Web sitesi sahiplerinin amacı her zaman daha fazla trafik çekmek ve bu trafiği, dikkat çekici içeriklerle dönüşümlü hale getirebilmektir. Landing Page, birçok çevrimiçi işletmenin temelini oluşturur. Sitenize gelen trafiğe, markanızı iyi bir şekilde pazarlamak için etkili bir Landing Page sunarak hedeflerinize ulaşabilirsiniz.
Türkçe karşılığı “Açılış Sayfası” olan “Landing Page”, web yöneticilerinin dönüşümleri artırmak, olası satışları gerçekleştirmek ve e-posta listesi elde etmek gibi amaçlarla ziyaretçileri yönlendiren ilk sayfadır. Açılış sayfaları, ziyaretçilerin ilgili site ile ilk temas noktası olduğundan ve belirli bir hedef kapsamında tasarlanabildiğinden, tekliflerin sunulması, güvenilirliğin sağlanması veya ön bilgilendirmenin yapılması gibi amaçları gerçekleştirmek için önemlidir.
Landing Page’ler aşağıdakilere dayanmalıdır:
PPC Kampanyaları için Harika Sonuçlar
Landing Page, web sitesi trafiğini, teklifin mesajını güçlendiren ve müşterinin belirli adımlar atmasına olanak tanıyan bir sayfaya yönlendiren PPC kampanyaları için yardımcı olacaktır.
İletişim formlarının da Landing Page’lere dahil edilmesiyle birlikte, bir açılış sayfasının değerli potansiyel müşteriler edinmede büyük etkisi vardır. Trafiğin banner reklamlardan veya haber bültenlerindeki bağlantılardan da yönlendirilmesi gereken yer burasıdır.
Landing Page oluşturmak, çok daha fazla çalışma ve bilgi gerektirdiğinden, kayıt formları veya açılır pencereler kadar popüler değildir. Ancak, daha yüksek dönüşüm oranları üreten bir özelliktir.
Yüksek dönüşüm elde edilmesinin nedeni, bu tür sitelerin gelişmiş görseller, daha az bilgi ve açıkça ifade edilmiş harekete geçirici mesajlar aracılığıyla ziyaretçilerin odaklanmasını sağlamasıdır.
Analitik araçlara bağlantı içeren, düzgün şekilde oluşturulmuş bir Landing Page, veri toplamak ve gerçekte neyin dönüşüm sağladığını belirlemek için mükemmel bir temel oluşturur. UX sorunları bağlamında, A/B testleri gerçekleştirmek için açılış sayfaları kullanılabilir. Bir süre sonra etkinliklerini doğrulamak için iki prototip oluşturmak ve bir kampanya içinde test etmek yeterlidir.
Verilerin kendisi sadece karşılaştırmalara dayanmaz. Açılış sayfası, teklifinizle ilgilenen kişileri izlemenize olanak tanır ve insanların siteye geldiği trafik edinme kaynakları veya pazarlama kampanyası hakkında fikir verir.
Tabii ki, daha önce bahsedilen pop-up'ların veya haber bültenlerinin oluşturulması çok daha kolaydır, ancak daha düşük kullanıcı katılımı düzeyi göz önüne alındığında, açılış sayfaları üzerinde yoğunlaşmak çok daha mantıklıdır.
Standart sayfalardan farklı olarak, Landing Page’ler, dijital pazarlamada doğrudan kullanıcıyı harekete geçirme amacı taşımaktadır. Açılış sayfasına eklenebilecek özellikler ve sayfanın türü, kullanıcılardan beklenen eylemleri gerçekleştirme noktasında farklılık gösterir. Peki Landing Page türleri nelerdir?
Bu tür açılış sayfaları, pazarlamacıların, ziyaretçilerden ad, e posta adresi, iletişim numarası, kullanıcı tercihleri gibi mümkün mertebe en çok bilgiyi almasına yardımcı olur. Genellikle başlık, alt başlık, metin, birkaç resim ve bir form gibi özelliklere sahip olan web sayfalarıdır.
Ürün veya hizmetin faydalarına odaklanır ve okuyucuyu satın almaya ikna etmeyi amaçlar. Bu tür sayfalar genellikle uzun içeriklerden meydana gelir. Ziyaretçiyi açılış sayfasından ödeme sayfası gibi varış sayfalarına kadar daha uzun süre kalmaya ve dönüşüm sağlamaya odaklanır.
Tıklama açılış sayfaları, ziyaretçileri satın alma sayfalarına yönlendirmeyi amaçlar. Teklifler hakkında daha fazla ayrıntı içerir fakat çok spesifik değildir. Kullanıcılar, dönüşüme davet eden bir mesajla karşılaşmalıdır.
Başlangıç sayfalarında ziyaretçilerin, özellikle de siteye ilk kez uğrayan kullanıcıların daha verimli bir gezinti deneyimi yaşamasına yardımcı olmak ve aynı zamanda markanın ne hakkında olduğunu açıklamak için tasarlanmıştır.
Landing Page türlerine bağlı olarak içerikler değişkenlik gösterir. Fakat herhangi bir sayfadan bir şaheser oluşturmanıza yardımcı olacak bazı ipuçlarını takip ederek, hedeflerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
Etkili bir Landing Page oluşturma konusunda ustalaşmanıza yardımcı olmak için, web sitenizde satışları artırmaya katkı sağlayabilecek bazı önemli kriterleri derledik:
Bir Landing Page ne tür bilgiler içermelidir? Acemi Landing Page sayfası yazarlarının sıklıkla sorduğu şeylerden birisi budur. Genel bir kural olarak, açılış sayfanızın şu özellikleri içermelidir:
Her şey hakkında biraz bilgi vermek yerine, yalnızca tek bir teklife odaklanmak, daha etkili bir sonuç doğurur. Bu kural, açılış sayfanızın hedef kitleye tek bir teklif sunması gerektiği anlamına gelir.
“İnsanların değerlendirebileceği daha fazla seçenek varsa, düşünmeleri ve dönüştürmeleri daha uzun sürer. Buna karşın net bir teklif, günün sonunda okuyucuları mümkün olan en kısa sürede harekete geçirmeye zorlayacaktır.“
Yapılan araştırmalara göre internette gezinen her 10 kişiden 8’i bir içeriğin yalnızca başlığını okuyor. Eğer başlık yeterince ilgi çekici değilse, potansiyel müşterilerinizin %80’ini atlıyor olabilirsiniz.
Ortalama olarak, manşeti veya başlığı okuyan insan sayısı, metni okuyanlardan beş kat daha fazladır. Bu istatistik, başlığınızın okuyucuları bağlayacak ve tam metni okumaları sağlayacak kadar dikkat çekici olması gerektiği anlamına gelir.
Birçok metin yazarının yaptığı büyük bir hata, sadece müşterileri çekmek için zor kelimeler ve cümleler kullanarak aşırıya kaçmalarıdır. Başarılı bir Landing Page’in anahtarı, kullanıcının önemli olana odaklanması için onu basit ve net tutmaktır.
Bir Landing Page’te ne kadar içerik olmalıdır? Aslında, açılış sayfası yazımı diğer içerik yazılarından farklıdır: kelimeler ne kadar azsa o kadar iyidir. Bu sayede ziyaretçiler sıkılmazlar. Amaç, daha uzun süre kalmalarını sağlamak değil, teklifin avantajlarını açıkça sunmaktır.
Bu nedenle basit cümleler yazmak ve okuyucunun kafasını karıştıracak karmaşık yapılardan kaçınmak gerekir. Her kelime, ürün veya hizmetinizin müşteriye nasıl yardımcı olabileceğini açıklamalıdır. Bu nedenle, aşırı dolgu içeriğinden kaçının ve çekiciliğe odaklanın.
Aşağıdaki ipuçları, kısa ama etkili bir Landing Page metni oluşturmanıza yardımcı olabilir:
Hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında sosyal kanıt ve gerçekleri kullanmak, müşterilerin ürününüze daha fazla güvenmelerini sağlayacaktır. Sosyal kanıt, diğer insanların yorumlarını ve ifadelerini kullanarak insanların davranışlarını etkileyen bir stratejidir.
Daha fazla potansiyel müşteri oluşturmak için insanların web sitenizde bıraktığı yorumları kullanabilirsiniz. Genel incelemelerin yanı sıra, ünlü kişilerin hizmetleriniz hakkında verdiği referansları da kullanabilirsiniz.
Bu önemli faktörü atlarsanız, başka hiçbir metin yazarlığı fikri, Landing Page’inizi iyileştirmenize yadımcı olamaz. İyi bir açılış sayfası metni oluşturmadan önce, kimi hedef aldığınızı bilmelisiniz. Tercihlerini, en çok neye ihtiyaç duyduklarını ve nasıl iletişim kurduklarını öğrenmek için web sitenin kullanıcılarının demografisini ve özelliklerini tanımlayın.