Ticarette satışı attırmanın en önemli kolu pazarlamadır. Pazarlamanın başarıl olabilmesi için de birçok pazarlama stratejisi geliştirilir. Bunlardan yararlanılarak yapılan pazarlamalarda başarı oranı da oldukça artar. Başarılı şekilde pazarlama stratejisi belirlemek için de içerisinde olunan piyasa ve sektöre göre karar vermek gerekir.
Pazarlamanın satış kadar firma başarısı üzerinde de etkisi çoktur. Bu yüzden pazarlama yaparken firmalar doğru stratejileri doğru şekilde uygulamalıdır. Yaygın olarak tercih edilen pazarlama stratejilerinden biri de Cross Marketing yani çapraz pazarlamadır.
Pazarlama stratejilerinden biri olan ve oldukça fazla tercih edilen çapraz strateji ya da dilimize de yerleşen İngilizce haliyle Cross Marketing son derece yaygındır. Markanın bilinirliği, daha sık karşılaşma ve konumunu sağlamlaştırma açısından önemlidir.
Burada temel amaç ürünleri birbirleri ile eşleştirmek için markaların verilerini alarak kullanır. Böylece tek reklamla birçok alanda hedefe ulaşabilme ve kitlenize daha kısa sürede ve kolay bir şekilde hitap edebilme imkanı elde edersiniz. Çapraz satış tekniği son dönemde en yaygın stratejilerden biri olmasını gelişen ve dünyamıza hakim hale gelen internete de borçludur.
Reklamlar ve online alışverişlerle birlikte cross marketing daha yaygın olarak görülür. E ticaret siteleri de cross marketing stratejisini kullanmaya başladı. Belirli süreyle sınırlandırılan kampanya ve promosyon seçenekleri de çapraz pazarlamanın önemli belirleyicilerindendir.
Cross Marketing uygulaması yapmak isteyen firmaların bu anlamda doğru strateji belirlemesi gerekir. Ancak bu durumda tam olarak fayda görür ve başarı sağlar. Çapraz pazarlama tekniği doğru şekilde uygulayabilmek için dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır.
Bunlardan ilki doğru strateji elde edebilmek için geçmişteki tüm kaynak, reklam ve afişlere ulaşmanızdır. Böylece müşteri ve pazar araştırması konusunda daha kapsamlı fikir elde edersiniz. Karar verip ve uygulama yaparken mutlaka veriler ışığında karar verin.
Bu daha az hoşunuza giden bir karar olsa bile duygusal davranmak yerine bu şekilde yürümeyi tercihe edin. Müşterilere ulaşmanın en iyi ve farklı yollarını bulmaya çalışın. Tüm bunlar doğrultusunda belirlediğiniz çapraz pazarlama fikirleri, firma için daha yararlı olacaktır.
Çapraz pazarlamada başarı elde etmek için bazı etkenleri belirleyerek müşteri ve pazara girme amacı oluşturmanız gerekir. Bu sayede hem daha sağlam hem de daha etkili sonuçlar alırsınız. Ana irtibat kanalı belirlenmeli, kar ve zarar durumları detaylı şekilde değerlendirilmeli, promosyonların ne olacağı ve süreleri belirlenmelidir.
Tüm bunlara karar verildikten sonra doğru bir cross marketing stratejisi ile pazarda etki oluşturabilirsiniz. Çapraz pazarlama stratejisinde ürünlerin fiyatlarının oranları da oldukça önemli belirleyiciler arasında yer alır. Yanında o ürün yanında sunulan ya da önerilen ürün mutlaka normal halinden daha indirimli ve karlı olmalıdır. Ancak bu şekilde tüketici aynı anda her ikisini de tercih eder.
Temel olarak farklı markaların birbirlerine yardım etmesi mantığına dayanan cross marketing, her iki şirketin de karlarını yükseltmesini sağlar. Örneğin bir kuruyemiş ve içecek firması, cross marketing ile beraber reklam ve pazarlamalar yaparak birbirlerine katkı sağlarlar. Genelde ücretsiz olan cross marketing bu özelliği ile de pazarlamacıların dikkatlerini çeker.
Normal pazarlamadan daha etkilidir. Bu yüzden müşteriler de daha kolay karar verebilir. Bu da her iki markanın satışını ve etkinliğini arttırır. Her iki marka aslında birbirine kefil olmaktadır. Bu yüzden tüketici açısından da daha güvenilirdirler.
Çapraz marketing stratejisi uygularken bazı konulara dikkat etmek gerekir. Örneğin müşteriye çok fazla alternatif ve fikir önermek müşterinin kafasının karışmasına sebep olabilir. Sunulan fikirlerin hiçbiri kabul edilmezse onları kaldırıp belirli sayıda yeni fikirler sunun. Böylece müşterinin kafası karışmayacak ve daha kolay karar verecektir.
Ödeme aşamasına gelmeden önce teklifler sunulmalıdır aksi takdirde müşterinin kararı konusunda geç kalınmış olunabilir. Kar elde edebilmek ve aynı zamanda da dikkat çekebilmek için belirli dönemlerde geçerli olan kampanya ve promosyonlar sunun.
Bu durumda her iki marka da son derece başarı elde edecektir. Online sayfalarda da öneri olarak birlikte alabileceğiniz ürünler ya da yanında iyi gider gibi başlıklarla diğer ürünlerini de sunabilirsiniz. Cross marketing hizmeti alınırken bunlara dikkat edilmesi ve her detayın göz önünde bulundurulması oldukça önemlidir.
Aynı ya da benzer sektörde yer alan iki farklı markanın birbirine değer katması ve satış ve başarı artışı sağlaması açısından destek olması olarak adlandırılan cross marketing, günümüzde oldukça yaygındır. Çapraz satışa örnek olarak McDonald’s ve Coca Cola verilebilir. Menü yanlarında sunulan ve görsel olarak da uyumlu kampanyalar içeren McDonald’s satışlarında en yüksek içecek de Coca Cola da olmaktadır.
Yiyecek ve gıda sektörü dışında gerçekleşen bir diğer cross marketing örneği ise 2007 senesinde yapılan South by Soutwest festivalinde görülmüştür. İşbirliğini Twitter ile yapan bu etkinlik, etkinliğe giriş için Twitter kullanıcı olma şartı getirmiştir. Böylece dünyaya kısa sürede Twitter yayılmıştır.
Cross marketing stratejisinde önemli olan her iki markanın da avantaj elde etmesi ve yarar sağlamasıdır. Cross marketing yani çapraz pazarlama günümüzde ekranlarda da sık sık karşımıza çıkar. Her iki markanın birbirine kefil olması ve destek olması ile müşteriler de daha güvenerek tercih etmeye başlar. Markalarınızın etkin olması için siz de cross marketing stratejisi hizmeti alabilir, ilgili fikirlerden uygun olanları tercih edebilirsiniz.
Cross marketing yaparken başarılı olabilmek için öncelikle sosyal medyada etkin olmanız gerekir. Buralarda da iş ortaklarınızı ön plana çıkararak dikkat çekin. Birlikte bir reklam kampanyası yayınlayarak aynı zamanda sponsor da olun. Bu sayede oldukça fazla kişi sizlerin ürünlerinize ulaşacaktır.
Ortak etkinlikler ve kampanyalar düzenleyerek satış teşvikleri yaratın. Bunlar satışı hızlandırmada oldukça etkili olacaktır. Promosyon ve kampanyaları uzun süreli yapmak yerine daha kısa süreli yapın. Böylece müşteri promosyon bitecek endişesinden dolayı daha kısa sürede karar verme eğilimi hissedecektir.
Cross marketing yapılan ürünlerde, ürünün fiyatı oldukça önemlidir. Satın aldıkları ürünle diğer ürünün fiyatı kadar ya da daha fazla olmamalıdır. Maksimum 1/4 oranında belirlenen fiyatlar, tüketiciye cazip geleceği için bu fiyatlandırma yapılmalıdır. Bu sayede tüketici yapacağı seçimin daha avantajlı ve karlı olduğunu düşünerek satın almayı gerçekleştirir.
Ürünleri ister birlikte sunabilir isterseniz de ayrı ayrı sunarak öneride bulunabilirsiniz. Ya da daha yaygın olan yanında alınırsa daha indirimli olması seçeneği sunulabilir. Burada önemli olan ürünlerin özellikleridir. Yiyecek ve sektöründe birlikte menü olarak sunulabilirken, teknoloji gibi sektörlerde yanında alınırsa indirim olarak sunulması avantajlı olacaktır.
Ajans İO, sizlerin her türlü sosyal medya ve dijital işlerinize destek olmak amacıyla kurulan firmadır. Sosyal medya reklamları, SEO uyumlu arama içerikleri gibi fazla talep alan konular başta olmak üzere destek almak istediğiniz her alanda sizlere yardımcı olur. Cross marketing stratejisi geliştirmek istediğinizde de Ajans İO'dan destek alabilir, sizler için en uygun olan fikir ve reklamlardan yararlanabilirsiniz.