2005 senesinde Google, bilgisayar veri analizi konusunda uzmanlaşmış bir şirket olan Urchin Software Corporation'ı satın aldı. Bunun neticesinde de Google, dünyanın en çok kullanılan veri analiz platformu olan Google Analytics'i ortaya çıkarmayı başardı.
Günümüzde, küresel pazarın %80'den fazlası gün boyunca Google Analytics'i kullanıyor. Fakat bu izleyici analiz aracının kullanımı nedir? Google Analytics tam olarak nedir? detaylı bir şekilde bilinmesi gereken durumlar olmaktadır.
Google Analytics, sitenizi kimlerin ziyaret ettiğini, sitenin nasıl bulunduğunu ve kullanıcıların ne yaptığını anlatmak için sitenizdeki verileri toparlar. Ajans io ile sitenizi geliştirmek istediğinizde güvenle bir adım öne geçmek için bu verileri kullanabilirsiniz.
Kısa bir süre önce yasal çerezler politikası değişmiştir. Fakat ikincisi aynı faydayı koruyarak, doğru sonuçlara varmak için kullanıcıların tutumu hakkında bilgi toplamaktadır. Çerezler bu nedenle verileri yani, sitenizi ziyaret eden internet kullanıcılarının tıkladığı bağlantılar, bir sayfada geçirilen süre, görüntülenecek herhangi bir reklam vb. durumları saklar.
Google Analytics'in amacı, olabildiğince doğru raporlar sağlamak için bu verileri merkezileştirmektir. Bu nedenle de web siteniz açısından hedef kitlenizi analiz etmenizi sağlayan bir platformdur. Çok güçlü bir araç olan Google Analytics, internet etkinliği ile alakalı olan çok büyük miktarda veriyi sıralar.
Tamamen ücretsizdir ve web sitenizin yönetimini ve uzun vadede konumunuzu iyileştirmek istiyorsanız bu bir zorunluluk olmaktadır. Ajans io bu konuda en yeni sistem ve donanım özellikleri ile harika hizmetler sunmaktadır.
Google Analytics ne kadar etkili olursa olsun ve web sitesi sahipleri arasında ne kadar popüler olursa olsun, internetteki izleyici ölçümlerini kontrol eden en gelişmiş platform olmaktadır. Somut olarak, Google'da yayınlanan sitelerin düzgün işleyişini analiz etmenizi sağlayan bu platform kendisini veri sağlayıcı olarak konumlandırmaktadır.
Bu durum da arama motorunun gerçek tarafsızlığını sorgulayan bazı kullanıcıları memnun etmemektedir. Google Analytics, web sitenizin işleyişi ve yönetimi ile ilgili birçok temel ve gizli bilgiye erişime sahiptir. Bu konuda Ajans io vermiş olduğu hizmetler ile bu avantajlardan yararlanmanızı sağlamaktadır.
Google istatistikleri ve doğal referansınızın öncüsü İnternet kullanıcılarınızın davranışlarını analiz etmek için vazgeçilmez bir platform olan Google Analytics, tüm bilgisayarlarda çok işlevsel olmaktadır. Bu araç, neleri sevdiklerini anlamak için web sitenizi ziyaret eden kişiler hakkında temel bilgileri toplamanıza olanak tanır.
Google Analytics tarafından toplanan verileri kullanarak ve doğru bir şekilde analiz ederek, kendinize web sitenizin yönetimini iyileştirmek için araçlar vermiş olursunuz. Ve sonucunda da doğal referansınız ortaya çıkmış olur. İnternet kullanıcılarınızın tercihlerini dikkate alarak, Ajans io ile web sitenizin konumunu iyileştirebilirsiniz.
Genel olarak bakıldığı zaman Google Analytics ücretsiz olarak erişebileceğiniz bir platform olmasının yanı sıra basit bir kod satırıdır. Google Analytics'in bunları dikkate alması için tek yapmanız gereken bu izleme kodu satırını sitenizin tüm web sayfalarına yerleştirmek.
Kullanıcılar web sayfalarınızı ziyaret ettiğinde tarayıcıda çalışan küçük, basit bir JavaScript parçacığı bulunmaktadır. Bu basit kod, web sitenizdeki etkinliklerin yanında yaş, cinsiyet ve ilgi alanları gibi belirli kullanıcı verilerini de kaydetmek için kullanılır.
Toplandıktan sonra bu bilgiler, onu işleyen ve size bir rapor biçiminde gönderen Google Analytics sunucusuna gönderilir. Bu süreçte Ajans io gerekli olan tüm teknik ve fiziksel hizmetleri sağlamaktadır.
Her şeyi doğru bir şekilde yapılandırdıktan sonra, muhtemelen Google Analytics'i nasıl kullanacağınızı merak edeceksiniz. Google Analytics'i kullanmanın birçok yolu vardır. Araç size siteniz hakkında yüzlerce bilgi verebilir, onu nasıl kullanacağınız da bilmek istediğiniz verilere bağlıdır.
Genel olarak, Google Analytics web sitesi trafiğiyle ilgili olan pek çok alanda kullanım kolaylığı sağlamaktadır. Google Analytics, web sitenize giriş yaptığınızda tüm faaliyetlere ve eylemlere ilişkin çapraz bir vizyon benimsemek için kullanılmaktadır. Daha sonra tüm bu bilgilere rapor halinde ulaşabilirsiniz.
Bu kapsamda Ajans io hizmetleri içeriğinde yer alan Google Analytics verilerinizde, ziyaretçiden bir rapor edinme raporu, bir davranış raporu, bir dönüşüm raporu ile ilgili kullanıcı düzeyinde, tek bir ziyarette, tüm sayfada veya belirli bir eylemde, internet kullanıcılarının sitenizi nasıl ziyaret ettiklerini sitenizdeki faaliyetleri ve tepkileri ile ilgili tüm bilgileri Google hesabınızla kolayca inceleyebilirsiniz.
Genel olarak Ajans io hizmet kapsamında yer alan iki tür veri Google Analytics'in nasıl çalıştığını daha somut bir şekilde anlamak için, toplanan verileri incelemek açısından önemli olmaktadır. Bunlar da 2 geniş kategoriye ayrılmaktadır.
Satın alma verileri, kullanıcının siteyle erişime geçmesinden önce toplanır. Bu noktada izleme kimliğini ortaya çıkarmak adına yapılan bir çalışma olmaktadır. Ziyaretçinin yaşı, cinsiyeti, ilgi alanları, sitenize ulaşmak için hangi kanallardan geçtiği ortaya çıkmaktadır.
Bu kapsamda sosyal medyadaki başka bir sitedeki çapa bir Google araması, kullanıcı edinme verileri, sitenizle ilgilenen internet kullanıcılarının özelliklerini hedeflemenize yardımcı olur.
Dolayısıyla, ziyaretçilerin çoğu Facebook sayesinde web sitenize geliyorsa, bu sosyal medyadaki varlığınızı geliştirmenin akıllıca olabileceğini bilirsiniz. Kullanıcılarınızı anlamak için gerçek küçük kılavuzlar olan bu veriler, dijital pazarlama kampanyalarınızın yönelimlerini tanımlamak için bir nimettir.
Davranış verileri, sitenize ilk giren kullanıcıların sitenizdeyken sergiledikleri tutumla ilgilidir. Bu anlamda veri, sitenizde geçirilen süre, ilk ve son dahil olmak üzere hesap adı ve görüntülemeleri, sitenize ulaşmak için kullanılan kanalları içermektedir.
Aynı zamanda bu veriler, yeterince görünmeyen bağlantıları, yüklenmesi uzun süren sayfaları, kullanıcı yolculuğundaki sürtüşmeleri de içermektedir.
Kısacası okuyucunun müşteri olmasını engelleyebilecek her şeyi belirlemenizi sağlar. Yine, bu, web sitenizin işleyişini iyileştirmenize yardımcı olacak çok değerli verilerdir. Bu kapsamda Google Analytics hesabınızdan en geniş veri kaynaklarını kolayca bulabilirsiniz.
Genel olarak, ek ihtiyacınız olan, Google Analytics'e erişmek için bir Google hesabının olması gerekmektedir. Google Analytics, özellikle arama motoru kapsamında siteniz çok sayıda ziyaret alıyorsa çok kullanışlıdır.
Aslında, oturum sayısı ne kadar azsa, veri örneği o kadar az çeşitlidir. Buna bağlı olarak da ilginizi çekebilecek hedef kitleyi temsil etmektedir. Fakat her şeyden önce, Google Analytics, ticari kar amacı güden web sitesi sahipleri için mutlaka gereklidir.
Bu anlamda platform tarafından toplanan tüm veriler, sitenizi ziyaret eden internet kullanıcılarının tam olarak hangi sayfaları tercih ettiğini belirlemenize yardımcı olur. Ancak bu, toplanan veriler üzerinde zaman harcamak ve sitenizin yönetimini iyileştirmek için daha da fazla zaman harcamak anlamına gelir.
Bu nedenle, bu iyileştirmelerin sitenizin daha fazla kar elde etmesine yardımcı olması tercih edilir. Ajans io tüm hizmet kapsamları dahilinde konumlandırmanızı ve dijital pazarlama stratejinizi geliştirmek için size çok büyük fayda sağlayacaktır.
Google Analytics'in nasıl çalıştığına dair dikkat etmeniz gereken en önemli nokta Ajans io ile çalışma sağlayarak, en profesyonel bilgi ve tekniklerden yararlanmaktır. Google Analytics'i bilgisayarınıza kurmak çok kolaydır.
Tek ihtiyacınız olan bir gmail adresi ve Google Analytics üzerinden bir hesaptır. Sonrasında da web sitesi kategorisini seçip istenen tüm bilgileri dolduruyorsunuz. Bu adım da oldukça sezgiseldir. Bunlar yapıldıktan sonra, bir koda erişmenizi sağlayan izleme kimliği al seçeneğine tıklanır.
Bu, HTML kodunuzdaki head etiketinden hemen sonra web sitenize entegre etmeniz gereken Javascript kod parçacığıdır. Ve tüm bu adımları Ajans io ile doğru bir şekilde uyguladıysanız, Google Analytics sitenizde toplanan bilgileri dikkate alacaktır.
Google Analytics'inizi kurmak ve raporları nasıl yapılandıracağınızı anlamak sadece bir başlangıç olmaktadır. Bu platformu kullanmayı öğrenmenin avantajı, pazarlama sorularını gerçek verilerle yanıtlayabilecek olmanızdır.
Google Analytics'i yeni yüklediyseniz, verilerin toplanması için 24-48 saat beklemeniz gerekir. Ancak bu raporlara göre herhangi bir karar vermeden önce en az 3-4 hafta beklemeniz de tavsiye edilmektedir. Sitenizi geliştirmek için Google Analytics verilerini kullanmanın pek çok yolu vardır.
Bu durumda Ajans io ile yapılan çalışmalarda en uygun yöntemler kullanılmaktadır. Google Analytics'in nasıl düzgün bir şekilde kurulacağını ve ondan bazı yararlı raporların nasıl alınacağını öğrenmek için Ajans io ile iletişime geçebilirsiniz.
Potansiyel müşterilerinizi ürün veya hizmetleriniz hakkında bilgilendirmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmek için web sitenizi kurdunuz. Bunu etkili bir şekilde yapmak için, ziyaretçilerin nereden geldiğini ve onları nelerin ilgilendirdiğini ve ayrıca onları müşteriye dönüştürecek önemli anları bilmeniz gerekir.
Bu anlamda Google Analytics verilerinizi kaydetmek ve analiz etmek, daha fazla ziyaretçi çekmek ve dolayısıyla daha fazla para kazanmak için dijital pazarlama stratejileri uygulamanıza yardımcı olacaktır. Google Analytics, site trafiğinizi ve kaydırmaları, giden tıklamaları, site aramalarını, video etkileşimi ve dosya indirmeleri gibi kullanıcı etkileşimlerini otomatik olarak ölçmeye başlayacaktır.
Google Analytics tamamen ücretsizdir fakat bazı yapılandırma ve veri alma sınırlamaları vardır. Bu konuda Ajans io en yeni teknik bilgileri de sağlayarak gerekli hizmetleri vermektedir. Genelde çoğu KOBİ bu limitleri aşacaktır. Bu konuda endişeleniyorsanız, rapor başlıklarının yanındaki yeşil onay işaretine bakın. Bu tamamlanmamış bir raporu görüntülemediğinizi onaylar.