E-ticaret işlemleri mal ya da hizmet alım satımının internet üzerinden gerçekleştirildiği bir iş modeli olmaktadır. Bu kapsamda da e-ticaret çevrimiçi işlemlerinin gerçekleşmesi için paranın ve verilerin dijital bir şekilde aktarılması şeklinde piyasada yer alır. 2021 senesinde dünya genelinde yaklaşık olarak 5 trilyon dolara kadar ulaşan perakende e-ticaret satışları çevrimiçi bir iş kurmak en iyi zamanlama olmuştur.
Yetenekli bir girişimciyseniz, muhtemelen kendi online mağazanızı kurmayı denemek için en uygun zamanlama denilebilir. Bu kapsamda ajan.io en popüler içerikleri derleyerek, kapsamlı bir iş kurma planı hazırlayarak, e-ticaret danışmalığı hizmeti vermektedir.
Blog gönderileri, kılavuzları ve videoları ve uzman desteği ile çok bir online alışveriş sitesi oluşturmaktadır. Genelde e ticaret nedir? sorusu çok fazla şirket tarafından son zamanlarda merak edilen ve araştırılan bir konu olmaktadır.
E-ticaretin tanımı; elektronik ticaret şeklinde de açıklandığı gibi, en başta internet olmak üzere elektronik bir ağın üzerinden mal ya da hizmetlerin alınması ve satılması ya da fonların veya da verilerin iletilmesi işlemidir. Genelde bu çeşit ticari işlemler, işletmeden başka bir işletmeye, işletmeden tüketiciye, tüketiciden tüketiciye ya da tüketiciden işletmeye biçiminde gerçekleşmektedir.
Gerçekleştirilen bu ticaret işlemleri, çok sık bir şekilde birbirinin yerine kullanılmaktadır. Son zamanlarda pek çok ticaret sitesi platformlarının yaygın kullanımı, çevrimiçi perakendenin büyümesine katkıda bulunmuştur. 2011'de e-ticaret toplam perakende satışları % 5'ini oluşturuyordu. 2020 yılına bakıldığı zaman da COVID-19 salgınının başlaması ile perakende satışlar % 16'nın üzerine çıkmıştır.
İnternet tarafından desteklenen bu tür ticari işlemler, mutlaka uzman bir danışmalık hizmeti alınarak yapılmalıdır. Bu şekilde hem e ticaret nasıl yapılır? öğrenmekte, hem de çok iyi bir ticaret işlemi ortaya çıkarmaktadır. Müşteriler, kendi cihazları aracılığı ile ürün ya da hizmetlere göz atmak veya da sipariş vermek için çevrimiçi mağazaya erişim sağlamaktadır.
Genelde danışmanlık hizmeti alınarak yapılan ticari işlemlerde, e- ticaret nasıl yapılır? sorusu çok fazla sorulmaktadır. Bu durumda satış desteği ön planda olmakta ve sipariş verildikçe, müşterinin web tarayıcısı e-ticaret sitesini barındıran sunucu ile iletişim kurulmaktadır.
Siparişle ilgili veriler de sipariş yöneticisi olarak bilinen merkezi bir bilgisayara iletilmektedir. Sonrasında da envanter seviyelerini yöneten veri tabanlarına iletilmektedir. Bütün bu altyapı tasarımları ya da içerikleri de uzman bir danışmanlık hizmeti sunan ajans.io tarafından yapılmaktadır. Bazı ödeme uygulamalarını kullanarak ödeme bilgilerini de yöneten sistem, çok kolay bir şekilde ödeme imkanı sunmaktadır.
Siparişin yöneticiye dönmesi ile mağaza envanterinin ve müşteri fonlarının da siparişin işlenmesi konusunda yeterli düzeyde olduğundan emin olmak gerekir. Siparişler onaylandıktan sonra da sipariş yöneticisi mağazanın web sunucusuna bildirimde bulunmaktadır. Müşteriye de siparişinin başarıyla işlendiğini bildiren bir mesaj gönderilmektedir.
Sipariş yöneticisi, sipariş verilerini depoya ya da yerine getirme departmanına göndermekte, ürün ya da hizmetin potansiyel müşteri kapsamında gönderilebileceğini de bildirmektedir. Bu noktada müşterilere somut ya da dijital ürünler gönderilmekte ya da bir hizmete erişim sağlanmaktadır.
E-ticaret işlemlerini barındıran platformlar içinde Amazon gibi satıcıların bulunduğu çevrimiçi özellikte pazar yerlerinde müşterilerin çevrimiçi mağaza altyapılarını kiralamasını sağlayan hizmet olarak yazılım araçları ya da şirketlerin şirket içi geliştiricilerini kullanarak yönettiği açık kaynak araçları kullanılması son derece önemlidir.
Bu kapsamda profesyonel bir danışma hizmeti almak son derece önemli olmaktadır. Genel itibarı ile uzman danışmanlık hizmeti alan e-ticaret iş modeli sahibi firmaları daha çok kazanç ve daha kaliteli bir içeriğe sahip olmaktadır.
İşletmeden tüketiciye e-ticaretin internetteki perakende kısmı olmaktadır. İşletmelerin ürünleri, hizmetleri ya da bilgileri doğrudan tüketicilere satmasıdır. Terim, çevrimiçi perakendecilerin ve mal satıcılarının bir yenilik olduğu için eskiden çok daha popülerdi.
Tüketiciden tüketiciye e-ticaret işlemleri de tüketicilerin birbirleriyle çevrimiçi bir şekilde ürün, hizmet ve bilgi alışverişinde bulunduğu bir e-ticaret türleri olmaktadır. Bu işlemler de genelde işlemlerin gerçekleştirildiği çevrimiçi bir platform sağlayan 3. bir taraf aracılığı ile gerçekleştirilmektedir.
Tüketiciden işletmeye iş modeli de tüketicilerin ürün ya da hizmetleri için şirketlerin teklifte bulunması ya da satın alması için çevrimiçi olarak sunduğu bir çeşit ticaret olarak karşımıza çıkmaktadır.
İşletmeler ve tüketiciler yerine işletmeler arasında elektronik ürün, hizmet ya da bilgi alışverişini ifade eden e-ticaret, işletmelerin ürünleri, hizmetleri ve bilgileri aramasına ve e-satın alma ara yüzleri aracılığıyla işlem başlatmasına olanak tanıyan çevrimiçi dizinler ve ürün ve tedarik alışverişi web sitelerini içermektedir.
2018'de yayınlanan, Forrester raporu, 2023 yılına kadar B2B e-ticaret hizmetlerinin, 1,8 trilyon dolara kadar ulaşacağını, ABD B2B satışlarının da % 17'sini oluşturacağını öngörmüştür. Bu kapsamda günümüzde çok büyük bir yere sahip olan e- ticaret sitesi kurmak, çok fazla kişi tarafından tercih edilmektedir.
Bu sistemde ticaret yapmak isteyen kişiler çok kaliteli bir içeriğe ve detaylı bilgiye sahip olmalıdır. Bu kapsamda da uzman bir danışmandan destek almak en doğru davranış olacaktır.
E-ticaretin avantajları arasında hızlı bir şekilde 24 saat kullanılabilirliği, erişim hız gücü, mal ve hizmetlerin geniş bir şekilde kullanılabilirliği, kolay erişilebilirliği ve de uluslararası erişimi de sayılabilir. Aynı zamanda bu siteler, 7/24 açık olmakta, ziyaretçiler istedikleri zaman ihtiyaç duydukları her şeye göz atma imkanı bulmaktadır. Gerçek bir mekanda faaliyet gösteren, fiziksel mağazaları büyük ölçüde geride bırakmaktadır.
Çünkü bu işletmeler genelde belirli saatlerde açılır ve belirli günlerde de tamamen kapalı olabilir. E-ticaret siteleri çok hızlı çalışır; hedef kitle belirler ve hem tüketici cihazındaki hem de e-ticaret sitesindeki bilgi işlem ve bant genişliği çok mükemmel seviyede sağlar. Bu sayede firmanın çok büyük oranda satış yapmasına katkı sağlar.
E-ticaretin algılanan dezavantajları içinde sınırlı müşteri hizmeti, tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce görememesi ya da dokunamaması ve ürünün nakliyesi için bekleme süresi sayılabilir. Bunun dışında müşterilerin fiziksel bir mağaza ile ilgili bir soruları ya da sorunları olduğu zaman yardım için bir tezgahtar, kasiyer ya da mağaza müdürü görebilirler.
Bir e-ticaret ürünlerin mağazada satış stilini değiştirdiği için, müşteri hizmetleri sınırlı olmaktadır. Site sadece belirli saatlerde destek vermekte ve çevrimiçi hizmet seçeneklerinde gezinmek de zor olmaktadır.
E-ticaret uygulamaları, müşterilerin bu platformu kullanması için çevrimiçi pazarlama tekniklerini kullanmaktadır. Bu kapsamda en iyi içeriğe ya da altyapıya sahip olan online firma daha başarılı bir işlev ortaya koymaktadır. Bu durumda danışma firması ajans.io elektronik veri alışverişi, dosya aktarım protokolü, web hizmetleri ve mobil uygulamalar gibi her alanda danışmanlık hizmeti sağlamaktadır.
Aynı zamanda planlanan her türlü faaliyetler, hedefli reklamlar ve e-bültenler; abonelere e-posta gönderilmesi ve mobil cihazlara SMS metinleri gönderilmesini de içermektedir. Genelde danışmanlık hizmetleri ile daha fazla şirket, dijital kuponlar, sosyal medya pazarlaması ve hedefli reklamlar gibi araçları da kullanarak tüketicileri çevrimiçi olarak cezbediyor.
E-ticaret platformları ve satıcıları online ticaret işini yönetmek için kullanılan bir araçtır. Bu platformun seçenekleri de hem küçük işletmeler için hem de büyük işletmeler için çeşitlilik göstermektedir. Yalnızca kullanıcı hesapları için kaydolmayı ve çok az veya hiç BT uygulaması gerektirmeyen Amazon ve eBay gibi çevrimiçi pazar yerlerini içermektedir.
Başka bir e-ticaret platformu modeli de mağaza sahiplerinin esas olarak bulutta barındırılan bir hizmette yer kiralamış oldukları hizmete abone oldukları SaaS olmaktadır. Bu tarz yaklaşımlar şirket içi geliştirme veya şirket içi altyapısı da gerektirmez. Başka platformlarda barındırma ortamı yani, bulut veya şirket içi özellikte olan, eksiksiz manuel uygulama ve bakım gerektiren açık kaynaklı platformlar olmaktadır.
Genelde online ticaret hizmetlerinde çevrimiçi reklam, içerik pazarlaması ya da müşteri gizliliği şeklinde etkinlikler izlenmektedir. Bu nedenler bu tür ticaret gerçekleştirmek isteyen kişiler ya da işletmeler bu konu hakkında çok fazla bilgiye sahip olmadığı için, mutlaka bir destek almak durumundadır.
Bu durumda sadece online satış yapmak amacında olmayan işletmeler ya da kişiler profesyonel bir danışmanlık hizmeti alarak tüm bu konular hakkında gerekli olan en doğru hizmeti sağlar ve çok karlı oranda satış yapar.
Günümüzde e-ticaretteki büyük artış göz önüne alındığı zaman, birçok analist, ekonomist ve tüketici, çevrimiçi pazarın yakında fiziksel, gerçek mekanda faaliyet gösteren mağazaları demode hale getirip getirmeyeceğini tartışmaktadır.
Bu nedenler pek çok firma, belirlediği hedef kitlesiyle bu pazarlama stiline çok daha fazla önem veremeye başlamaktadır. Bu kapsamda da en doğru hizmetli sağlamak için; e-ticaret konusunda danışma hizmetleri almayı hedeflemektedir.