Markası için Business Manager üzerinden reklam yayınlayanlar, birden bire Facebook reklam hesaplarının kapandığını görebilmektedir. Reklam hesaplarında ilke ihlali veya dolandırıcılık faaliyeti tespit edildiğinde, reklam hesapları kalıcı olarak kapatılabilmektedir. Böylesine can sıkıcı bir durumla karşılaşanlar, ne yapmaları gerektiğini merak etmektedir.
Reklam hesaplarının kapatılması, pazarlama kampanyalarının başarısızlıkla sonuçlanmasına neden olmaktadır. Reklam hesabında yapılan bazı davranışlardan dolayı reklam hesabı kapatılabileceği gibi aynı zamanda dondurulabilmektedir.
Her ne kadar markalar için bu korkutucu bir durum olsa da kapatılan reklam hesabı tekrar aktifleştirilebilmektedir. Önemli olan reklam hesabının neden kapatıldığı olmaktadır. Reklam hesapları kişisel hesabın engellenmesi veya reklam hesabının devre dışı bırakılması gibi durumlarda kapatılmaktadır.
Kapatılan reklam sayfaları için iletişime geçilmesi yönünde irtibat sayfası koyulmaktadır. Bizimle iletişime geçin butonuna tıkladıktan sonra hemen altındaki sayfaya yönlendirme gerçekleştirilmektedir. Bu sayfada istenilen bilgilerin eksiksiz girilmesi, önem arz etmektedir. Herhangi bir ihlalin yasağa neden olup olmadığı açıklanmaktadır. Hesap yanlışlıkla kapandıysa, dönüş hızlı olmaktadır.
Kapatılan reklam hesabı, herhangi bir zamanda incelenebilmektedir. İncelendikten sonra reklam hesabı sahiplerine dönüş yapılmaktadır. Reklam hesabı devre dışı bırakıldıktan 30 gün sonraya kadar Facebook Yardım Merkezi'nden bilgi alınabilmektedir. 30 günden fazla geçmiş ama herhangi bir sorgulama yapılmadıysa, reklam hesabı kalıcı olarak kapatılmaktadır. Eski hesap kapatılmasına rağmen yeni bir reklam hesabı açılabilmektedir.
Neyi yanlış yaptığının bilinmesi, gelecekte bu tarz bir yanlışın yapılmasını önlemektedir. Reklam hesabı devre dışı bırakılmışsa, tekrarlanan bir suç söz konusu olmaktadır. Şüpheli faaliyetler nedeniyle, reklam hesapları kapatılmaktadır. Reklam politikalarının okunması, reklam hesaplarının kapatılmasının önüne geçmektedir. Farklı IP adreslerinden giriş yapmak, reklam hesaplarının kapatılmasına sebep olmaktadır.
Tek bir cihaz kullanılması, başka bir yerden giriş yapılacaksa reklam hesabının kapanmasını önlemektedir. Bekleyen faturaların zamanında ödenmemesi, geçici olarak reklam hesabının kapanmasına neden olmaktadır. Geciken faturalar ödendikten sonra reklam hesabı tekrar etkinleştirilmektedir. Her zaman kullanılabilir bir kredi kartının olması, aniden reklam hesabının kapatılmasını engellemektedir.
Yapay zeka teknolojisini kullanan Facebook, hassas konularla ilgili anahtar kelime içeren reklamları tespit etmektedir. Özellikle aşı karşıtı tüm reklamlar tespit edilerek kısıtlanmaktadır. Sağlıklı ilgili herhangi bir şey söz konusu olduğunda, olumsuz benlik algısının önüne geçilmektedir. Reklamların kalitesinin düşük olması gibi durumlarda da reklam hesabı devre dışı bırakılmaktadır.
Büyük harflerin aşırı kullanımı, reklam hesabı politikalarına ters olmaktadır. Özel hedef kitlesinin geçerli koşullara uygun olması beklenmektedir. Potansiyel müşteri reklamlarında sağlık bilgileri, hesap bilgileri ve din gibi hassas bilgilerin talep edilmesi, yasak olmaktadır. Alkol veya tütün ürünleri gibi devlet tarafından kontrol edilen konularda da bölgesel yönergelerin kontrol edilmesi gerekmektedir.
Kapatılan Facebook hesapları için Yardım Merkezi ile iletişime geçilmesi önerilmektedir. Ancak yardım merkezi ile sadece reklam hesabında yönetici olanlar iletişime geçebilmektedir. Yani hesabın daha önce reklam harcaması ile faturalandırılmış olması şartı bulunmaktadır.
Facebook hesabı incelendikten sonra olumlu bir dönüş alınması durumunda, tavsiyelerin ciddiye alınması gerekmektedir. Reklam politikalarına uyan hesaplar, herhangi bir kapanma sorunu ile karşılaşmamaktadır. İncelemelerin manuel olarak yapılmasından dolayı dönüşler kimi zaman geç olmaktadır.
Reklam hesabının kapatılmasına dair yapılan itiraz geçerli sayılmazsa, artık hesabın kullanımına izin verilmemektedir. Bu durumda yapılacak en iyi şey, yeni reklam hesabı açılması olmaktadır. Reklam politikalarına uyulmuyorsa, hesabın devre dışı bırakılması gibi sorunlar tekrar yaşanabilmektedir.
Reklam Yöneticisine girenler, reklam hesaplarının devre dışı bırakıldığına dair kırmızı bir çubuk görmektedir. İtirazın gönderilmesi ve hesabın tekrar aktif hale getirilmesi gerekmektedir. İtiraz gönderildikten sonra reklam hesabını geri alma şansını artırmak için Facebook desteğe ulaşılmaktadır.
Reklam hesabının sağ üst köşesindeki soru işareti simgesine tıklanmasının ardından Yardım Merkezi'ne bağlanılmaktadır. Destek ekibiyle canlı bir şekilde sohbet edilebilmektedir. Anlık sohbet mevcut olduğundan, doğrudan bir Facebook temsilcisi ile konuşulmaktadır.
Bununla birlikte itiraz süreci hızlandırılmaktadır. Anlık sohbet kısmı kullanılamıyorsa, şikayette bulunmak için form gönderilmektedir. Bu formda durum hakkında bilgi verilerek şikayet aktarılmaktadır.
Facebook reklam hesabı tekrar aktif hale getirildikten sonra gelecekte tekrar askıya alınmasının önlenmesi gerekmektedir. Reklam hesabı politikalarının takip edilmesi, yasaklı içerik paylaşımını önlemektedir. Böylece hesap daha güvenli hale getirilmektedir. Kitlenin büyütülmesi için yeni insanların hedeflenmesi önerilmektedir. Nitelikli satış potansiyellerinin oluşturulması, yeni müşteriler kazanılmasını sağlamaktadır.
Birden fazla reklam türü yayınlandığında, olumsuz geri bildirim oranı azaltılmaktadır. Kapatılan reklam hesabının tekrar etkin hale getirilmemesi durumunda, yeni bir reklam hesabı oluşturulmaktadır. Önceki reklam hesabına bağlı kredi kartı kırmızı bayrak ile görüneceğinden, yeni hesaptaki kredi kartının daha önceki reklam platformunda kullanılmamış olması gerekmektedir. Gizlilik politikasının bir avukat tarafından hazırlanması, saygın bir işletme imajı vermektedir.
Reklam hesabı kapatıldığında, geri aktif hale getirmenin garanti bir yolu bulunmamaktadır. Fakat tekrar aktif olma şansı yükseltilebilmektedir. Devre dışı bırakılmasına itiraz etme, Facebook'un bunun bir hata sonucu gerçekleştiğini belirterek tekrar aktif hale getirilmesini sağlayabilmektedir. Askıya alma kararına itiraz etmek için reklam hesabının incelenmesi talep edilmektedir.
Reklam hesabı yöneticileri itirazda bulunurken öfkelenmemesi ve uzun bir itiraz metni yazmaması gerekmektedir. Kısa, net ve nazik olunması, reklam hesabını geri alma şansını artırmaktadır. Saygın bir marka olduğunun ve şüpheli bir harekette bulunulmadığının açıklanması gerekmektedir. İtiraza yanıt alınmaması gibi durumlarda, yeniden itiraz gönderilmesinde herhangi bir sakınca olmamaktadır.
Reklam hesabının kapatılmasına yönelik itirazın reddedilmesi, mümkün olan en kötü senaryo olarak düşünülmektedir. Reklam hesabının geri gelmeyeceği ve yeni bir hesap açılması gerektiği anlamına gelmektedir. Tüm verileri kaybetme düşüncesi berbat olsa da yeni açılan reklam hesabı ile eski hesaptaki piksel paylaşılabilmektedir.
Hesabın eski haline dönmesini beklerken yeni bir hesap açarak bazı içeriklere yönelik etkileşim kampanyası yürütülebilmektedir. Çok fazla para harcanılmasına gerek olmamakla birlikte ziyaretçi trafiği yeterli olmaktadır.
Bununla birlikte Facebook itirazı reddederse, hazırda çalışan yeni bir reklam hesabı bulunmaktadır. Yeni reklam hesabı birkaç gün içerisinde eski haline getirilmektedir. Her iki duruma da hazırlıklı olmak ve nasıl başarılı olacağına dair strateji yapılması gerekmektedir.