Facebook, iOS tarafından yapılan 14 güncellemesiyle birlikte domain doğrulama şartı getirdi. Bu doğrulama, işletmelerin ve işletme sahiplerinin hesaplarını daha güvenli bir hale getirmeyi amaçladı. Son güncellemeden sonra domain doğrulaması yapılamazsa, Facebook Business Manager hata verebilmektedir.
Dolayısıyla işletmenin devamlılığı için istenen tüm bilgilerin doğru şekilde paylaşılması gerekmektedir. Yapılan işlemler yalnızca birkaç dakika sürmekte, eğer tüm istenenler önceden hazırlanmışsa kolayca tamamlanabilmektedir.
Kişinin ya da işletmenin kimliğinin doğrulanması olarak bilinen Facebook domain doğrulama, hesapların kim tarafından ne amaçla kullanıldığını belirlemektedir. Kullanıcının yalnızca işletmenin değil kendi hesap bilgilerini doğrulamasını da gerektiren birkaç adımı kapsamaktadır. Dolayısıyla işletmenin resmi varlığını gösteren belgelerle birlikte kişinin kimliğine de ihtiyaç duyulmaktadır.
Eğer kimlik yoksa Facebook tarafından kabul gören eşdeğer bir belgenin yüklenmesi de mümkündür. Ancak tüm bilgilerin eksiksiz ve doğru biçimde yüklenmesi, doğrulama işleminin başarıyla tamamlanması açısından oldukça önemlidir.
Doğrulama işlemleri kısa sürede tamamlanabilmektedir. Bunun için adımlar takip edilmeli ve gereken tüm belgeler önceden temin edilmelidir. Uygun formatta yükleme yapmaya dikkat edildiğinde doğrulama işlemleri hata vermeden tamamlanabilmektedir.
Ancak işleme başlamadan önce işletmenin resmi adı ve Meta sayfasındaki adı birbiriyle aynı olmalıdır. Belgelerde geçerli olan isim farklıysa, sayfanın adı değiştirilmeli ve resmi haline getirilmelidir. Ayrıca bu işlemler sayesinde Instagram shopping özelliğini de aktif hale getirmek mümkündür.
iOS 14 güncellemesi, Facebook domain doğrulaması yaparak hesapların güvenli bir hale getirilmesini sağlamaktadır. Tüm bilgiler işletme ve şahıs lehine kullanılacağından dolayı doğrulama yaparken tedirgin hissetmeye gerek yoktur.
Asıl amaç, işletmenin diğer kullanıcılar için güvenilir olduğunu kanıtlamak ve işletmenin müşteri çekmesine yardımcı olmaktır. Bu güncelleme aynı zamanda Facebook’u daha güvenilir bir hale getirmiş ve olası dolandırıcılık uygulamalarının önüne geçilmiştir.
Bir işletme hesabının doğrulanmış olması, sayfanın resmileştirilmesi anlamına gelir. Yerel yetkililer de resmiyet kazanmış ve onaylanmış sayfaları tanıyarak işlem görür. İşletme sahipleri de resmi olarak satış temsilcisi ya da firma sahibi sıfatını alır.
Dolayısıyla doğrulama sırasında güncel adres, e – posta adresi ve telefon numarası eklenmelidir. Ancak işlemleri yaparken işletmenin gerçekten size ait olmasına, yanlış bir işletme üzerinden işlem yapılmamasına dikkat edin.
Domain doğrulama nasıl yapılır sorusu pek çok işletme sahibi tarafından merak edilen bir konudur. Ancak yalnızca 4 adımda Facebook doğrulama işlemi tamamlanabilir. Böylelikle Facebook domain resmiyet kazanarak güvenli bir biçimde kullanılmaya devam edilebilir. İşlemleri yaparken aşağıdaki adımların takip edilmesi yeterli olacaktır.
Birinci adım: İşletme yöneticisi hesabına giriş yapıldıktan yukarıdaki ekrandan sonra sol üst köşedeki 9 noktalı menüye tıklanmalıdır.
İkinci adım: Açılan menüde, sol kısımda marka emniyeti yazısı yer alır. Bu yazının altında bulunan domains seçeneğine tıklanmalıdır. İşletme sahipleri, marka emniyetinden domainler sayfasını açtığında yeni bir pencere açılır. Bu pencere üzerinde yeşil renkli add yazısı bulunur. Yazıya tıklanır.
Üçüncü adım: Domain ya da subdomain ismi yazılarak alt bölümde yer alan mavi renkli ekle yazısına tıklanır.
Dördüncü adım: Son adımda domain doğrulama işlemini tamamlamak gerekir. Burada yapılması gereken işlemler ayrıntılı olarak anlatıldığı için kolayca yapılabilmektedir.
Son adımda Meta-tag Verification tekniği tercih edilebilmektedir. Hem kolay hem hızlı bir yöntem olan Meta-tag Verification, arasına yapıştırılmasını gerektirir. Kod işleminin ardından doğrula düğmesine basılır ve Facebook doğrulaması tamamlanmış olur.
Her işletme ve ürün için doğrulama şartı getirilmemiştir ancak ücret alan işletme ve kişilerin çoğunda gereklidir. Bir işletmenin domain doğrulaması gerektirip gerektirmediği işletme ayarlarına gidilmesi yeterli olur. Eğer doğrulama gerekiyorsa ayarlar kısmında uyarı görünmektedir. Meta verilerine göre genellikle aşağıdaki şahıs ve ürünlerde doğrulama yapılmasına ihtiyaç duyulmaktadır.
Güncelleme sonrası doğrulama yapan kişiler, işletme sahipleri oldukları için kendi resmi bilgilerini yüklemekle görevlidir. Çoğunlukla bu işlemler herhangi bir sorun yaşanmadan tamamlanmaktadır. Fakat bazı durumlarda kullanıcıdan kaynaklanan sorunlar ortaya çıkabilmektedir.
En önemli sorun, belgelerin doğru formatta ya da istendiği gibi yüklenmemiş olmasıdır. Bu nedenle aşağıdaki uyarılar dikkate alınmalı, adımlar doğru şekilde tamamlanmışsa destek bildirimi oluşturularak yardım merkezine başvurulmalıdır.
İşletmenin bilgilerini doğrularken web sitenizdeki bilgilerden faydalanabilirsiniz. Ancak eksik ya da hatalı bilgi yüklenmesi durumunda toplu olay ölçümüne olaylarınızı yazarak yardım alabilirsiniz. Daha önce önerilmiş olan çözüm yöntemlerinden de yardım alınabilir. Ayrıca formu doldururken kullanıcıdan kaynaklanan hataları yapmamak için aşağıdaki öneriler dikkate alınmalıdır.