Günlük hayatta bir siteye sahipseniz ve sitenizi optimize etmeye çalışıyorsanız, işletme sahibi olarak Google search Console un ismini mutlaka duymuşsunuzdur. Bu konuda search console hakkında bilgi sahibi değilseniz de çok önemli bir konu olduğunun farkında değilsinizdir.
Arama Konsolu genel tanımı ile web yöneticilerinin web sitelerinin dizindeki durumunu izlemelerine destek olmak için Google tarafından sağlanmış olan ücretsiz bir araç olmaktadır.
Google arama konsolunun yaptığını tam olarak bilmek çok önemlidir. Search console u genel işlev olarak ele alacak olursak, web sitelerinin Google arama konusunda çok iyi bir performans gösterdiğinden emin olmak adına sunduğu bütün araçların yanında başarılarını izlemeleri ya da trafiklerini analiz etmeleri için sunmuş olduğu araçlar sebebi ile pazarlamacılar için paha biçilmez bir kaynak olmaktadır.
Aynı zamanda sunmuş olduğu istatistiksel bilgi ve verilere de ek olarak, web yöneticilerine çok iyi bir performans göstermelerini engelleyebilecek olan sorunları düzeltme araçları da sağlamaktadır.
Google search console, kullanıcıların, sitelerinin trafiğini ölçmeleri, anahtar kelime performansını görmeleri, sorunları düzeltmeleri ve web siteleri ile ilgili olarak, Google'dan mesajlar almaları konusunda yardımcı olan ücretsiz bir araç olmaktadır.
Aynı zamanda bir web sitesinin organik aramada nasıl bir performans gösterdiği ile ilgili fikir vermenin yanında sitenizde dizine yer alması için ayarlamalar yapmanın da yöntemlerini sunmaktadır. Bunun yanında sadece web aramasından gelen trafik ile ilgili olarak bilgi sağlamakta, doğrudan trafik, reklamlardan gelen trafik ya da site yönlendirmelerinden gelen trafik gibi diğer segmentler hakkında bilgi sağlamaz.
Ayrıca bu araç, 15 yıl önce, resmi olarak web yöneticisi araçları şeklinde adlandırıldığı sırada, Google tarafından kullanıma sunulmuştur. O zamandan bu yana adı ve işlevselliği değişti, fakat amacı aynı kaldı.
Sitenizde doğrudan değişiklik yapmak adına Google search console kullanamazsınız, sayfaları Google dizinine eklenmiş şekilde göndermek, sitenizin URL'lerinin sağlıklı olduğunu doğrulamak ve alan mülkünüzdeki yanlışları kontrol etmek için kullanılmaktadır.
Özellikle SEO için, arama konsolu, stratejiyi ayarlamak adına en iyi bir araçtır. Bu araçtan alabileceğiniz veriler, işletmelerin yeni sıralama fırsatlarını keşfetmesine, mevcut performansı artırmasına ve insanların web sitelerine tam olarak nasıl geldiğini öğrenmesine yardımcı olur.
Bu durum da kullanıcı deneyimi ya da organik trafik yöntemi ile potansiyel müşteriler oluşturmak için web sitelerine güvenen herhangi bir işletme için önemli bir araç olduğu anlamına gelir. Bir hesabınız olduğunda, url lerinizle Google search console'un SEO'da neden kullanıldığını keşfetmeye detaylı bilgi ile başlayabilirsiniz.
Genelde web sitesi sahiplerinin en çok merak ettiği konu Google search console nasıl kullanılır? sorusu olmaktadır. Search Console, farklı amaçlar için pek çok farklı araç sunmakta ve çok güçlü bir platform olmaktadır. Her birini ayrı ayrı öğrenene kadar, tüm bu süreci tam olarak bilemeyebiliriz. Fakat en iyi özelliklerini gözden geçirebiliriz.
Google bir analiz aracı sağlarken, Google arama konsolu ile Google Analytics arasında, her ikisinin de sitenize gelen trafiği ölçmenize izin vermesi ve her ikisinin de trafiği URL'ye ve mobil cihazlar ve masaüstüne göre ayırmanıza izin vermesi sebebi ile bir miktar örtüşme bulunmaktadır.
Genelde arama performansı raporunun da kullanımda çok büyük bir yeri bulunmaktadır. Sorgulara, sayfalara ya da ülkelere bağlı olarak dökümler de dahil olmak üzere Google aramadan ne kadar fazlalıkta trafik aldığı gösterilmektedir. Aynı zamanda bu dökümlerin her biri için de gösterimlerin, tıklamaların ya da başka metriklerin eğilimleri de görülebilir.
Google tarafından sunulan bir araç olan search console, genelde web sitesine sahip olan her firma ya da kişinin Google aramada nasıl performans göstereceğini ve aramadaki görüntüyü iyileştirmek adına neler yapabileceği ile ilgili konunun anlamasına yardımcı olmaktadır. Google'ın web sitesini nasıl taradığı, sayfaları dizine eklediği ve yayınladığı ile ilgili olarak bilgiler sağlar.
Bu durum da web sitesi sahiplerinin arama performansını izlemesine ve optimize etmesine destek olmaktadır. Bunun yanı sıra her gün giriş yapılması da zorunlu değildir. Google, arama motorları kapsamında sitenizde bir sorun bulursa search console'dan uyarı veren bir e-posta alınır.
Bunun yanında verilerin tutarlı olduğundan emin olmak için de hesabınızı yaklaşık ayda 1 kez ya da sitenin içeriğinde olan her değişiklik yaptığı zaman kontrol etmek isteyebilirsiniz. Bu kapsamda site haritaları yönetmesi hakkında da daha fazla bilgiye sahip olabilirsiniz.
Düşük gösterime ya da çok az tıklamaya sahip olan anahtar kelimeler, sitenizin bu aramalarda görünmediği ya da web kullanıcılarının sitenize gelmediği anlamına gelebilir. Aynı şekilde, arama motoru uzmanları da bu verileri, hangi anahtar kelimelerin en iyi tıklama oranını sunduğunu belirlemek için kullanabilir. Bu şekilde arama yapanların alışkanlıklarını ve site ziyaretçilerinin amacını ortaya çıkarabilirler.
İşletmeler, sayfa içeriklerini optimize eder ya da mevcut yüksek TO'lu, yüksek değerli trafiğe daha uygun olacak şekilde yeni bir içerik düzenleyebilir. Search console sadece yeni anahtar kelime fırsatlarını araştırmak ya da bir SEO kampanyası oluşturmak için değil, aynı zamanda ayarlamalar yapmak ve SEO kampanyalarında daha fazla detaylı ayar yapmak için kullanılabilecek geri dönen veriler de sağlayabilir.
Search Console, işletmelerin her bir ölçümü yüksekten düşüğe veya tersine göre sıralamasına olanak tanımaktadır. Ayrıca değişen eğilimleri belirlemek için de karşılaştırmalar yapabilir ve kullanıcıların verileri dışa aktarmasına da olanak tanır.
Search Console'un dijital işletmelerin bilmesi gereken önemli bir başka yönü de bulunmaktadır. Pazarlama stratejilerinizi bilgilendirmeye destek olabilecek olan istatistiksel verilere ek olarak, sitenizin Google'da yer alan varlığının zarar görmemesini ve sıralamalarınıza da zarar verebilecek hataların olmaması konusuna bağlı olarak, bu şekilde tasarlanmıştır.
Web sitelerinin Google kurallarını ihlal ettikleri zaman cezalandırılmadıklarından, hatasız olduklarından, uygun bir şekilde mobil uyumlu olduklarından ve çok yavaş olmadıklarından emin olmalarına da yardımcı olacak birkaç farklı rapor sunmaktadır.