Long tail keywords ile yapılan SEO çalışmaları, rakip firmaların önüne geçebilmeye yardım eder. Yapılan stratejiye göre web siteleri daha üst sıralarda yer edinerek görünür hale gelmektedir. Ancak anahtar kelime çalışmasının doğru şekilde yapılması ve mutlaka kelimelerin anlamlı şekilde kullanılması gerekir.
Bu kelimeler, web sitesinde yüksek dönüşümlü trafik oluşturacağı için organik büyüme sağlarken potansiyel müşterilere de ulaşmayı kolaylaştırır.
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler anlamına gelen long tail keywords, arama hacminde daha az yer kaplayan kelime ya da kelime gruplarıdır. Adından yola çıkılarak tahmin edildiği gibi kelimenin uzunluğuyla alakalı değildir.
Daha az hacim kaplasa da bu kelimelerin kullanılması web sitesinin trafiğini önemli ölçüde arttırmaktadır. Ana kelimeler her zaman kullanıldığı için long tail anahtar kelime kullanmak, doğrudan organik büyümeye neden olmaktadır.
Genellikle 3 – 4 kelimeye sahip anahtar kelimeler, web sitesine daha çok ziyaretçi getirmek için kullanılır. Bu kelimeler kendi içinde özel sıralamalara sahiptir ve birçok anahtar kelimeden oluşabilir. Geniş anahtar kelimelere kıyasla az kullanılsalar bile web sitesinin öne çıkmasına yardımcı olurlar.
Özellikle site içindeki ilgili aramalar bölümü uzun kuyruklu kelimelerle arama yapmak için kullanılmaktadır. Özel bir ürünü öne çıkarmak, bir yazıyı daha etkili hale getirmek ya da görselleri anlamlandırmak için de long tail anahtar kelimeler kullanılabilir.
Müşterinin ya da site ziyaretçisinin istediği, kısa sürede istediği bilgiye ulaşmaktır. Bunun için kelime kalabalıkları arasında gezmek istemez, doğrudan istediği bilgiye erişim sağlanmasını talep eder. Long tail kelimelerin kullanılması da kullanıcının nokta atışı yapmasına yardımcı olur.
Hedefine ya da hedefine çok benzer olan içeriklere kısa sürede ulaşabilmesini sağlar. Ayrıca hazırlanan içeriklerin güncel olduğunu göstermek için long tail kelime gruplarından yardım alınabilmektedir.
Web siteleri için hazırlanan içeriklerde long tail anahtar kelimeleri nasıl kullanılacağı merak edilen bir konudur. Bazı arama motorları bu kelimelerin kullanılmasıyla birlikte sitelerin yukarıda görünmesini sağlar. Dolayısıyla çalışmaya başlarken ilk olarak uygun anahtar kelimelerin bulunması gerekir.
Ana kelimelerin haricinde uzun kuyruklu anahtar kelimelerin de kullanılması gerekmektedir. Bu kelimeler; jenerik kelimelerin bazı sıfatlarla, tamlamalarla ya da soru kalıplarıyla birleştirilmesiyle elde edilmektedir.
Long tail çalışmaları yapılırken SEO aracıyla hedef kelimelerin bulunması gerekir. Google, Yandex gibi arama motorlarından yardım alınabilmesi mümkündür. Elde edilen kelimeler, metin içinde ilk 100 kelimede kullanılabilmektedir. Ayrıca cümle ortasında ya da metnin içinde de yer verilebilmektedir.
Search Engine Optimization çalışmalarında anahtar kelimelerden nasıl faydalanıldığı oldukça önemlidir. Birçok anahtar kelime kalıbı olduğundan dolayı hedef kitlesine hitap edecek en doğru kalıbın tercih edilmesi gerekir.
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler de çoğunlukla bir ürünü satın almayı hedefleyen kişilere ulaşmayı sağlar. Özellikle ticari odaklı çalışan web sitelerinde yapılan SEO çalışmalarına önemli katkılarda bulunur.
SEO çalışmaları, anahtar kelimeler sayesinde markanın bir ürününü öne çıkarmaya da yardımcı olur. Uzun kuyruklu kelimeler ürünü temsil ediyorsa, metnin okunurluğu ya da markanın bilinirliği de artar. Ayrıca rakip firmalarla yarış içine girilen bir durum söz konusuyla SEO çalışmalarında long tail anahtar kelimelere yer vermek, rakiplerin önüne geçmeye yardımcı olabilir.
Genel anahtar kelimelere göre daha fazla kelimeden oluşan long tail kelimeler, genellikle çok tercih edilmezler. Ancak ayrıntılı bir çalışma ve önemli bir ilerleme için bu kelime kalıplarının kullanılması gerekir.
Uzun kuyruklu anahtar kelimelerde kullanıcı, doğrudan istediği ürüne ya da konu başlığına erişim sağlar. Böylelikle web sitesine kolaylık kazandırırken kullanıcının vakit kaybı yaşaması engellenmiş olur. Ayrıca bu kalıpların kullanılması aşağıdaki konularda avantaj sağlar.
Adından dolayı karmaşık görünse de long tail anahtar kelimelerin arama motorlarından bile bulunabilmesi mümkündür. Bunun için Google arama önerileri başta olmak üzere diğer arama motorlarından da yardım alınabilir.
İlk olarak genel anahtar kelime yazılarak altta çıkan önerilenlerden istenilen long tail kalıplara ulaşılabilir. Ayrıca ücretli ve ücretsiz pek çok uygulamadan yardım alınarak anahtar kelime araştırması yapılabilir.
Anahtar kelimeleri bulmayı sağlan kelime analiz araçları bulunur. Bu araçlarda yer alan uzun kuyruklu kelimelerin kullanılmasıyla SEO çalışması yapılabilir. Ancak aracın kalitesine bağlı olarak birkaç web sitesini ziyaret etmek ya da ücretli bir uygulamadan yardım almak da gerekebilmektedir.
Herhangi bir yerden yardım almadan da anahtar kelime türetilebilmesi mümkündür. Bunun için genel kelimenin yanına yıl, renk, beden, boyut gibi sıfatların eklenmesi yeterli olacaktır. Soru kalıplarının kullanılması, rakamların tercih edilmesi, marka adı verilmesi de mümkündür.
Farklı çeşitleri olsa da anahtar kelimeler SEO çalışmalarında tercih edilmektedir. Bu çalışmalarda amaç arama motorlarında üst sırada yer alan bir web sitesi oluşturmaktır. Ancak genel anahtar kelimeler pek çok metinde ve görselde bulunabilmektedir.
Konuyla ilgisi bulunmayan web sitelerinde bile bu kelimelerle ilgili cümleler olabileceği için daha spesifik şekilde hareket etmeye ihtiyaç duyulur. Gelinen noktada long tail anahtar kelimelerin katkısı oldukça fazladır. Uzun kuyruklu kelimelerin genel anahtar kelimelere göre diğer farklılıkları şöyledir.
Diğer anahtar kelimelere göre long tail kelimelerin hedef kitleye etkisi hızlı şekilde gerçekleşmektedir. Daha öznel bir anlatım oluşturduğundan dolayı uzun kuyruklu kelimeler, ne istediğini bilen kişiler tarafından tercih edilir.
Bir ürünün rengi, boyutu, şekli, modeli, yılı vb. özellikleri doğrudan iletildiği için hedef kitlenin istediğine ulaşabilmesine yardımcı olur. Dolayısıyla long tail kelime kullanan bir web sitesinin üst sırada yer alan sonuç sayfalarını geçerek zirveye ulaşması bile mümkündür.
Dönüşüm oranı optimizasyonu (CRO), doğrudan long tail kelimelerle bile büyütülebilir. Yani siteye gelen kullanıcının müşteri olması ve kazanç getirmesi mümkündür. Bu dönüşüm oranlarına bakılarak SEO çalışmasının ne kadar başarılı olduğu da ölçülebilmektedir. Ayrıca hedef kitleyi etkileyecek içerikler ve görseller eklenmesi, marka değerinin artmasına yardımcı olur.