Ürün ve hizmetlerini yurt dışına ihraç etmeyen işletmeler, internetin etkisini küçümsememelidir. Dijital pazarlamayı, işletmenin gelişmesi ve kâr oranını artırmak amacıyla kullanmak, yenilikçi yaklaşımlar gerektirir. Küresel ölçekte hizmet veren bir e-ticaret platformu oluşturmak, arama motorlarının ücretli reklam servislerine kayıt olmak, etkili SEO çalışmalar ortaya koymak bunlardan birkaçı.
Uluslararası pazarlama stratejileri geliştirmek için güncel trendleri takip etmek bu işin önemli bir parçası. İnsanların ilgi duyduğu popüler platformlarda ürün veya hizmetlerin tanıtımının yapılması gibi trendler ücretli reklamlar kategorisine girerken, SEO çalışmaları ve blog içeriği oluşturmak gibi ücretsiz ve emek isteyen teknikler ise devamlılığı olan ve yüksek geri dönüşüm oranları sunan yöntemlerdir.
E-ihracat, şirketlerin yurtdışındaki pazar potansiyelini geliştirme fırsatı verir. Bunun için ürün ve hizmetlerin en etkin şekilde tanıtılabileceği bir strateji planlamak elzemdir. Son birkaç yılda dijital pazarlama ve e-ihracat, şirketlerin uluslararası pazarlarda iletişim kurma biçimlerinde devrim yarattı ve bu fırsattan yararlanmak için geç değil.
Şirketinizin kazançlarını büyütmek için e-ihracatı tercih etmek, özellikle maliyetlerin düşük olduğu ülkeler için büyük bir avantajı beraberinde getiriyor. Örneğin Türkiye’de faaliyet gösteren bir tekstil üreticisi, ortalama 100 TL’ye mâl ettiği bir ürünü yurtiçinde 200 TL’ye satıp %100 kâr sağlayabiliyorken; Amerika’da veya Avrupa ülkelerinde 500 TL’ye satıp %500 kâr edebilir. Döviz kurunun sürekli olarak yükseldiği ve yabancı para birimlerine olan ilginin arttığı piyasa şartlarında e-ihracatın meyvelerini toplayarak devasa mali büyümeler söz konusu olabilir.
İçerisinde bulunduğunuz pazarın büyüklüğü, rekabet şartları, reklam bütçesi ve şirket politikaları gibi çok sayıda faktör; dijital pazarlama tekniklerinden hangisine yönelebileceğiniz konusunda önemli parametrelerdir. Örneğin şirketinizin gelişmesi için kayda değer bir reklam bütçeniz varsa; SEO uzmanlarıyla birlikte çalışmak veya Google Ads servisini kullanarak dünyanın herhangi bir konumunda reklam yayınlamak sizin için avantajlı olabilir. Şimdi etkili olabilecek dijital pazarlama tekniklerine değinelim.
SEO çalışmaları, web sitelerinin trafiğini ve marka bilinirliğini artırmak için atlanmaması gereken teknik uygulamalardandır. SEO konusunda yeterli bilgi ve birikime sahip olmayan işletme sahipleri, bir SEO şirketi ile anlaşarak ihracatta önemli bir gelişme kat edebilir. SEO (Search Engine Optimization), Türkçe ifadesiyle “Arama Motoru Optimizasyonu”, web sitelerinin Google gibi arama motorlarında, bu arama motorlarının algoritmalarına uygun olarak daha iyi sıralama elde edebilmek için yapılan internet çalışmalarıdır.
Küresel ölçekte tüm ülkelerde vatandaşlar arama motorlarını, ürün ve hizmet satın almak için birincil araç olarak kullanmaktadır. Ürün transfer ve lojistik sektörünün gelişmesiyle birlikte kullanıcılar toptan ve perakende alışverişlerini daha ekonomik olması maksadıyla dünyanın herhangi bir yerinden yapabiliyor. Durum böyleyken SEO çalışmaları ile istenilen herhangi bir konuma ait arama motoru sıralamalarında daha iyi bir yere sahip olarak; hem uluslararası marka bilinirliği oluşturabilir hem de kârlılığınızı artırabilirsiniz.
İngilizce başta olmak üzere, Almanca, Fransızca, İtalyanca, Rusça ve Çince gibi milyonlarca kişi tarafından bilinen dilleri kullanarak web siteleri oluşturabilir, ürün veya hizmetlerin tanıtımını yapabilir, markanızı uluslararası ihracatta öne çıkarabilirsiniz. Bu yöntem, ihracatınızı artırabilmek için tercih edeceğiniz en ekonomik ve en etkili yöntemlerden birisidir. Özellikle bloglar; insanların bilgi almak, ilgi duyduğu ve merak uyandıran konularda araştırma yapmak, kimi zaman yorum ve görüşlerini belirtmek amacıyla ziyaret ettiği dijital ortamlardır. Farklı dillerde onlarca hatta yüzlerce blog oluşturarak markanızı uluslararası düzeyde tanıtabilirsiniz. Web taraflı çalışmalar için yeterli altyapıya sahip değilseniz, dijital pazarlama ajansları ile çalışarak uzman bir destek alabilirsiniz.
Bilindiği üzere Google; tüm dünyada, tüm dillerde ve tüm cihazlarda kullanılan bir arama motorudur. Kazancının büyük bir bölümünü reklamlardan elde eden Google’ın reklam servislerini kullanarak ihracatta önemli bir gelişme kaydedilebilir. Özellikle perakende ürün ve hizmet satışı yapan firmalar için Google Ads servisi, yapılan reklam maliyetlerine karşı yüksek kazançlar elde edilmesini sağlayabilir. Google reklamları; hızlı geri dönüş, detaylı raporlama ve konuma dayalı reklam kampanyaları gibi çok sayıda avantajı da beraberinde getiriyor.
Uluslararası pazarlar için, sosyal medya etkileşimlerinin küresel bir perspektiften gelmesi ve ana pazarınızın dışındaki iş fırsatlarına açık olduğunuzu açıkça ortaya koyması gerekir. Fakat başlangıçta gönderilerinizin sosyal medya hesaplarında görünmemesi olağandır. Milyonlarca takipçisi olan hiçbir hesap başlangıçta bu kadar fazla takipçiye sahip değildir. Zaman içerisinde insanların ilgisini çeken, paylaşılan ve değer gören içeriklerle bu kadar popüler olmayı başardı.
Eğer organik takipçilerinizin sayısı ürün veya hizmetlerinizi tanıtmak için yeterli değilse; ücretli sosyal medya reklam kampanyaları oluşturarak istediğiniz bir dilde ihracat oranlarınızı artırabilirsiniz. Google reklamlarında olduğu gibi kampanyalarınıza ait raporları inceleyerek reklam optimizasyonlarında iyileştirmeler yapabilir, markanızın tercih edildiği konumları görebilir, bu tür sonuçlara göre çıkarımlar yaparak kazanç/reklam maliyeti oranınızı artırabilirsiniz.