H (Heading) etiketi, aslında bir HTML etiketidir. Bu etiket genel olarak web sayfalarında bulunan başlıkları tanımlamak amacıyla kullanılır. HTML; web sayfalarını sorunsuz bir şekilde oluşturmak için kullanılan standart bir işaretleme dili olurken, bahsi geçen H etiketleri ise bu dilin çok önemli bir parçasıdır.
H etiketleri, H1 başta olmak üzere H6'ya kadar farklı seviyelerde bulunur. H1 etiketi en önemli başlık için kullanılırken, H6 ise en az önemli olan başlığı öne çıkarmak için kullanılır. Örnek vermek gerekirse; herhangi bir web sayfasının başlığı H1 etiketi ile alt başlıkları H2 ya da H3 etiketleri ile ifade edilir. Bu etiketler, bir web sayfasının genel yapısını çok daha iyi anlayabilmek için arama motorları tarafından kullanılır.
Her H etiketi, web sayfasının içeriğine dair hiyerarşik olarak düzenleme yapma konusunda yardımcı olur. Bu durum kullanıcıların ve arama motorlarının web sayfasının anlatmak istediği ana konuyu ve alt konuları daha kolay şekilde anlamalarını sağlar. Ayrıca bu H etiketleri sayesinde görsel olarak da web sayfasının okunabilirliği ve düzeni artış gösterir.
Heading etiketleri; HTML dokümanı içerisinde bulunan metin başlıklarını ifade etmek için kullanılan bir H etiket sistemidir. Klasik bir HTML dokümanı içerisinde özellikle arama motoru botları ve tarayıcı metin başlıklarının hiyerarşik şekilde anlam bulabilmesi için kullanılan H etiketleri ile herhangi bir metnin ana konu başlığı arama kullanıcılarına ve motorlarına aktarılır.
Bu başlık etiketlerinin işlevselliği gereğince, görünüm yapılarak klasik kullanılan düz metin gösterimlerinden çok daha farklıdır. H etiketleri içerisinde bulunan metin için tercih edilen heading etiketinin büyüklüğüne bağlı olarak çok daha farklı bir gösterim ile kullanıcılara sunumu gerçekleşir. Heading etiketinin büyüklüğü konusunda gerçekleştirilen bir tercih arama motorunun bu başlığa verdiği önemi ve sayfa içerisinde bulunan hiyerarşi belirleme konusunda oldukça etkilidir.
Heading etiketlerinin kullanılması, özellikle kullanıcılar başta olmak üzere arama motoru botlarının içeriğin genel bağlamı, konsepti ile alakalı bilgi sahibi olmasını sağlar. İçeriği net ve açıklayıcı şekilde özetleyen bu başlıkların kullanılması, başlığı inceleyen kullanıcıların ve arama motoru botlarının başlığın altında yer alan içeriği daha güzel şekilde anlamlandırması ve içeriğin alaka seviyesini belirlemesine katkı sağlar.
Yani işlevsellik gerektiği başlık etiketlerinin web sayfaları için açıklayıcı işaret tabloları olduğu söylenebilir. Başlık etiketlerinin kullanılmadığı durumlarda kullanıcılar özellikle çok geniş kapsamlı metin içeriği bulunan web sayfalarında nereleri okuması gerektiğini ya da kendilerinin arama yapma amacını kapsayan bölümdeki metni, sayfa içerisinde yer alıp almadığını tespit etme konusunda zorluk çekecektir. İlgili durumun yarattığı negatif etki ise UX ile web sitesi açısından çok önemli bir kullanıcı memnuniyet kaybı yaşanmasına neden olacaktır.
Söz konusu Heading etiketlerinin kullanımı ile kullanıcılar herhangi bir içerik içerisindeki kendileri ile en alakalı olan bölüme geçiş yaparak okuma stresini ve sayfanın tarama yoğunluklarını en az seviyeye çekecektir. Bu durum ise özellikle internet kullanıcıların tamamının herhangi bir web sitesini ziyaret ettiğinize gerçekleştirdiği sayfaları taramaya alarak ihtiyacı olan kısmı tespit etme sürecini daha başarılı şekilde optimize edecektir.
Heading etiketinin doğru bir kullanım hiyerarşisi yoktur. İçeriklere bağlı olarak H etiketlerini artırabilir ya da azaltabilirsiniz. Başlık etiketlerini ve alt başlıkları içeriğin akışına bağlı şekilde sıralayabilir ve uygun etiketleri kullanabilirsiniz.
H etiketi kullanımında yapılmaması gereken şeyler şu şekilde sıralanabilir:
H1 etiketi, HTML de bir web sayfasının ana başlığını oluşturmak amacıyla kullanılırken, bu etiket sayfanın en önemli başlığını temsil eder. Bu yüzden genel olarak sayfa başına bir kere kullanılır. H1 etiketinin kullanımında dikkat edilmesi gereken unsurlar şu şekilde sıralanabilir:
Bahsi geçen bu kurallara uyarak, H1 etiketini en etkili biçimde kullanabilir ve web sayfasının kullanıcı dostu ve SEO'ya uyumlu olmasını mümkün hale getirebilirsiniz. H1 etiketinin SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) için önemli olmasını sağlayan etkenler şu şekildedir:
Sonuç olarak bakıldığında doğru bir H1 etiketi, hem arama motoru için hem de kullanıcıların web sayfasının içeriğini daha iyi şekilde anlamasını sağlayarak SEO açısından çok kritik bir rol oynar. Bu nedenle herhangi bir web sayfasının h1 etiketini doğru ve uygun şekilde başlık eklemesi son derece önemlidir.
Heading etiketlerini en doğru şekilde kullanarak dijital ortamda bulunan arama motorlarında ve Google'da üst sıralara yerleşmenizi sağlayan Ajans İO, üst düzey kalite standartlarında hizmet anlayışı ile ön plana çıkan profesyonel bir firmadır. Bu sektörde uzun süredir hizmet veren, her geçen gün gelişmeye ve büyümeye devam eden Ajans İO kalitesini deneyimlemek için hemen web sitemizi ziyaret edebilir ve alanında uzman ekibimizle irtibata geçebilirsiniz. Kalite ve güven odaklı hizmetin tek adresi Ajans İO beklentileri karşılamaya devam ediyor.