H (Heading) etiketi, aslında bir HTML etiketidir. Bu etiket genel olarak web sayfalarında bulunan başlıkları tanımlamak amacıyla kullanılır. HTML; web sayfalarını sorunsuz bir şekilde oluşturmak için kullanılan standart bir işaretleme dili olurken, bahsi geçen H etiketleri ise bu dilin çok önemli bir parçasıdır.

H etiketleri, H1 başta olmak üzere H6'ya kadar farklı seviyelerde bulunur. H1 etiketi en önemli başlık için kullanılırken, H6 ise en az önemli olan başlığı öne çıkarmak için kullanılır. Örnek vermek gerekirse; herhangi bir web sayfasının başlığı H1 etiketi ile alt başlıkları H2 ya da H3 etiketleri ile ifade edilir. Bu etiketler, bir web sayfasının genel yapısını çok daha iyi anlayabilmek için arama motorları tarafından kullanılır.

Her H etiketi, web sayfasının içeriğine dair hiyerarşik olarak düzenleme yapma konusunda yardımcı olur. Bu durum kullanıcıların ve arama motorlarının web sayfasının anlatmak istediği ana konuyu ve alt konuları daha kolay şekilde anlamalarını sağlar. Ayrıca bu H etiketleri sayesinde görsel olarak da web sayfasının okunabilirliği ve düzeni artış gösterir.

H (Heading) Etiketi Nedir?

Heading etiketleri; HTML dokümanı içerisinde bulunan metin başlıklarını ifade etmek için kullanılan bir H etiket sistemidir. Klasik bir HTML dokümanı içerisinde özellikle arama motoru botları ve tarayıcı metin başlıklarının hiyerarşik şekilde anlam bulabilmesi için kullanılan H etiketleri ile herhangi bir metnin ana konu başlığı arama kullanıcılarına ve motorlarına aktarılır.

Bu başlık etiketlerinin işlevselliği gereğince, görünüm yapılarak klasik kullanılan düz metin gösterimlerinden çok daha farklıdır. H etiketleri içerisinde bulunan metin için tercih edilen heading etiketinin büyüklüğüne bağlı olarak çok daha farklı bir gösterim ile kullanıcılara sunumu gerçekleşir. Heading etiketinin büyüklüğü konusunda gerçekleştirilen bir tercih arama motorunun bu başlığa verdiği önemi ve sayfa içerisinde bulunan hiyerarşi belirleme konusunda oldukça etkilidir.

Heading Etiketleri Ne İşe Yarar?

Heading etiketlerinin kullanılması, özellikle kullanıcılar başta olmak üzere arama motoru botlarının içeriğin genel bağlamı, konsepti ile alakalı bilgi sahibi olmasını sağlar. İçeriği net ve açıklayıcı şekilde özetleyen bu başlıkların kullanılması, başlığı inceleyen kullanıcıların ve arama motoru botlarının başlığın altında yer alan içeriği daha güzel şekilde anlamlandırması ve içeriğin alaka seviyesini belirlemesine katkı sağlar.

Yani işlevsellik gerektiği başlık etiketlerinin web sayfaları için açıklayıcı işaret tabloları olduğu söylenebilir. Başlık etiketlerinin kullanılmadığı durumlarda kullanıcılar özellikle çok geniş kapsamlı metin içeriği bulunan web sayfalarında nereleri okuması gerektiğini ya da kendilerinin arama yapma amacını kapsayan bölümdeki metni, sayfa içerisinde yer alıp almadığını tespit etme konusunda zorluk çekecektir. İlgili durumun yarattığı negatif etki ise UX ile web sitesi açısından çok önemli bir kullanıcı memnuniyet kaybı yaşanmasına neden olacaktır.

Söz konusu Heading etiketlerinin kullanımı ile kullanıcılar herhangi bir içerik içerisindeki kendileri ile en alakalı olan bölüme geçiş yaparak okuma stresini ve sayfanın tarama yoğunluklarını en az seviyeye çekecektir. Bu durum ise özellikle internet kullanıcıların tamamının herhangi bir web sitesini ziyaret ettiğinize gerçekleştirdiği sayfaları taramaya alarak ihtiyacı olan kısmı tespit etme sürecini daha başarılı şekilde optimize edecektir.

H (Heading) Etiketi Kullanımı

Heading etiketinin doğru bir kullanım hiyerarşisi yoktur. İçeriklere bağlı olarak H etiketlerini artırabilir ya da azaltabilirsiniz. Başlık etiketlerini ve alt başlıkları içeriğin akışına bağlı şekilde sıralayabilir ve uygun etiketleri kullanabilirsiniz.

H etiketi kullanımında yapılmaması gereken şeyler şu şekilde sıralanabilir:

  • Başlık etiketlerinin anahtar kelimelerle doldurulmaması gerekir,
  • Bir sayfa içerisinde birden fazla H1 etiketi kullanılmamalıdır. Genel olarak sayfalar tek bir H1 başlığına sahip olacak ve iki adet dâhil olmak üzere arama motorunda birden fazla H1 etiketinde SEO için daha fazla anahtar kelime eklemek gibi bir girişim yapıldığının düşmesine neden olabilir. Bu yüzden içeriği ayrı ayrı sayfalarda kendi H1 etiketleriyle iki ayrı başlığa bölmek daha doğru olacaktır,
  • Başlık etiketlerini gizli bir metin olarak kullanmamalısınız. Herhangi bir kullanılan gizli metin, özellikle bu gizli kısmı etkileyen bir bileşen ise site içe cezalara neden olabilir,
  • Başlık etiketini sitenin farklı sayfalarında tekrar etmek doğru değildir. Sitede benzersiz bir başlık etiketinin bulunması çok daha iyi bir uygulamadır. Hem sayfanın H1 etiketi hem de meta başlık etiketi için aynı içerik kullanılmamalıdır,
  • Metin stilleri için bir başlık etiketi kullanılmamalıdır. Bunları sayfalara bağlı olarak düzenlenmiş ve yapılandırılmış içerik sunmak amacıyla kullanmak daha sağlıklı olacaktır.

H1 Etiketi SEO İçin Neden Önemlidir?

H1 etiketi, HTML de bir web sayfasının ana başlığını oluşturmak amacıyla kullanılırken, bu etiket sayfanın en önemli başlığını temsil eder. Bu yüzden genel olarak sayfa başına bir kere kullanılır. H1 etiketinin kullanımında dikkat edilmesi gereken unsurlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Tekrar kullanım: Her sayfa içerisinde genel olarak sadece bir adet H1 etiketi kullanılır. Bu sayfanın en önemli olan başlığını vurgulamak açısından son derece önemlidir,
  • Anahtar kelimeler: H1 etiketinde sayfa içeriğini yansıtmaya yardımcı olan ve SEO açısından önemli olan anahtar kelimeleri kullanmak fayda sağlar,
  • Semantik doğruluk: H1 etiketi, sayfanın genel olarak konusunu okuyucuya en doğru şekilde yansıtmaya yardımcı olur.

Bahsi geçen bu kurallara uyarak, H1 etiketini en etkili biçimde kullanabilir ve web sayfasının kullanıcı dostu ve SEO'ya uyumlu olmasını mümkün hale getirebilirsiniz. H1 etiketinin SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) için önemli olmasını sağlayan etkenler şu şekildedir:

  • İçeriğin anlaşılmasına yardımcı olur: H1 etiketi, herhangi bir web sayfasının okuyucuya aktarmak istediği ana konuyu temsil eder. Arama motoru, bir sayfanın içeriğini değerlendirmeye alırken ilk olarak H1 etiketini dikkate alır. Bu etiket ile sayfanın genel içeriği ve anahtar kelimeler çok daha başarılı şekilde vurgulanır. Bu durum arama motorlarının sayfa içeriğini çok daha doğru şekilde anlamasını ve indekslemesini sağlar,
  • Sayfa hiyerarşisini tespit eder: H1 etiketi, bir web sayfasının hiyerarşik olarak yapısının en üst seviyesini belirlemeye yardımcı olur. Bu sayede arama motorlarında sayfanın yapısını ve içeriğin öncelik sıralamasını anlama konusunda yardımcı olur,
  • Kullanıcı deneyimini iyileştirir: Nitelikli bir H1 etiketi, kullanıcıların sayfa içeriğini çok daha hızlı şekilde anlamalarına ve bu bilgiyi bulmasını sağlar. İyi bir kullanıcı deneyimi elde etmek, çok daha düşük hemen çıkma oranları ve daha yüksek etkileşim oranları ile sonuçlanabilir. Bu durum ise arama motorları tarafından olumlu bir sinyal olarak değerlendirmeye alınabilir,
  • Mobil uyumluluk: Mobil cihazlarda, başlıkların anlaşılır ve açık olması çok önemli bir detay olarak kabul edilir. H1 etiketi, mobil cihazlarda çok net bir başlangıç noktası sağlarken, mobil kullanıcıların bu içeriği daha kolay şekilde taramalarına yardımcı olur,
  • Anahtar kelime odaklılığı: H1 etiketleri, içerdiği anahtar kelimeler sayesinde sayfanın odaklandığı konuyu belirlemeye yardımcı olur. Bu arama motorlarının sayfayı hangi sorgular için uygun olduğunu belirlenmesini sağlar.

Sonuç olarak bakıldığında doğru bir H1 etiketi, hem arama motoru için hem de kullanıcıların web sayfasının içeriğini daha iyi şekilde anlamasını sağlayarak SEO açısından çok kritik bir rol oynar. Bu nedenle herhangi bir web sayfasının h1 etiketini doğru ve uygun şekilde başlık eklemesi son derece önemlidir.

Heading etiketlerini en doğru şekilde kullanarak dijital ortamda bulunan arama motorlarında ve Google'da üst sıralara yerleşmenizi sağlayan Ajans İO, üst düzey kalite standartlarında hizmet anlayışı ile ön plana çıkan profesyonel bir firmadır. Bu sektörde uzun süredir hizmet veren, her geçen gün gelişmeye ve büyümeye devam eden Ajans İO kalitesini deneyimlemek için hemen web sitemizi ziyaret edebilir ve alanında uzman ekibimizle irtibata geçebilirsiniz. Kalite ve güven odaklı hizmetin tek adresi Ajans İO beklentileri karşılamaya devam ediyor.