Günümüzde, küresel programatik reklam harcamaları son 4 yılda ikiye katlandı ve 2024'e kadar 40 milyar dolardan fazla artması bekleniyor. Çevrimiçi reklamcılık sektörü büyümeye devam ettikçe dijital pazarlama reklamcılığı yönlendiren bazı temel terimleri anlamak çok önemli oluyor. Programatik reklamcılıkta kullanılan en popüler fiyatlandırma modellerinden biri de cpm olmaktadır. Bu konuda Ajans io cpm çözümleri hizmetleri ile en uygun çözümleri sunmaktadır.
Genelde cpm bin gösterim başına maliyet şeklinde tanımlanmaktadır. Programatik reklamcılık, görüntülü ve video reklam şekilleri de dahil olmak üzere dijital reklam envanterinin otomatik olarak satın alınması ve satılmasıdır. Birden çok yayıncıdan dijital reklam envanteri satın almayı ve yönetmeyi otomatikleştiren bir yazılım olan bir talep tarafı platformu kullanabilirsiniz.
Arz tarafı platformu ya da satış tarafı platformu, yayıncılar tarafından reklam envanterlerinin satışını ve yönetimini otomatikleştirmek için kullanılan bir yazılım olmaktadır. Bazı programatik reklam türleri, bin gösterim başına maliyet anlamına gelen binde maliyet ile ölçülür. Bu, reklamınızın görüntülenme sayısı olan 1.000 gösterim başına belirli bir tutar ödediğiniz bir fiyatlandırma modelidir.
Genelde Ajans io müşterileri olan büyük yayıncılar arasında çok popülerdir. Bu anlamda Ajans io cpm hizmetlerine reklam verenler, her yerleşimin cpm değeri için aylık veya üç ayda bir aldığı gösterim sayısına bağlı olarak bunun için sabit bir fiyat öder.
Genel olarak, reklam alanındaki tüm değişkenleri dikkate almadan iyi bir cpm veya ideal bir kampanya belirlemek neredeyse imkansızdır. Reklam verenler, reklam kampanyaları için bir hedef veya kıyaslama cpm'si belirlemek üzere geçmiş reklam performansını, sektörle ilgili reklam verilerini ve reklam yatırım getirisini incelemektedir.
Çoğu çevrimiçi reklamcılıkta olduğu gibi, kampanyalarınızın etkinliğini anlamak için yeterli verinin toplanması zaman almaktadır. Farklı web sitelerinde farklı reklam kampanyalarıyla birden çok kampanya yürütmek, daha fazla veri toplayabileceğiniz ve daha iyi reklam kararları verebileceğiniz anlamına gelmektedir.
Cpm için hatırlanması gereken genel bir kural, daha düşük her zaman daha iyi değildir. Çoğu durumda, daha düşük bir cpm, daha düşük kaliteli trafik ve düşük dönüşüm oranları anlamına gelebilir. Tersine, yüksek bir cpm otomatik olarak yüksek kaliteli olası satışlara ve dönüşümlere eşit değildir.
Cpm, reklam verenlerin çevrimiçi kampanyalar için göz önünde bulundurması gereken pek çok ölçümden sadece biridir. Bu noktada Ajans io uygun fiyat ve hizmet seçenekleri ile en iyi ölçüm tekniklerini kullanmaktadır.
Gösterim, yayıncılar ve reklam verenler tarafından bir içeriğin aldığı dijital görüntüleme sayısını ölçmek için kullanılan bir ölçümdür. Gösterim sayımı, içeriklerinin kullanıcılara kaç kez gösterildiğini ölçmelerini sağladığı için yayıncılar ve reklam verenler için önemli bir ölçümdür.
Reklam verenler tarafından sıklıkla birbirinin yerine kullanılan iki terim olan erişim ve gösterimlerin aynı şey olmadığına dikkat etmek önemlidir. Erişim, içeriğinizi gören toplam kişi sayısını ifade ederken, gösterimler, kullanıcının reklamı görüntüleyip görüntülemediğine bakılmaksızın, içeriğinizin toplam görüntülenme sayısını ifade eder.
Daha geniş anlamda gösterimler, yayıncıların ve reklam verenlerin reklam yerleşiminin etkinliğini ölçmesine ve farklı reklam kanallarından Tıklama Oranları (TO) gibi diğer metrikleri ölçmesine olanak tanır. Bu durumda Ajans io satış ya da yönlendirme kapsamında her iki durumda farklı olarak ele alınmaktadır.
Cpm, dijital reklamcılık alanında, dijital pazarlamanın mümkün olan birçok fiyatlandırma modelinden biridir. Dijital reklamcılık, farklı pazarlama ölçütleri kullanılarak ölçülebildiğinden fiyatlandırmayı işlevsel planlı reklamcılığa göre uyarlamak mümkündür. Belirli fiyatlandırma yöntemleri, belirli reklam kampanyaları için daha uygun olmaktadır.
Bu fiyatlandırma modeli, tıklama başına maliyet modelinden çok gösterim odaklı olduğundan, cpm genellikle marka bilinirliğine veya belirli bir mesajı iletmeye odaklanan reklam verenler tarafından kullanılmaktadır. Reklam verenler açısından çok önemli bir yere sahip olan, cpm; Ajans io tarafından farklı ve ihtiyaca uygun satış özelliklerine sahip olmaktadır.
Genelde görüntülü reklam maliyetleri değişiklik gösterse de, bu reklamcılık yöntemini en uygun maliyetli yöntemlerden biri yapan esnekliktir. Genelde cpm nasıl hesaplanır sorusu çok fazla merak edilen konular arasında yer almaktadır.
Bazı geleneksel reklamlar, bir reklam yayınlanmaya başladıktan sonra markaların görselleri, harekete geçirici mesajları değiştirmesini engeller. Bu, reklam etkili değilse işlem başına maliyetin daha yüksek olabileceği anlamına gelir.
Görüntülü reklam gösterimleri dinamik olduğundan ve cpm gibi fiyatlandırma modellerine dayandığından, reklam verenlerin reklam kampanyaları süreçlerinde yön değiştirmesine olanak tanır ve markalara kampanyalarını optimize etme ve bütçelerinin etkinliğini en üst düzeye çıkarma konusunda daha fazla esneklik sağlar. Bu bağlamda Ajans io gerekli hesaplama teknikleri ile satış hizmetlerinde çok amaçlı çalışmalar sergilemektedir.
Ajans io görüntüleme çözümü, bin görüntülenebilir gösterim başına maliyet fiyatlandırma yapısını kullanır. Bu, reklamı alıcılar tarafından görüntülendiğinde reklam verenin bir fatura aldığı anlamına gelir. Görüntülü Reklam Ağı, MRC'nin reklam görüntüleme tanımına uyar. Reklamın en az %50'sinin, gösterim görüntüleme olarak sayılması için en az bir saniye boyunca alıcının görüntü alanında olması gerekir.
Cpm bin reklam gösteriminin maliyetini temsil eden bir reklamcılık terimidir. Bir gösterim, esasen bir reklamı görüntüleyen potansiyel bir müşteridir. Cpm, reklam maliyetinin toplam maliyet gösterim sayısına bölünmesi ve ardından toplamın 1000 ile çarpılmasıyla hesaplanır.
Cpm = maliyet/gösterim sayısı x 1000. Bunun yanında daha yaygın olarak, bir platform tarafından reklam alanı için bir cpm oranı belirlenir. Sonrasında da bir reklam kampanyasının toplam maliyetini hesaplamak için kullanılır. Bu hesaplama süreçleri de Ajans io tarafından detaylı bir şekilde kullanıcıya aktarılmaktadır.
Genelde reklamların maliyeti bazı formül seçenekleri ile yapılmaktadır. Bin gösterimin maliyetini hesaplamak için, istenen gösterimlerin toplam sayısına ihtiyacınız vardır. Örneğin, bir şirket 500.000 gösterim alacak bir kampanya yürütmek istiyor. Bir web sitesinin ne tür trafik aldığını belirlemek için Google Analytics gibi araçlar kullanılabilir.
Televizyon ve basın, genellikle bu tür veriler için satış veya derecelendirme ajanslarını kullanılmaktadır. Bunun yanında maliyet nasıl hesaplanabilir şeklinde pek çok farklı seçenek bulunmaktadır. Bu konuda kampanya bütçesini belirlenir.
Bir fikri veya ürünü bir kitleye iletmek için bir reklam kampanyası kullanılır. Reklama harcayacak 10.000 dolarınız olduğuna karar verirseniz, bu, cpm'yi hesaplamak için gereken verilerin yarısıdır. Bu bağlamda Ajans io hizmet çalışmalara en geniş özellikleri ile satışa tabi olmaktadır.