İtibar yönetimi, firmanın veya herhangi bir markanın itibarının yüksek yerlerde gösterilmesidir. Firma veya marka olmadan bu durum herhangi bir kişide olabilir. Bu konuda birçok firma itibar yönetimi için kendi departmanlarıyla işlemler yapabilir. Günümüzde bu konuda dışarıdan güvenilir olarak hizmet alabileceğiniz itibar yönetimi siteleri bulunmaktadır. Bu tarz yerlerden hizmet satın alarak itibar yönetimi sağlanabilir. İtibar yönetiminin İngilizcesi Reptation Management olarak geçer.
Dijital itibar yönetiminde daima ilgili firmanın algısı kontrol altında olur. Halkın bu konuda doğru bir algıya sahip olması için gereken çalışmalar yapılır. Bu çalışmalar sonucunda firmanın tanınırlık oranı artar. İtibar yönetimi yapılırken firmanın veya markanın imajının zedelenmemesi için çalışmalar yapılır ve engellenir. İtibarınızın yönetilmesi için zamana ihtiyaç vardır. Bu konuda halkla ilişkiler departmanı ilgili işlemleri yapmak üzere çalışmalar düzenleyebilir. Kurumun itibarı halkla ilişkiler departmanının birinci önceliğidir.
Bu konuda dışarıdan hizmet alınabileceği gibi halkla ilişkiler departmanı üzerinden hizmet alınabilir. İtibarın iyileştirilmesi kısa vadede işe yarayabilir fakat bu uzun bir süreçtir. İtibarın istenen seviyede tutulmasıyla birlikte firmalar kendi hedeflerine ulaşabilir. Haksız yere markanın tanınırlığının zedelenmesi gibi durumların önüne geçilmesi itibar yönetimi sayesinde olur. Bu konuda firmanın veya markanın sosyal sorumluluk projelerine önem vermesi gibi çalışmalar düzenlenebilir.
İtibar yönetiminde markaların inceleme altında tutulması gerekir. Bu konuda firma araştırılırken firma hakkında şikayetlerin en çok nereden geldiği ve bunun neden olduğu gibi birçok konuda araştırmalar yapılabilir. Tüm incelemelerin ardından itibarın iyileştirilmesi için gereken çalışmalar düzenlenir. İyileştirme çalışmalarıyla birlikte tüm müşterilerin ve kullanıcıların sorunu çözülür ve şikayetler temizlenir. Bu konuda itibarlar düzgün bir şekilde yerine getirilmesine rağmen olumlu sonuçların elde edilmesi kesin değildir. Bu durum bir bilim olmamakla birlikte ortaya çıkan sonuçlarda bir nebze de olsa iyileştirmeler görülebilir. İtibar yönetimi sadece şikayetlerden arınmak değildir. Bu konuda gelen haksız zedeleme kampanyalarını önlemek için sunulan bir hizmettir. İtibarı yüksek bir firmanın kullanıcıların geri dönüşleri her zaman olumlu olmayabilir. Bu konuda devamlılık ve istikrarlı kaliteli hizmet ön plana çıkar. Aynı zamanda itibar yönetiminde sosyal medyanın kullanımı önem arz eder. İşletmeden itibar yönetimi sağlanırken her türlü durum göz önüne alınır.
Kullanıcıların gözünde itibarı yükseltmek için yapılan çalışmalar çok önemlidir. İnternet siteniz sizin adeta kimliğiniz olur. Kurumsal itibar yönetimi konusunda verilen hizmetlerle birlikte kullanıcılar sizin sitenizde her şeye dikkat edebilir. Kullanıcılar sizin sitenizde yer alan içeriklere, tasarımına ve en önemlisi kullanıcı deneyimlerine önem verecektir. İnternet sitenizin tasarımının güzel olmasıyla birlikte istenen durum elde edilebilir.
İnternet sitenizin görünüşü kadar içeriklerin aynı derecede kaliteli olması gerekir. Bu konuda kullanıcıların olumlu anlamda geri dönüş yapabilmesi için içeriklerin kaliteli olması gerekmektedir. Kullanıcıların bilgilenebileceği ve güzel geri dönüş alabileceği içeriklerin olması siteye kalite katar. Bu durumdan sonra kullanıcılar yalnızca içeriklerinizin güzel olması nedeniyle sitenize giriş yapacaktır.
İtibar yönetiminde sosyal medyalar en önemli konuların başında geliyor. Sosyal medyayı etkili bir şekilde kullanmak gerekir. İnsanlarla sosyal medya üzerinden iletişime geçmeye özen göstermelisiniz. Yalnızca firmayla alakalı süs niyetine sosyal medya hesabı açmak itibar yönetiminde işe yaramaz. Etkileşimi olmayan bir hesap ölü hesaptır. Hesapları aktif tutarak bu konuda diğer firmaların sosyal medya hesaplarını örnek alabilirsiniz.
Kurumsal itibar yönetimi, bir kuruma yönelik yapılan haksız zedeleme çalışmalarını engelleyerek itibarını yükseklere çıkarmaktır. Kurumsal itibarın yüksek olması firmanın sermayesine sermaye katar. Kurumlar içerisinde bir firmanın itibarının yüksek olmasıyla diğerleri arasında kendisini belli eder. Kurumlar bu şekilde rakiplerine bir üstünlük sağlar.
Kurum itibarının oluşturulması ve yönetilmesi hayli zor bir süreçtir. İtibarın zaman istemesi ve uzun süre içinde yaratılması durumun zorluğunu gözler önüne serer. İtibarını oluşturabilen kurumlar her zaman bir adım öndedir. Bu konuda henüz bir itibarı olmayan kurumlara karşı bunun gibi kurumlar kendisini bir adım önde görebilir. Kurumsal itibarın oluşturulabilmesi için sosyal sorumluluk projeleri, memnuniyet oranı gibi faktörlerin tam olarak yerine oturmuş olması gerekmektedir.
Kurumsal itibarı kazanmak için birçok yöntem bulunmaktadır. İtibar kazanabilmek için öncelikle tutarlı bir davranışın olması gerekir. Firmaların kendi sunduğu ürün ve hizmetlerle bir fark yaratmalıdır. İtibarın yükseklerde olması için her zaman başarılı olunması çok önemlidir. Toplumda itibarın yüksek seviyelerde olabilmesi için kurumun sosyal sorumluluk projelerine önem vermesi gerekmektedir. Bu tarz girişimler gönüllü olarak lanse ettirildiği zaman toplumdan olumlu geri dönüşler alabilmek mümkündür. İtibar yönetiminde müşteri memnuniyetini arttırmak gerekir. Bunun için ürünlerin veya hizmetlerin kalitesinin üst seviyelerde olması gerekir. İtibar yönetimi her yerde her zaman devrede olmalıdır. Yalnızca müşterilerle değil aynı zamanda çalışanlarla, yatırımcılarla ve çevredeki ilişkilerle itibar ön planda olmalıdır.
Kurum ilişkilerinde tutarlı bir davranış gösterilmelidir. Güçlü bir itibarı olan bir kurumun birçok avantajı bulunur. Bu tarz kurumlar her zaman daha fazla yatırımcıyı kendisine çeker. İtibar olarak iyi durumda olan kurumlar satın alacağı hizmetler için düşük fiyatlar alabilir. Kurumsal imajın güçlü olmasıyla birlikte her alanda meyvelerini toplamak mümkün hale gelir.
Kurumun itibarı yükseldiği zaman bu durum topluma örnek olarak dahi gösterilebilir. İtibar yönetimiyle birlikte risk yönetimi entegreli çalışabilir. İtibarı zedeleyecek durumlar için oluşabilecek risklere karşı her zaman önlem alınmaya çalışılır. Acil durum planlarının devrede olmasıyla birlikte bu konuda itibarın zedelenmesine yönelik oluşabilecek durumlar için aksiyon alınabilir. Bu durumla birlikte hızlı bir şekilde hareket edilebilir.