İçeriğe dayalı reklamcılık anlamına gelen contextual advertising bir reklam yerleştirirken hangi içeriğin kullanıcılarla ilgili olduğunu belirlemek için çeşitli etkenler kullanmaktadır. Bir web sayfasının içeriği, konum ya da hava durumu gibi bağlama dayanarak potansiyel müşterileriler hedeflenir.
Makine öğrenimi de veri bilimini hedeflemeye uygulanabilir. Doğru reklamı doğru kullanıcılara sunmak için bu bilgi parçaları alınabilir. Örnek verecek olursak; bir kullanıcı düğün planı ile ilgili bir yazı okuyorsa, sayfada anında bir gelinlik reklamı da görebilir.
Ajans io genelde reklamcıların davranışsal hedeflemelerini baz almaktadır. Bu noktada da potansiyel müşterinin göz atma ya da alışveriş alışkanlıklarını çevreleyen verilerini kullanarak ilgili reklamlar kapsamında uygulama yapmalarını sağlamaktadır. Gizlilikle ilgili olarak artan endişeler, reklamcıları alternatif seçenekler bulmaya yöneltmektedir.
Reklam verenler, ilgili reklam sunmak tanımlama bilgilerine ya da davranışsal sinyallere güvenmek zorunda da değildir. Şirketler, reklamın bağlamını çevreleyen iç görülerin kullanımını sağlayarak, kitlelerde yankı uyandıran mesajlar oluşturmaya devam etmektedir.
Contextual advertising önemlidir, çünkü reklam verenlere kullanıcının ilgilendiği içerik türü hakkında yararlı bilgiler sağlamaktadır. Reklam verenler sonrasında, ilgili içerik ve mesajlarla kullanıcıyı cezbeden bir reklamla onları hedeflemektedir.
İlgili davranışsal veriler, tüketiciler sürekli değişen bir ortamda gezinirken bu bağlamı kullanmak reklam verenlere kullanıcıların geçmişteki davranışlarına güvenmek yerine şu anda neyle ilgilendiklerini söylemektedir. Reklam verenler, son derece alakalı ve zamanında reklamlar sunarak bunu kendi avantajlarına da kullanabilirler.
Genel olarak contextual advertising temel farkı, kullanıcının gezindiği ortamı ve görüntülediği sayfanın konusunu ve içeriğini hedeflemesidir. Bu kapsamda hedef kitle ilgi alanları da ortaya çıkmaktadır. Neticede Ajans io gerekli olan tüm reklam hizmetlerini contextual advertising desteğini sağlamaktadır.
Şirketler aynı zamanda gizliliğe yönelik devamlı değişen düzenlemeler ve tutumlar ve onları bir kullanıcının çevrimiçi davranışı hakkında bilgilendirmek için tanımlama bilgilerini kullanan taktiklerle mücadele edebilir. Bu değişen tavırla da reklam verenler eskisi gibi veri toplayamayacaklarını fark etmektedir.
Aslında, şirketlerin müşteri deneyimlerini kişiselleştirmeye çalışırken bahsettiği beş teknoloji zorluğundan dördü verilerle ilgili olmaktadır. Çerezsiz bir dünyayı ve tüketici ihtiyaçlarının sürekli değiştiği bir ortamı benimsemeye hazır şirketler için içeriğe dayalı reklamcılık ileriye dönük bir yöntem olmaktadır.
Bu konuda Ajans io kullanıcıların ilgi alanlarını göstermek adına contextual advertising uygulamasını sağlamaktadır. Bu şekilde, Ajans io tarafından yapılan contextual advertising çalışmalar ve hedef kitlenin, ilgi alanlarına yönelik reklam, çok faydalı ve bir o kadar mantıklı bir hizmet olmaktadır.
Ajans io satış ve destek hizmetleri kapsamında Contextual advertising, metin, görüntü, konuşma ve coğrafi konum gibi içeriği gerçek zamanlı bir şekilde analiz etmek için AI ve derin öğrenme algoritmaları kullanılmaktadır.
Tahmine dayalı reklamcılık araçları, kullanıcının reklamınızı tıklamak gibi belirli bir eylemi gerçekleştirip gerçekleştirmeyeceğini belirlemek için tüm bu verileri ve kullanıcının göz attığı içeriği analiz etmektedir. AI tarafından sağlanmış olan derin analiz, bir insan beyninin bir reklamı manuel bir şekilde nereye yerleştireceğine karar verirken yapacağı şeye benzemektedir.
Bu durumda reklam yerleşiminizin kullanıcı için alakalı, zamanında ve ilgi çekici olmasını sağlamaya ve geri dönüş almaya yardımcı olmaktadır. Aynı zamanda tüketiciler için daha kişiselleştirilmiş bir deneyim de yaratmaktadır. Tüketiciler hangi markalarla uyum sağlamak istediklerine karar verirken, bu durum giderek daha da önemli hale geliyor.
Çerezsiz web siteleri açısından reklamcılığın önemi içeriğe dayalı reklamcılık şeklinde çok büyük getirilere sahip olmaktadır. GDPR gibi gizlilik yasalarının ve arama motoru 3. taraf çerezleri ortadan kaldırmak için yaptığı duyuruların etkisiyle yeniden canlanmaktadır.
Bu durum da reklam verenlerin artık birden fazla sitedeki kullanıcıları hedef almak için izleyemeyecekleri anlamına geliyor. Çevrimiçi ortamda daha fazla gizlilik isteği ile içeriğe dayalı reklamcılık, reklam verenler için giderek daha iyi bir seçenek haline gelmektedir.
Bu uygulama, gizlilik dostudur ve çerez kullanmadan tüketiciler hakkında ilgi çekici veriler toplamaya devam edebilirsiniz. Ayrıca, Ajans io hizmet sisteminde istilacı olmadan daha fazla kişiselleştirmeye izin vermekte ve reklam verenlerin uyumlu kalmasına da yardımcı olmaktadır.
Reklamcılıkta contextual advertising kullanmanın faydaları çoktur. Şirketler, reklamlarının hava durumu, içerik ve diğer faktörler gibi bağlamına dayalı olarak daha yüksek düzeyde kişiselleştirme sağlamak için araçları uygulamaya başlamaktadır.
Şirketlerin hedef kitlelerine daha iyi ulaşmak için contextual advertising kullanmalarının çeşitli yolları vardır. Bunlar;
Hava tetikli reklamcılık; işletmeler konum verilerini ve doğru hava durumu bilgilerini birleştirerek hedef kitlelerini belirli trendlere göre hedeflemektedir. Sıcak günlerde, bir dondurma üreticisi ürünlerinin reklamını belirli bir yerde yapmayı tercih edebilir.
Yağmurlu günlerde bir işletme, yaya trafiğini artırmak veya şemsiyelerini sergilemek için içeriğe dayalı reklamlar kullanabilir. Hava durumuna göre tetiklenen reklamlar, konum verileriyle birleştiğinde, satın alma kararlarını yönlendirmede güçlü bir araç olabilir.
Dinamik Reklam Optimizasyonu; her kullanıcı için en iyi kreatifi belirlemek üzere tüketici katılımını ve diğer ilgili veri sinyallerini anlamak için yapay zekadan yararlanmaktadır. Dinamik reklam optimizasyonu çeşitli platformlarda kullanılabilir.
Google AdSense; en iyi bilinen contextual advertising örneklerinden biri Google google adsense'dir. Google robotları, kullanıcılarınızla alakalı reklamları otomatik olarak sunar. Örnek verecek olursak, bir film inceleme blogu yayınlıyorsanız, adsense, kullanıcıları sinema bileti almaya veya film akış hizmetlerine kaydolmaya teşvik eden contextual advertising sunabilir.
Tüm kullanım alanlarına uygun contextual advertising seçenekleri Ajans io tarafından müşterilere sunulmaktadır.
Oyun içi ve video içi contextual advertising; video içi içeriğe dayalı reklamcılığa bir örnek, kendi saçınızı kesmeyle ilgili video eğitimlerinden önce gösterilen şampuan için reklamlar olabilir.
Yerel reklamcılık da contextual advertising uygulamasının bir biçimidir. Bir web sitesindeki yerel içerik gibi görünmek üzere tasarlanmış sponsorlu reklamları kullanır. Bu tür reklamlar, bu reklamları kişiselleştirmek için konum ve diğer verileri kullanabilir.
Etkileşimli pazarlama müşterilere daha kişiselleştirilmiş öneriler sunmak için diyaloga dayalı pazarlamadan yararlanılabilir. Sofistike bir çözümden yararlanarak, müşterilerin daha alakalı mesajlar sunarken ihtiyaç duydukları şeyi bulmalarına yardımcı olabilirsiniz.
Yapay zeka reklamcılığı makine öğrenimi, bir kullanıcının belirli bir eylemi gerçekleştirme olasılığını belirlemek için çeşitli girdiler alabilir. Bu, hava durumu verileri, konum verileri, konuşma iç görüleri ve bir sayfanın içeriği dahil olmak üzere çok sayıda faktöre dayalı olabilir.
AI daha sonra mümkün olan en iyi sonucu elde etmek için, reklam servisi konumunda kullandığı contextual advertising ile kullanıcıyla nasıl etkileşim kurulacağını belirleyebilir.
Contextual advertising geniş bir reklam ağna sahip olmaktadır. Bu noktada Ajans io gerekli tüm detayları da belirterek, en iyi satış desteğini sağlamaktadır.