SEO görsel optimizasyon, web sitelerinin arama motoru sonuçlarında çok daha iyi bir şekilde sıralanabilmesi için görsel içeriklerin optimize edilmesi anlamına gelir. Daha çok görsel ağırlıklı siteler için özellikle grafik, fotoğraf ve diğer bazı görsel öğelerin SEO stratejileri ile uyumlu hale getirilmesi son derece önemli bir konudur.

Size ait olan web sitesinin arama motoru sonuçlarında daha üst sıralarda yer edinmesini ve bu sayede daha fazla ziyaretçi çekmesini sağlamanın en önemli yolu olurken, bu sayede görsel SEO stratejileri ve optimizasyonunu uygulayarak web sitesinin başarısını artırmak çok daha kolay hale gelir.

SEO Görsel Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Kullanıcıların gezinme deneyimini iyileştirmek ve arama motorları söz konusu olduğunda web sitelerinin içerisinde bulunan tüm görseller son derece önemli bir konumda yer alır. web sitesinin temel amacını daha iyi bir dille aktarmayı başaran ve optimize edilmiş bu görseller, kullanıcıların site içi deneyimlerini iyileştirmeyi sağlarken aynı zamanda arama motorlarının ilgili web sitesini takdir etmesine fırsat tanır.

Görsel optimizasyonu SEO çalışmaları söz konusu olduğunda son derece kritik bir konumda yer alır. optimize edilmemiş bazı görselleri web sayfasının daha yavaş yüklenmesine neden olabilir. Yavaş yüklenen bu sayfalar ise web sitesinin Bounca Rate skorlarının olumsuz olarak etkilenmesine neden olabilir. Bunu kısa süre içerisinde fark eden bir arama motoru ise web sitesinin daha kötü bir pozisyonda sıralanmasını hedefleyebilir. Bu yüzden SEO, görsel optimizasyon konusunda olmazsa olmaz bir konu olarak mutlaka dikkate alınmalıdır.

Görsel SEO Nedir?

Görsel SEO; web sitenizde yer alan görselleri arama motoru tarafından çok daha anlaşılabilir bir hale getirmek amacıyla uygulanan SEO çalışmalarını kapsar. Bu görseller içeriği çok daha dikkat çekici ve bilgilendirici hale getirirken, diğer yandan arama motorlarında daha fazla görülür olmanıza yardımcı olur.

Görsel SEO; web sayfası içerisinde yer alan görselleri arama motorlarının kullanıcılara tavsiye ettiği standartları karşılayabilmesini sağlamak amacıyla gerçekleştirilen çalışmaların tamamı olarak ifade edilebilir. Görsel SEO, şu adımları içerir:

  • Web sitesi içerisinde bulunan tüm görsellerin ve bunlara ait URL'lerin tespit edilmesi,
  • Görsel boyutlarının detaylı olarak incelenmesi,
  • Yüksek boyutlara sahip olan görsellerin ve bulundukları sayfaların filtrelenmesi,
  • Hız testlerinin yapılması,
  • Görsellerin optimize edilmesi ve web sitesine tekrar yüklenmesi.

Bir görsel SEO'nun günümüzde en önemli işlevi ise web sayfasının açılma hızına sağladığı katkı olarak nitelendirilir. Optimize edilen görsellere donatılmış bir web sayfası, optimizasyon işlemi yapılmayan sayfalara oranla çok daha hızlı açılacaktır. Bu durum ise arama motoru botları tarafından çok daha olumlu anlamda değerlendirilir.

Görsel Optimizasyonun Temel Prensipleri

Mobil uygulamalar, çeşitli web siteleri ve diğer farklı çevrimiçi platformlarda görüntü dosyalarının yükleme süresini ve boyutunu azaltma süreci olarak da nitelendirilen bir görsel optimizasyonu olarak bilinir. Aslında bu uygulama kullanıcıların arama deneyimini iyileştirme, site performansını artırma ve sitenin arama motoru sıralamasını iyileştirmeye yardımcı olur. Buna bağlı olarak ön plana çıkan görsel SEO optimizasyonun temel prensipleri şu şekilde sıralanabilir:

Görsellerin Formatı ve Sıkıştırılması: Görsel optimizasyonun çok önemli adımlarından biri olan söz konusu olan görsellerin formatını ve sıkıştırma yöntemini doğru şekilde tercih etmektir. Birbirinden farklı görsel formatları, farklı düzeylerde sıkıştırma sunması ile bilinir. Ayrıca bazı formatlar ise görüntü kalitesinde çok az bir kayıpla yüksek düzeyde sıkıştırma sağlayabilir. Görsel optimizasyonu için en ideal olan formatlar ise JPEG ve WEBP'dir. Görselleri sıkıştırırken görüntü kalitesi, görsel optimizasyonunda en fazla dikkat edilmesi gereken etkenlerden biridir. Bu yüzden görüntü kalitesini koruma altına alabilmek için mümkün olduğunca kayıpsız kalitede bir sıkıştırma yöntemi tercih edilmelidir. Sıkıştırma oranı görsel boyutu daha az seviyeye çekmek için tercih edilen sıkıştırma miktarını ifade eder. Sıkıştırma oranı arttıkça görsel boyutu azalır. Ancak bu aşamada görüntü kalitesinin düşme ihtimali de vardır,

Görsellerin Yükleme Hızının Optimize Edilmesi: Görseller, bir web sitesini ve mobil uygulamanın genel performansını çok önemli ölçüde etkileyebilir. Görüntü boyutunu azaltabilmek için görsellerin yükleme hızını artırmanın en etkili yolu olduğu söylenebilir. Ayrıca görsellerin yükleme hızını optimize etmek için doğru format ve sıkıştırma yöntemi seçimi, görüntülerin önbelleğe alınması, görüntü boyutunun azaltılması ve görüntülerin gecikmeli şekilde yüklenmesini sağlamak için yöntemler kullanılabilir,

Görsel İçeriklerin SEO Dostu Olarak Hazırlanması: Görseller, bir web sitesinin olmazsa olmaz unsuru olarak görülür. Bu görseller metinlerle beraber kullanıcılara çok daha fazla bilgi sunmanın ve içeriklerin daha ilgi çekici hale getirilmesinin en etkili yollarından biridir. Özellikle bu bağlamda başlık etiketleri ve alt metin gibi unsurların doğru şekilde kullanılması çok önemlidir,

Alt Metinler: Görseller için oluşturulan farklı alt metinler, görsellerin içeriğini özetleyen ve arama motorunda bu görsellerin ne hakkında olduğunu anlatan metinlerdir. SEO uyumlu bir alt metin meydana getirmek için dikkat edilmesi gereken unsurlar ise alt metinde yer alan görsellerin içeriğini açıklayan anahtar kelimelere yer verilmesi, kısa ve öz anlaşılır olması ve alt metinde gereksiz kelime ve ifadelerden kaçınmak gibi çeşitli detaylar yer alır,

Açıklama etiketleri: Söz konusu olan görsellerin açıklama etiketleri ve dosya adları mutlaka SEO uyumlu olmalıdır. Dosya isimleri, görsellerin içeriğini en net şekilde açıklayan ve arama motoru tarafından kolay şekilde anlaşılabilir olmasını sağlar. Açıklama etiketleri ise görsellerin içeriğinin daha ayrıntılı olacak şekilde anlatılmasını ve arama motorlarında görseller hakkında daha fazla bilgi veren metinler olmasını sağlar,

Görsel Sıralama Faktörleri: Görsel sıralama faktörleri ise arama motorunun bahsi geçen görsel içeriği değerlendirmesi konusunda etkili olurken, aynı zamanda görsel içeriğin optimize edilmesi konusunda kilit rol oynar. Bu anlamda arama motorları, web sitesinin görsel içeriğini sıralarken görsel dosya adının arama motorlarının görsellerini anlamasına yardımcı olan önemli bir faktör olduğunu bilmesinde fayda vardır. Ayrıca dosya adımlarını açıklayıcı şekilde anahtar kelime odaklı hale getirmek gerekir. Görsel ad etiketleri, arama motorunda görsellerin ne hakkında olduğunu ifade eden çeşitli metinlerdir. Görsel ad etiketlerinin anahtar kelime odaklı ve açıklayıcı olduğundan emin olmak çok önemlidir. Arama motorları WEBP, JPG, PNG ve GIF gibi çok yaygın kullanım alanına sahip olan formatları tercih eder. Görsellerin bu formatlardan birine sahip olduğundan emin olmak gerekir. Ayrıca görsellerin boyutlarında web sitesinin performansını ve hızını direkt olarak etkileyebilir. Bu yüzden görsellerin sayfa yükleme hızını yavaşlatmayacak kadar küçük olduğundan emin olmak gerekir. Çünkü hızlı yüklenen görseller, arama motorunda çok daha üst sıralarda yer almayı başarır. Görsellerin görme engelli kullanıcılar da dâhil olmak üzere her kullanıcı tarafından çok rahat şekilde erişilebilir olması da şarttır. Ayrıca görseller için alternatif bir alt metin de eklenmelidir,

Mobil Cihazlar İçin Görsel SEO: Mobil cihazlar günümüz şartlarında hem alışveriş hem de internet kullanımın çok büyük bir kısmını oluşturur. Bu yüzden kullanılan web sitelerinin mobil dostu olması gerekir. Görsel SEO ise özellikle bu noktada mobil cihazlar için çok önemli olduğu ifade edilebilir.

Responsive Görseller Neden Önemlidir?

Mobil cihazların her biri farklı ekran boyutlarına sahip olduğundan, bu yüzden web siteleri bu farklılıkları mutlaka uyum sağlamak zorundadır. Responsive görseller ise bu farklı ekran boyutlarına otomatik şekilde uyum sağlayabilen ve aynı zamanda görüntü kalitesini korumaya devam eden görsellerdir. Responsive görseller bu yüzden kullanıcı deneyimini üst seviyeye taşır ve diğer yandan SEO'ya olumlu bir etki yapar. Mobil cihazlar için responsive görseller kullanmanın önemi ve avantajları ise şu şekilde sıralanabilir:

  • Düşük boyutlara sahip olan ve optimize edilmiş responsive görseller, sayfa yüklenme süresini en az seviyeye çeker ve bu durum kullanıcıların sitenizi çok daha hızlı şekilde açılmasını sağlar,
  • Birbirinden farklı ekran boyutlarına rahatlıkla uyum sağlayan bu görseller, kullanıcıların içeriği daha iyi şekilde görmesine ve etkileşimde bulunmasına imkan tanır,
  • Google, mobil cihazlara odaklanarak arama sonuçlarını buna uygun şekilde sıralar. Responsive görseller ise mobil uyumluluğu artırarak SEO performansını olumlu anlamda etkiler.

Mobil Arama Motoru Optimizasyonu ve Görseller

Mobil arama motoru optimizasyonu; web sitesinin mobil cihazlarda çok daha verimli ve iyi performans sergilemesini sağlamak için bir dizi stratejiyi içine alır. Görsel SEO mobil SEO'nun çok önemli bir parçası olmanın yanı sıra, mobil arama motoru optimizasyonu ve görsellerle alakalı çok önemli bazı detaylar vardır. Bu detaylar ise şu şekilde sıralanabilir:

  • Görsel dosyalarının isimleri çok anlamlı ve açıklayıcı olmak zorundadır. Aynı zamanda alt metin kullanımı ile görsellerin içeriği ayrıca açıklanmalıdır,
  • Mobil cihazlar için optimize edilen görsellerin dosya boyutları daha küçük boyutlara sahip olmalıdır. Bu sayede sayfa yükleme hızı artırılır,
  • Lazy loading, sayfa yükleme sırasında sadece görünen görsellerin yüklenmesini sağlar. Bu durum ise doğal olarak sayfa hızını artırır.

Bahsi geçen bu stratejileri hayata geçirerek, mobil cihazlar için optimize edilen ve görsel SEO odaklı bir web sitesi oluşturmak ve mobil kullanıcılar için çok daha etkili bir şekilde çekilebilir hale getirmek mümkün olabilir.

Görsel Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Görsel SEO yaparken şu adımları izlemek gerekir:

  • Her zaman görsel kullanımı yapılmalı: Eski zamanlarda arama sıralarında yer bulabilmek için içeriğe birçok farklı anahtar kelime eklemek ve düşük kalite sitelere bağlantı vermek gerekirdi. Arama motoru algoritmalarında yaşanan hızlı gelişim ve çevrimiçi olarak sunulan çok farklı SEO analiz araçları sayesinde SEO o zamandan bu yana çok uzun bir yol kat etmeyi başarmıştır. Bir içerik, hedef kitleyle alakalı ise ve onları ilgisini çekmeyi başarırsa Google'dan tam not alırdı. Ancak günümüzde her şey o kadar basit değildir. Her işletme çok fazla içerik üretir ve her yer de bir içerik bulunur. Bu yüzden görünür olmak daha zor hale gelmiştir. İçeriğe görsel eklemek, kitleye bir değer katar ve size ait olan içeriği benzersiz hale getirir,
  • Her zaman içeriklerle uyumlu görseller kullanılmalı: Kullanılan görseller, markanızı güçlendirmek ve ürünlerinize hayat vermek için mutlaka web sitenizde bulunmalıdır. Ayrıca sitenizde markaya ait istek uyandıran özgün görseller kullanmak, satın alma sürecinde kullanıcılara rehberlik eder. Görseller markayı destekleme konusunda ne kadar güçlü olursa, doğal olarak kullanıcı deneyimi o kadar iyileşir. Bu sayede kullanıcıların sayfada kalma süresi artar, marka otoritesi güçlenir ve içeriğin paylaşılabilirliği çoğalır. Bu unsurların her biri ise arama motorlarında sıralamasına katkı sağlayan önemli unsurlardır,
  • İçerikle uyumlu görsel dosya ismi seçilmeli: '' xxx-123'' başlığı bulunan bir görseli yüklemek, arama motorlarının fotoğrafta ne olduğunu ve insanların arama sorgusu ile ne zaman alakalı olduğunu anlamasını zorlaştırır. Bu yüzden bunun yerine görseller hakkında daha açıklayıcı olmak da fayda vardır,
  • Görsel dosya boyutu düşük olmalı: Görüntüleri sıkıştırmak ve dosya boyutunu düşürmek, görüntünün kalitesini düşürmeden web sayfası yükleme süresini azaltmaya yardımcı olur. Bu dengeyi sağlamak için farklı araç ve tekniklerden faydalanılabilir,
  • Net görseller kullanılmalı: Yüksek kalitesi bulunan ve net ürün fotoğrafçılığı sadece site içi kullanıcılar için faydalı değildir. Aynı zamanda görsel arama sonuçlarında da sizin için avantajlıdır. Görseller ayrıntılı ve net olduğu takdirde, müşterilerin düşük kalite rakip görsellerle kıyaslandığında bu görselleri tıklama ihtimali çok daha yüksektir,
  • Doğru görsel dosya uzantısı seçilmeli: En doğru görüntü dosyası formatını tercih etmek hem görüntü kalitesi hem de web sitesi performansı için son derece önemlidir. Bu yüzden format seçimi konusunda dikkatli olmak gerekir,
  • Responsive görseller kullanılmalı: Mobil cihazların görsel arama için ne kadar önemli olduğu dikkate alındığında, görsel içeriğin mobil cihazlar için ayrıca optimize edilmesi son derece önemlidir. Bu anlamda işletmeler görsellerin mobil cihazlara karşı duyarlı olmasını ve daha hızlı yüklenmesini sağlamalıdır. Özellikle işletmeler mobil cihazlarda sorunsuz ve görsel anlamda daha ilgi çekici bir deneyim sunarak akıllı telefon ya da tabletlerde görsel arama yapan kullanıcıların daha fazla dikkatini çekebilir,
  • Görsellerin ALT tag metni SEO uyumlu optimize edilmeli: Alternatif metin (genel olarak alt tag olarak ifade edilir), görsel arama performansını artırma konusunda yardımcı olabilecek farklı görsel arama motoru optimizasyonu yöntemidir. Alt tag ise arama motorlarının görsel bağlamını ve anlamını daha net şekilde anlamaya yardımcı olmak için görseli ifade eder. Aynı zamanda ekran koruyucu kullanan görme engelli kullanıcılara bu görselin içeriğini ve bağlamını aktarmayı sağlar,
  • Görsellerin Caption tag metni içerikle uyumlu olmalı: Görselin çevresinde yer alan içerikle alaka seviyesini artırmak altyazı eklemekten geçer. Görselde ne olduğunu açıklayan basit bazı başlıklar, arama motorunun bağlamını anlamasına çok daha fazla yardımcı olmak için sayfaya daha alakalı metinler dahil eder. Altyazılar her zaman okuyucuların bu görselin sayfayla alakalı ve argümanını nasıl desteklediğini anlamasına yardımcı olarak kullanıcı deneyimini artırır. Bu sayede erişilebilirlik için çok başarılı bir ekran koruyucu tarafından okunabilir,
  • Özgün görsel kullanılmalı: Görsellerin ne kadar özgün olduğu sıralamayı doğrudan etkiler. Binlerce farklı site arasında kullanılan sıkıcı stok görseller sıralama fırsatlarını sınırlandırmayla kalmayıp, pazarlama mesajına hiçbir katkı sağlamaz. Bu nedenle mümkün olduğunda özgün ve size ait görselleri kullanmanız gerekir. Stok görsel kullanmak gerektiğinde ise mutlaka görsel sahibine uygun bir atıfta bulunmalısınız,
  • Görsel URL yapısını SEO ile uyumlu şekilde optimize edilmeli: Google, bağlamını çok daha iyi şekilde anlamak için bir görsel ismi ile beraber URL yapısı kullanılır. Özellikle E-ticaret sitelerinde görsellerin SEO uyumlu şekilde optimize edilmesi son derece önemlidir.

Arama Motorları ve Görsel İçerik İlişkisi

Arama motoru botları; diğer tüm içerikleri detaylı olarak taradığı gibi görselleri de tarayabilir ve yorumlama hakkına sahiptir. Bu noktada ise web sitesi sahiplerinin sayfalar içerisinde bulunan içeriklerle uyumlu olan görsel içerikleri kullanması tavsiye edilir. İçerik ve görsel arasında bir uyum olması, sadece Crawl botlar için değil diğer yandan kullanıcılar açısından da son derece önemlidir.

Sayfa içerisinde bulunan ve içerikle alakalı olan görseller, kullanıcıların içerikle çok daha fazla ilgilenmesini sağlar. Görseller ile sayfada bulunan içerikle alakalı ek bilgiler, kullanıcılara yansıtmak daha kolay olacaktır. Bu adımların her birinin temel amacı ise web sitesini ziyaret eden kullanıcılara çok daha kaliteli, özgün ve bilgilendirici içerikler sunmaktır.

SEO Görsel Optimizasyonun Avantajları

Yapılan görsel SEO optimizasyonunun web sitesi için bazı avantajları vardır. Bu avantajlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Sayfa yüklenme hızı çok daha hızlı hale getirilirken, diğer yandan web sitesini ziyaret eden kullanıcıların daha hızlı gezinme deneyimi yaşamasına fırsat tanır,
  • Web sitesini taramak için gelen arama motorları, sayfaları çok daha hızlı şekilde tarayabilir,
  • Alt kısmı detaylı açıklamalar kullanılarak zenginleştirilmiş görseller, arama motoru botlarının web sayfasında bulunan görselleri daha iyi yorumlayabilmesine imkân sunar,
  • İçerikle alakalı bulunan ve optimize edilmiş olan bu görseller, kullanıcıların web sayfası içerisinde bulunan içerikte çok daha fazla zaman geçirmesini sağlar.

SEO çalışmalarının önemli basamaklarından biri olan görsel optimizasyon çalışmaları, birkaç önemli temel ilkeden meydana gelir. Görsel optimizasyon çalışmalarının bilinmesi gereken temel ilkeleri şu şekilde sıralanabilir:

  • Dosya formatlarının ve isimlerinin düzenlenmesi,
  • Görsel olarak alt etiketlerin kullanılması,
  • Görsellerin dosya boyutlarının ideal olacak şekilde düzenlenmesi,
  • Web sayfasında bulunan görsellerin mobil uyumluluğunun detaylı olarak test edilmesi.

Görsel optimizasyon çalışmalarının bilinen ilk basamağı olarak nitelendirilen dosya isimleri ve formatlardan meydana gelir. Görsel dosya isimlerinin ortaya çıkarma ihtimali bulunan etkiler, genel olarak web sitesinin sahibi olan kişiler tarafından çok fazla dikkate alınmaz. Bu noktada ise görsellerin ifade ettiği konuyla alakalı bir bağlantı dosya adına sahip olması son derece önemlidir.

Bu ilk adımın ikinci aşaması plan dosya formatı ise yapılan görsel optimizasyon çalışmaları için çok önemli bir basamak olarak nitelendirilebilir. Özellikle yeni nesil tarayıcılarla uyumlu çalışan dosya formatlarını tercih etmek, arama motoru botlarının size ait olan bu web sitesini takdir etmesini sağlar. Bu noktada ise JPG ya da JPEG gibi daha eski döneme ait ve yüksek boyutlu formatlar yerine WebP gibi yenilikçi formatların kullanılması daha doğru olacaktır.

Alt etiketler ise arama motoru botlarının görselleri birer içerik olarak algılamasına neden olabilir. Bu yüzden alt etiketlerin doğru şekilde kullanılması, daha sağlıklı bir web sitesine sahip olmak konusunda atılması gereken kritik bir adımdır. Alt etiketler, aynı dosya isimleri gibi eklendiği görseller ile uyum içerisinde olmalıdır. Bu aşamada ise görsel alt etiketlerin her birinin özgün olması gerektiğini ifade etmek doğru olacaktır. Bahsi geçen bu özgünlüğü sağlamak için genel olarak alt etiketlerin yer aldığı sayfa içerisinde hedeflenen anahtar kelimeleri içermesi önerilir.

Görsel dosya boyutları ise görsel SEO çalışmaları için çok önemli adımlardan biri olarak görülür. Genel olarak 100 KB ve üzeri dosya boyutlarına sahip olan görsellerin daha yakından incelemeye alınması gerekir. Yüksek boyutları bulunan görsellerin web sayfalarının açılış hızını olumsuz anlamda etkileyebileceği göz önünde bulundurulduğunda, yüklenen bu görsellerin kullanıcı deneyimini ve arama motorlarındaki sıralama skorlarının olumsuz anlamda etkileyebileceği unutulmamalıdır. Arama motoru botları tarafından olumsuz değerlendirmeye tabi olmamak ve kullanıcı kaybı yaşamamak için görsel dosya boyutlarının mümkün olduğu kadar küçük tutulması gerekir. Ancak web sayfalarında bulunan tüm görsellerin 100KB'ın altında tutulması bazı durumlarda mümkün değildir.

Ayrıca görsel SEO optimizasyonu çalışmalarının en temel amaçlarından bir diğeri ise mobil uyumlu olan bir web sayfasına sahip olmaktır. Optimize edilen görseller, söz konusu olan web sayfalarının mobil cihazlar içerisinde çok daha hızlı şekilde yüklenebilmesine imkân verir. Bu durum ise hem arama motoru botu hem de kullanıcılar tarafından olumlu olarak karşılanır. Bu yüzden web sitesi sahiplerinin sayfasına yükleyeceği görselleri her zaman uygun çözünürlük ve boyutlarda olacak şekilde tercih etmesi tavsiye edilir.

Özellikle e-ticaret sitelerinde görseller çok önemli bir konumda yer alır. Özellikle ürün görselleri, kullanıcıların ürünleri satın alma kararını direkt olarak etiler. Bu yüzden bir e-ticaret web sitesine sahip olduğunuzda, görsel SEO çalışmalarından önce ilk yapılması gereken ürünlerle yakından alakalı olan görselleri siteye yüklemektir. Bu sayede hedef kitlesine daha çabuk ulaşabilir ve görsel aramalarla satış oranını artırma şansına sahip olabilirsiniz.

SEO Görsel Optimizasyonunda Ajans İO Kalitesi

Görsel SEO; diğer tüm On-Page SEO çalışmaları gibi titizlikle uygulanması gereken çok önemli bir çalışma olarak karşınıza çıkar. Görsel optimizasyon konusunda önemli detayları göz ardı etmek, web sitesi skorlarının bir noktadan sonra istenmeyen tıkanıklıklar yaşanmasına neden olabilir.

Görsel optimizasyon çalışmaları düzenli olarak gerçekleştirildiğinde, web sayfaları çok daha hızlı yükleme süresine sahip olabilir. Bu durum ise web sitesi içerisinde etkileşim halinde olmak isteyen kullanıcıların söz konusu içeriklere daha kolay şekilde ulaşabilmesine imkân verir. Sizlerde yukarıda yer alan görsel SEO optimizasyonuna dair adımları izleyerek kendinize ait olan web sitesi için görsel optimizasyon çalışmaları yapabilirsiniz. Bu sayede hızlı şekilde yüklenen web sitesine sahip olarak işlem, tıklama ve dönüşüm skorlarını hayal ettiğiniz seviyeye ulaştırabilirsiniz.

SEO görsel optimizasyonu konusunda gerekli bilgi ve donanıma sahip olmadığınızda, bu konuda deneyimli bir firma ile işbirliği yaparak çalışmak dijital dünyada hayal ettiğiniz başarıyı yakalamanıza yardımcı olur. Bu konuda her zaman üst düzey kalite standartlarında çalışma prensibiyle rakiplerini geride bırakmayı başaran Ajans İO, SEO görsel optimizasyonu konusunda da beklentileri karşılayan akılcı çözüm önerilerini hayata geçirmeye devam eder. Bu bağlamda Ajans İO kalitesini deneyimlemek ve alanında uzman ekibimizin yol gösterici çözümleriyle web siteniz için en doğru adımları atmak için hemen web sitemizi ziyaret edebilir ve bu farkı tek tıkla yaşama şansına sahip olabilirsiniz.