Evergreen içerik, her zaman güncelliğini koruyan içerik türlerini kapsamaktadır. Çoğunlukla değişmeyen ve sürekli ihtiyaç duyulan bilgiler kullanılarak yazılmaktadır. Web siteleri için yapılan SEO çalışmalarında da bu içerik türlerinden faydalanılmaktadır. Ziyaretçi trafiğini arttıran bu içerikler, değişen bilgi içermediğinden dolayı güncellenme gereksinimi de duymamaktadır.
Sık sık güncellenmeyen, temel konuları kapsayan ve sürekli olarak gereksinim duyulan konulara yanıt veren içerikler evergreen içerik olarak adlandırılmaktadır. Giriş seviyesinde yazılan bu içerikler konu hakkında herkesin bilgi edinebilmesine yardımcı olmaktadır. Çoğunlukla nedir, nasıl yapılır gibi soruların yanıtlarından oluşurlar. Genel konuları kapsadıkları için güncelliklerini hiçbir zaman kaybetmezler.
Her zaman cevabı aynı olan konularda hazırlanan metinler evergreen içerik olarak kabul edilmektedir. Ders konuları, araştırmalar, önemli insanların hayatları, tarihi bilgiler gibi çeşitli alanlarda içerik hazırlanabilmesi mümkündür. Ayrıca ürün ve hizmetler de güncelleme yapılabilse bile o ürün için aynı kalmaya devam etmektedir. Dolayısıyla e – ticaret sitelerinde de bu tarz içeriklere yer verilebilmektedir.
Ölümsüz içerik anlamına gelen evergreen, değişmesi zor olan konularda yapılan içeriklerdir. Temel bilgilere kolayca ulaşmayı sağladıkları için trend konuları kapsamazlar. Arama hacimleri yüksek olduğundan dolayı arama motorlarında öne çıkabilmeye yardımcı olurlar. Web siteleri üst sıralarda yer alarak trafiği arttırabilmekte, ticari amaçla kullanılıyorsa kar elde edebilmektedir.
Ürün özelliklerinden bahsedilmesi, dil kuralları, bilimsel makaleler gibi pek çok konu evergreen içerik kategorisinde yer almaktadır. Bazı nesnelerin ne işe yaradığı, ürünlerin nasıl kullanıldığı, kurulumların nasıl yapıldığı da bu içerikler arasındadır. Çoğunlukla bir rehber niteliği taşıyan metinler, sorulara doğru şekilde cevap verdiğinde kullanıcıların zihninde önemli bir yer edinecektir.
Bir içeriğin ölümsüz olarak kabul edilmesi için bazı şartları karşılaması gerekmektedir. Çoğunlukla hazırlanan içerikler hedef kitlenin zihninde bir yer oluşturmaktadır. Ticari gelirler sonraki aşamalarda ortaya çıkacaktır.
Ancak web görünürlüğünü arttırmak için doğru şekilde metin hazırlanması gerekmektedir. Bu nedenle evergreen içerik yazarken aşağıdaki durumlara dikkat edilmesi oldukça önemlidir.
İçeriklerin özellikleri öğrenildikten sonra “Peki evergreen içerik nasıl hazırlanır?” sorusu ortaya çıkmaktadır. Ölümsüz içerikleri hazırlamak oldukça kolaydır. Bunun için web sitenizin ilgilendiği sektörle ilgili temel bilgilere ulaşmanız gerekmektedir.
Anahtar kelimelerin yanına arama motorları kullanarak nedir, nasıl kullanılır veya nasıl yapılır sorularını ekleyerek yeni başlıklar türetilebilmektedir. Bulunan içerikler bir süre sonra gerek duyulmayacak ve okunmayacak konuları içermemelidir. Her zaman merak edilen ve trafiğe sahip olan başlıklar kullanılmalıdır.
Uzmanla tarafından hazırlanan ölümsüz içerikler SEO çalışmalarını da desteklemektedir. Bu nedenle anahtar kelimelerin kullanıldığı yerler, sıklığı ve kelime çeşitleri de önem arz etmektedir. Metnin bütününü bozmadan kullanılan bu kelimeler, arama motorlarında sitenin daha üstte görülmesine yardımcı olmaktadır.
Yalnızca belirli bir sektör için ölümsüz içerikli metin hazırlanması mümkündür. Daha dar bir hedef kitlesine sahip olduğundan dolayı bu içeriklerde anahtar kelime kullanımı oldukça önemlidir. Seçilen kelimeler mutlaka güncel ve en çok aranan kelime kalıpları olmalıdır.
Konu işlenirken de detaylı bir araştırma yapılması, sektörde bulunan diğer bireylerin yanılmaması açısından oldukça önemlidir. Bu tarz içeriklerde yalnızca kullanıcılar değil sektöre ait çalışanlar da düşünülmeli, ayrıntılı ve teknik bilgilere yer verilmelidir.
Özellikle e ticaret sitelerinde kullanılan ölümsüz içerikler, uzun ömürleri sayesinde ticari getiri sağlamaktadır. Sektöre uygun şekilde hazırlanan ilgili içerikler ürün satışını ya da marka reklamını daha başarılı hale getirmektedir. Bu nedenle ilgi çekici konu başlıklarının kullanılması faydalı olmaktadır. Ayrıca ölümsüz içerik oluşturmanın diğer faydaları aşağıda yer almaktadır.
Web sitelerinde paylaşılan hangi içerikler evergreen içeriktir hangileri değildir sorusunu yanıtlayabilmek oldukça önemlidir. Ölümsüz içeriklerin trend konulardan uzak olması gerekmektedir ancak her zaman aynı türde evergreen içerik oluşturulmamaktadır. Uzmanlar farklı konularda içerik üretme potansiyelinde olduğu için hangi içeriklerin bu kategoriye girmediği bilinmelidir. Aşağıda yer alan listede ölümsüz içerik olmayan metin türleri yer almaktadır.
Ölümsüz içeriklere sahip olan metinler daha çok nedir ve nasıl yapılır sorularını yanıtlar. Ancak içerik yazarken dikkat edilmesi gereken pek çok konu vardır. Bu nedenle evergreen içerik hazırlarken nelere dikkat etmeliyiz sorusuna dikkat çekilmelidir.
Öncelikle, metin hazırlanırken konu içeriği belirlenmeli ve kullanılan dil herkesin anlayabileceği şekilde tasarlanmış olmalıdır. Hiç bilgisi olmayan kişiler bile metni okuyarak istediği bilgiye ulaşabilmiş olmalıdır.
Metin içerisinde birçok soru yer alan içerikler daha faydalıdır. Bu nedenle bir soruya odaklanmak yerine kullanıcının aklına gelebilecek diğer sorular da içeriğe eklenmelidir. Böylelikle sorulan sorulardan dolayı ziyaretçilerin tüm bilgilere kolayca erişebilmesi mümkün olur.
Bir ürünün kullanımı ya da kurulumuyla ilgili bilgi verirken mutlaka görsellerle desteklemek gerekir. Güncelleme geldiği takdirde yalnızca görseller ve metnin küçük bir bölümü değiştirilebilmektedir. Bu değişiklikler metnin yapısını bozmayacağından dolayı ölümsüz içerik olarak kalmaya devam edecektir.
Yüksek aranma hacimlerine sahip olan içerik türleri, sayfaya çok fazla trafik çekmektedir. Ancak gelen trafiğin büyük bir bölümü kalitesizdir. Doğru içeriklerle hazırlanan metinlerdeyse hedef kitleye ulaşılacağından dolayı dönüşüm oranları artar. Yani, ziyaretçiler ürün satın alarak ticari bir kar elde edebilmeye yardımcı olur. Kullanıcı profili belirlendikten sonra içerik hazırlamak, metnin etkisinin artmasını sağlamaktadır.
İçerikler paylaşıldıktan hemen sonra dönüşüm oranının artması oldukça düşüktür. Ancak web sitesinden bilgi alan kişiler daha sonra satın almak için geri dönebilmektedir. Bu nedenle içeriklerin getirisi olmadığını düşünmek hatalı bir yaklaşımdır. Marka adı zihinde yer edeceğinden dolayı uzun vadede getirisi yüksek olacaktır. Alışverişin artması da arama motorlarında yükselmeye yardımcı olmaktadır.
Ölümsüz içerikler, her zaman aynı yanıtın alındığı soruları cevaplamaktadır. Ürün kullanımı, neden kullanıldığı, nasıl kurulduğu gibi konularda aydınlatıcı bilgiler vermektedir. Dolayısıyla içeriklerin güncelliğini kaybetmesi söz konusu değildir. Eğer konu güncelliğini kaybetmişse ve metnin ziyaretçileri azalmışsa, o metnin ölümsüz içerik olmadığı söylenebilmektedir.
Metinde küçük değişiklikler yapılması ve içeriğin güncellenmesi bütüne zarar vermediğinden dolayı içerik yapısının değişmesine neden olmamaktadır. Soruların cevabı yine aynıysa, hazırlanan içerik güncelliğini koruyor demektir. Soruların cevabı tamamen değişmişse, içerik güncelliğini tamamen kaybetmiş olabilmektedir.