Facebook, dijital pazarlamalarda kullanılan bir sosyal medya platformu olmasıyla öne çıkar. Eğer Facebook reklamlarından yardım alınması gerekiyorsa bir manager hesabına ihtiyaç duyulur. Instagram ile birlikte çalışan bu hesap, hedef kitlenin işletme sayfasına ulaşabilmesine yardımcı olur. Business Manager, kolay bir kuruluma sahip olması ve güvenilirliği sayesinde büyük çaplı firmaların da kullandığı bir işletim sistemidir.
Instagram aracılığıyla reklamların öne çıkmasını sağlayan Facebook Business Manager, hedef kitleye daha kısa sürede ulaşmaya yardımcı olur. Doğru hedef kitle seçimini yapan bir arayüz olduğu için ürünlerin paylaşımı da manager sayfası aracılığıyla paylaşılabilmektedir.
Ayrıca tedarikçiler ve ajanslarla daha kolay bir biçimde iletişim kurulmasına yardımcı olmaktadır. Kontrol, gizlilik, güvenlilik ve verimlilik açısından oldukça etkili bir uygulamadır.
Business manager hesabı ne işe yarar sorusunun farklı yanıtları bulunmaktadır. Öncelikle tüm pazarlama araçlarının tek bir kanaldan kontrol edilmesi Facebook Business Manager hesabı ile yapılmaktadır. Bu hesap, Facebook ve Instagram ile birlikte çalışarak hedef kitlelere doğru reklamın görüntülenmesini sağlar.
Hesaba ve gerekli panellere birden fazla kişi erişim sağlayabildiği için temsilcilerin ve yöneticilerin daha rahat şekilde çalışmasına izin verir. Ayrıca bu hesap ile aşağıdaki konularda ilerleme kaydedilebilmektedir.
İşletme sahibi olan herkes, Business Manager hesabı oluşturma hakkına sahiptir. Bunun için öncelikle işletme hesabı açmak, ardından hesabın domain doğrulamasını yapmak gerekir. Çoğunlukla geniş kitlelere reklam vermek isteyen kişiler tarafından tercih edilmektedir.
Ancak küçük çaplı firmalar ya da bireysel çalışarak gelir elde etmek kimseler de dijital pazarlama için bu hesaptan yardım alabilmektedir.
Oldukça yararlı bir kontrol paneli olan Business Manager hesabınızın pek çok özelliği bulunur. En önemli özelliği, birden fazla oturum açılabilmesi ve çalışanlara özel kullanıcı izni verilebilmesidir. Diğer uygulamalara kıyasla Business Manager kullanmak hesabın güvende olmasını sağlar.
Firma sahibi, yöneticiler, temsilciler ve çalışanlar arasında son derece doğru şekilde görevlendirme yapılabilmesine yardımcı olur. Reklam giderlerini ve gösterim detaylarını Facebook işletme sayfası aracılığıyla görüntülemek mümkündür. Bu sayede sayfa, daha hızlı ve basit şekilde takip edilebilmektedir.
Diğer sosyal medya platformlarında verilen reklamlar da Business Manager sayesinde görüntülenebilmektedir. Dolayısıyla hedef kitle, organik büyümek, kullanıcıların markayı nasıl gördüğü gibi konularda da bilgi sahibi olunabilmektedir.
Gelir elde etmek, ün kazanmak ya da markayı tanıtmak için her işletmenin doğru hedef kitlesine ulaşması gerekir. 2018 yılında yapılan güncelleme, Facebook Business Manager reklam şartlarını değiştirdi. Üyelerin e posta bilgilerine göre doğru kişilere reklam gitmesi için reklam vermek isteyen herkesin bir Business Manager sayfası olması zorunlu tutuldu.
Ayrıca bu hesabın açılması, kişinin ya da işletme sayfasının adına başka bir hesap açılmasını engeller. Doğrulanmış bilgiler içerdiği için müşterilerin alışverişe yatkın hale gelmesine ve markaya güven duymasına olanak sağlar.
İşletme sahipleri arasında merak edilen sorulardan biri Business Manager nasıl kurulur sorusudur. Yeni bir hesap oluşturmak için aşağıdaki adımların dikkatli şekilde takip edilmesi gerekir.
İşletme hesabı kurulabilmesi için kullanıcıların 18 yaşından büyük olduklarını onaylaması gerekir. Bu nedenle reşit olmayan kullanıcılar, ebeveynleri ya da vasileri üzerinden işlem yapabilmektedir. Çocukların kendisine ait bir işletme hesabı açabilmesi mümkün değildir.
İşletme sahipleri, Instagram üzerinden reklam vermek isteyebilmektedir. Bunun için Business Manager ve Instagram hesaplarının bağlanması gerekmektedir. Hesap bağlama işlemleri için aşağıdaki adımların uygulanması gerekir.
Business sayfası otomatik olarak bağlanmaktadır. Bu nedenle Instagram’a bağlama işlemi, işletme sahibinin kendi profilinden yapması gerekmektedir. Farklı kişilerin profilinden yapılan işlemler geri alınabildiğinden dolayı hesap güvende kalmaktadır. Bunun için hesap ayarlarından Instagram bağlantısını kesme özelliği aktif hale getirilebilmektedir.
Aynı hesap, başka bir Instagram hesabına bağlanarak kullanılmaya devam edilebilmektedir. Ancak işlemin çok sık tekrar edilmesi bir güven sorunu olarak algılanabilmektedir. Hesap bağlantısı yalnızca yanlış bağlantılarda, devir işlemlerinde ya da gerekli durumlarda kesilmelidir.
Kullanıcının reklam hesabının doğru şekilde çalışması için bazı konularda dikkatli olması gerekir. Bu konuların başında, hesabın en az 20 – 30 kişi tarafından takip edilmesidir. Aksi durumda hesap bot olarak algılanmakta ve kalıcı olarak kapatılabilmektedir. Ayrıca işletme ayarları bölümünden eksik bilgilerin tamamen doldurulmuş olması gerekir. Güncel bilgi paylaşılmaması ya da eksik veri olması, hesabın bot olarak algılanmasına neden olabilmektedir.
Business Manager üzerinden reklam vermek için bir hesap açılması gerekmektedir. Bunun için öncelikle işletme ayarlarına gidilmeli ve reklam hesapları yazısına tıklanmalıdır. Bir reklam hesabı ekleyin yazısının altında yeni bir reklam hesabı oluşturun seçeneği bulunmaktadır. Seçeneğe tıklandıktan sonra reklam için yeni Facebook sayfaları oluşturulabilmektedir.
Reklam hesabı oluşturduktan sonra web sitesine gelen kullanıcıları takip etmek için piksel oluşturulabilmektedir. Piksel, bir dizi koddan oluşmaktadır ve web sitesine yerleştirilerek kullanılmaktadır.
Bu sayede kullanıcıların sayfayı kaç kez görüntülediği, hangi ürünlerin sepete alındığı gibi bilgilere erişilebilmektedir. Checkout bölümündense alışveriş yapan kullanıcıların belirlenmesi mümkün olur.
İşletme hesabında bulunan veriler, kişisel hesaptaki verilerden daha değerli olabilmektedir. Bu nedenle pazarlama araçlarını güvende tutmaya dikkat edilmelidir. Meta, Business Manager üzerinden yapılan işlemlerde üst düzey güvenlik önlemleri alır. İşletmeye ait özel bilgiler, 3. kişiler tarafından erişilemeyecek şekilde şifrelenir ve saklanır.
Güvenlik merkezi, işletme hesaplarına daha hızlı şekilde yanıt verir. Yaşanan herhangi bir sorunda destek bildirimi oluşturabilir ve gelişmeleri takip edebilirsiniz. Hızlı ve pratik çözümler sayesinde müşterilerin ya da firma sahiplerinin güven sorunu kalmaz. Ayrıca markanın kendisini geliştirmesi için gereken bilgiler de güvenlik merkezi yardımıyla öğrenilebilir.
İşletme güvenliğini sağlamak için iki adımlı doğrulama seçeneğini aktif etmek gerekir. Ayrıca iOS 14 güncellemesiyle birlikte bazı hesapların domain doğrulaması yapması gerekmektedir. Bunun için işletmeye ve işletme sahibine ait resmi veriler sisteme yüklenir.
Yaşanan herhangi bir sorunda, taklitte ya da hesap çalınma işlemlerinde; paylaşılan bu veriler sayesinde hesabın kurtarılması mümkün olur. Ayrıca yerel güvenlik kurumları da işletme sahibinin haklarını koruyarak kötü niyetli kişilere cezai yaptırımlarda bulunabilir.