme günümüz versiyon özellikleri, cep telefonu kullanıcılarının cep telefonlarında bulunan uygulamaları ile konumlarını paylaşmayı seçmeleri ile başlamaktadır.
Uygulamanın yayıncısı ya da pazarlama şirketi konum verilerini aldığı zaman, bu veriler ile ne yapacağına karar vermelidir. Reklamı, içeriği ya da push uyarılarını da gerçek zamanlı bir şekilde sunmak isteniyor ise bu durumları tetikleyecek olan konumları da daha önceden tam anlamı ile tanımlamış olacaklardır.
Bu kapsamda da biri önceden tanımlanmış olan alana girdiği zaman da o anda içeriği ya da kampanyayı almaktadır. Tüm bu süreçte Ajans io tarafından gerekli destek verilmekte ve coğrafi hedefleme en hızlı şekilde devreye girmektedir.
Önceden toplanmış olan konum verilerine dayalı olan reklamlar için ya da içerik sunmak için şirketlerin enlem ve boylam verilerini ayrı ayrı bir bakkal, restoran ya da araba galerisi şeklinde bir ilgi noktası ile eşleştirmesi gerekmektedir. Reklam veren firmalar, en çok önemsemiş oldukları yerleri ziyaret eden insanlardan oluşan hedef kitleler oluşturabiliyor.
Bu kitleleri oluşturduktan sonra da kampanyalar oluşturmaktadırlar. Kitlelerine sosyal medya, Google ve diğer ağlar da dahil olmak üzere dijital reklamcılık eko sisteminde ulaşım sağlarlar. Bu şekilde coğrafi hedefleme ile reklam verenler yaya trafiğini görselleştirir ve kampanya devam ederken ziyaretleri tekrarlar.
Ek olarak, yaya trafiği ilişkilendirmesi, rakiplerinizin konum verilerini analiz etmenize yardımcı olarak size bu müşterileri coğrafi olarak fethetmek için rekabet avantajı sağlar. Örnek olarak, bir restoran zinciri için reklam verirseniz, rakiplerinizin yerlerini ziyaret eden müşterilere reklam vermiş olursunuz. Bu noktada Ajans io en uygun teknikler ya da içerik desteği ile coğrafi hedefleme hizmetlerini gerçekleştirmektedir.
Pazarlamacıların geo targeting gösterim alanı kapsamından faydalanmaları için bir reklam devi olmaları gerekmez. Genelde Ajans io hizmet faydaları, yüksek oranda hedeflenmiş olan bir kitleye ulaşma ve pazarlama yeteneği sağlamaktır. Belirli bir yeri ya da grubu ziyaret eden hedef kitle, mevcut olan en ilgili kitlelerden biri olmaktadır.
Bu kapsamda bulunduğunuz yer, konum tabanlı pazarlama stratejilerine uygun şekilde olmaktadır. Pazarlamacılar, coğrafi sınırları içindeki coğrafi hedefleme kriterlerine hizmet vermek konusunda veriler toplamada çok başarılıdır.
Bu şekilde pazarlamacılar, mağazalarına kimin ne zaman geldiğini öğrenir ve daha sonra, kitlelerinin cep telefonlarına gönderilen alakalı reklam içeriğini takip ederek daha fazla mağaza ziyareti ve dönüşümü teşvik eder.
Pazarlamacıların coğrafi sınırlamayı kullanmanın bir başka etkili yolu da potansiyel müşterilerinize vermiş olduğunuz hizmetlerin ilişkilendirmesidir. Tüm pazarlamacıların bildiği gibi, reklamdan satışa doğru ilişkilendirmeyi göstermek, modern pazarlamanın en zor yönlerinden biridir.
Coğrafi hedeflemenin devreye girdiği yer bir coğrafi hedefleme kampanyası aracılığıyla, reklam veren hizmet grubu olmaktadır. Bu kapsamda Ajans io satış desteği ile en uygun şekilde reklam ve içerik sağlayarak, hedef kitlenizi artırabilirsiniz.
Coğrafi hedefleme mükemmel bir uyum sağladığı zaman, perakende satış için satış yerlerinin fiziksel ayak izinin doğrudan cep telefonlarından alınan GPS enlem ve boylam verileriyle eşleşmesi nedeniyle muazzam fayda sağlamaktadır.
Pazarlamacılar, bu verileri perakende ilgi noktalarıyla eşleştirdikten sonra, bu yerleri ziyaret eden kitleler ve yerlerini ziyaret eden kitleyi daha iyi anlamak için yaya trafiği analitiği oluşturmaktadır.
Kitlelerin ve analitiklerin anlamlı bir ölçeğe sahip olması için, en uygun yerel işletmeler genel olarak en az 10 ila 20 lokasyona sahip olmaktadır. Diğer bir kitle hedefleme tekniği, mobil kitleleri tamamlayıcı konumlarda hedeflemeyi içermektedir. Bir müşterinin bir tatlı zinciri varsa, pazarlama ekibi yakınlardaki restoranlarda yemekten sonra tatlıya doyabilecek kitleleri hedeflemek istemektedir.
Bu noktada da coğrafi hedeflemeniz aynı doğrultuda ilerlemektedir. Böylece hem marka bilinirliği hem de ürün tanıtımı çok profesyonel bir yöntem ile gerçekleşmektedir. Bu konuda Ajans io firmasının vermiş olduğu hizmet kalitesi ile geri dönüşleriniz hedefe uygun ve başarılı olacaktır.