Cost Per Action, satış, tıklama ya da form gönderimi gibi belirli bir eylemi ifade eden bir çevrimiçi reklamcılık ölçüm ve fiyatlandırma modeli olmaktadır. Genel olarak, insanlar bu eylemi bir dönüşüm olarak adlandırmaktadır.
Bu reklam modelinde ana avantaj, reklam verenin yalnızca açılış sayfanızdaki bir tıklama veya gösterimler için değil, yalnızca elde ettiğiniz sonuçlar için ödeme yapılmasıdır. Bu konuda Ajans io hem teknik olarak hem de bilgi birikimi olarak çok başarılı satış seçenekleri sunmaktadır.
Cost Per Action, çevrimiçi reklamların maliyetinin belirli bir eyleme göre belirlendiği pazarlamada kullanılan bir dijital fiyatlandırma modelidir. Örnek verecek olursak, Google'daki bir reklam bir tıklama, bir satış veya bir formun sunulmasına yol açarsa, bu farklı işlemler şeklinde kabul edilir. Aynı zamanda bunun karşılığında bir ücret ödemeniz gerekir.
Sabit fiyat reklam verenin bir reklam ya da promosyon aracılığıyla elde ettiğiniz ya da elde etmeye çalıştığınız şeyin fiyatını temsil ettiğinden, bazen edinme başına maliyet terimi de kullanılır. Ajans io nihai hedefiniz ne olursa olsun, önemli olan, site kullanıcılarınızın toplu eylemlerinin pazarlama bütçenizden ne kadarını tükettiğini bulmak için en iyi seçenekleri sunmaktadır.
Cost Per Action modeli, reklam verenlerin reklam maliyetlerini kontrol etmelerine ve bunları belirli pazarlama hedeflerine göre değerlendirmelerine olanak tanımaktadır. Çünkü reklamları için yalnızca tanımladıkları eylem internet kullanıcıları tarafından gerçekleştirildiğinde ödeme yapmak zorunda kalırlar.
Bu nedenle, reklam verenler, reklamlarını izleme ve farklı pazarlama kanallarında yg'lerini en üst düzeye çıkarma konusunda da daha fazla kontrole sahiptir. Ajans io bu kapsamda sunmuş olduğu Cost Per Action ile ödeme modelinize ve sektörünüze bağlı olarak uygun seçenekler sunmaktadır.
Etkin maliyet ya da yatırım getirisi ne kadar yüksek olursa o kadar iyidir, ancak kendi sektör ölçütlerinizin da ortaya çıkarılması aklınızda bulunması gereken önemli bir durum olmaktadır.
Pazarlama faaliyetlerinizin cost per action özelliklerini bilmek önemlidir. Bu kapsamda hangi kanala yatırım yapmanın sizin için daha ilginç olacağını bilmenize ve çeşitli pazarlama faaliyetlerinizin başarı oranını ölçmenize yardımcı olmaktadır.
Ek olarak, dijital pazarlamacılar genellikle cost per action çevrimiçi reklam satın almanın en iyi yolu olarak görür. Çünkü onlar için önemli olan tek sonuç ölçülen cost per action hedefidir. Influencer pazarlamasında bu, reklam verenin influencer'a sadece satın alma gibi seçilen eylemi gerçekleştiren olası satışlar için ödeme yaptığı anlamına gelir.
Bu, reklam veren için riski en aza indirir. Bu kapsamda Ajans io Cost per action modelinden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için hesaplama nasıl yapılır konusunda en iyi bilgi ve birikimlere sahip olmaktadır.
Cost Per Action hesaplamak için kullanılan formüller ya da hesaplama araçları bazen çok karmaşık olabilir ancak en basit yöntem ve fiyatlandırma sistemi şu şekildedir:
Cost Per Action = harcanan toplam pazarlama bütçesinin (aylık/yıllık) elde edilen toplam müşteri sayısına bölümü. Potansiyel müşteri dönüşmeden önce ne kadar çok temas noktası varsa, satın alma o kadar pahalı olur. Tüm pazarlama kanallarınızın Cost Per Action oranlarını hesaplamak istiyorsanız, her kanal için uygun rakamları kullanmaya dikkat etmelisiniz.
Facebook reklamlarına 100$ harcadığınızı ve 10 yeni müşteri kazandığınızı varsayalım, Facebook'ta her yeni edinme için Cost Per Action oranı 10$ olacaktır. Genel olarak Cost Per Action, toplam stok dönüştürme maliyetinin toplam stok dönüştürme sayısına bölünmesiyle hesaplanır.
Örneğin, bir tıklama başına ödeme pazarlama kampanyası alırsanız ve reklamınız biri 2,00 $ ve diğeri 4,00 $ olan 3 müşteri dönüşümü aldıysa, bu dönüşümler için ortalama Cost Per Action 2,00 $ olmaktadır. Tüm hesaplama teknikleri ve bilgi birikimleri Ajans io tarafından en kaliteli şekilde hizmete sunulmaktadır.
Cost Per Action bilmek, belirli bir müşterinin işletmesinin sizin işletmeniz için değerini belirlerken gerçekten çok işe yarar. Bu bilgilerle, dijital reklamlarınız için doğru finansal planı yapabilir ve pazarlama çabalarınız sonuç verene kadar Cost Per Action düşürebilirsiniz. Cost Per Action optimize edilmek isteniyorsa, takip etmeniz gereken bazı adımlar bulunmaktadır. Bunlar;
TBM kampanyalarınızı kolaylaştırmak. Dönüşümlerinizi artırmak için, TBM kampanyalarınızın doğru kitleyi hedeflemesini sağlamalı ve ziyaretçilerinizi markanız hakkında daha fazla bilgi edinmek istemelerini sağlayarak seçtiğiniz eylemi yapmaya ikna etmeyi başarmalısınız.
Birden çok hedef belirleyin. Nihai hedefiniz tüketicilerin bir satın alma işlemi gerçekleştirmesi olsa bile, olası sorunlara aşina olmak için sitede geçirilen süre veya ziyaret edilen sayfa sayısı gibi birden çok hedefi analiz edebilirsiniz. Sitenizin hemen çıkma oranı yüksekse bu, açılış sayfanızı daha ilgi çekici ve dikkat çekici hale getirmeniz gerektiği anlamına gelebilir.
Ajans io satış hizmetleri ile cost per action, markanızı tanıtmanın ve kampanyanızın başarısını ölçmenin en yenilikçi yollarından biridir çünkü gereksiz maliyetleri önlemektedir.
Günümüzde cost per action, 3 oyuncuyu bir araya getiren bir strateji olan bağlı kuruluş tazminatında kullanılmaktadır. Bir satış ortağı, bir reklam veren ve bir platform olarak Operasyon nispeten basittir. Reklam verenin genellikle satacak bir ürünü bulunmaktadır. Bu bir uygulama, çevrimiçi bir hizmete abonelik, koçluk ve hatta bilgisayar ekipmanı olabilir.
Bilinmesini sağlamak için, bağlı kuruluşlara, onu tanıtma misyonunu onlara emanet etme çağrısında bulunur. Ajans io hizmetlerinde işbirliği alanlarında, cost per action cpa sıklıkla kullanılır. Bu konuda cpa nasıl hesaplanır şeklinde pek çok soru karşımıza çıkmaktadır.
Potansiyel müşteriler tarafından gerçekleştirilen her işlem için, reklam veren bağlı kuruluşa sabit bir miktar veya varsa satış fiyatının, yani belirli bir miktarın yüzdesinin oranı şeklinde ödeme yapar. Reklam veren ve bağlı kuruluş doğrudan çalışabilir. Ancak cpa modelinde, onları temasa geçirmek ve ortaklıklarını yönetmek olan bir bağlı kuruluş platformundan geçme seçeneği de bulunmaktadır.
Bağlı kuruluşlar tarafından uygulanan eylemler çok çeşitlidir ve bir ürünün satışı ile sınırlı değildir. Özellikle şunları elde edebilirler; bir e-posta adresi, bir teklif isteği, bir telefon randevusu ve bir web semineri için kayıt şeklinde olmaktadır.
Ortalama cost per action hesaplama yöntemi; bir kampanyanın ortalama cost per action oranını bulmak için tek yapmanız gereken basit bir hesaplama yapmaktır. Yatırılan toplam tutarı dönüşüm sayısına bölerek hesaplama yapılmaktadır.
Örneğin, bir hisse senedinin maliyeti toplam 300 satışta 15.000 $ ise, ortalama cost per action 50 $ olacaktır. Bu rakam, farklı kampanyaları karşılaştırmak ve operasyon boyunca uygulanan çeşitli optimizasyonların etkisini değerlendirmek için kıyaslamalar sağlamaktadır. Bu kapsamda Ajans io en iyi satış hizmet desteği ile uygun özelliklerde hesaplamalar sunmaktadır.