SEO rakip analizi; rakiplerin anahtar kelimelerini, bağlantılarını, içeriğini ve daha fazlasını detaylı olarak araştırmayı içeren çok önemli bir konu olarak karşınıza çıkar. Bu bağlamda sitenizin hangi anahtar kelimeleri hedeflediğini, oluşturulan en iyi içeriği ya da bağlantıları tahmin etmekten ziyade rakip siteler için neyin işe yaradığını çok daha net şekilde görebilir ve sitenizin dijital dünyada daha görünür olmasını sağlayabilirsiniz. Bu sayede e-ticaret konusunda etkili olabilir ve bir başarı yakalayabilirsiniz.

SEO, günümüz koşullarına arama motorunu yönetmek ve aynı zamanda çevrimiçi satışları daha rahat şekilde yönlendirmenin en önemli parçası olarak bilinir. Bu kavram aynı zamanda herhangi bir web sitesinin Google arama motorunda en üst sırada görünmesine fırsat tanıyan bu otorite, aslında bir diğer deyişle oyunu tamamen değiştirme gücünü içerisinde barındırır. SEO rakip analizi en doğru ve düzenli koşullar altında yapıldığında hedef kitlene daha rahat ulaşmanızı ve e-ticaret yaparken ön plana çıkmasına yardımcı olur.

SEO Rakip Analizi Nedir?

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) genel olarak orta ve küçük ölçekli işletmelerde, yapılacak işler listesi üzerinde düşük öncelikli bir görev olarak bilinir. Google arama sırasında rakiplerinizin önüne geçerek üst sıralara ulaşmayı başardığınızda, geldiğiniz bu yeri uzun vade korumak için mücadele etme motivasyonunu her zaman korumak zorunda kalırsınız. Tarihsel açıdan da bakıldığında SEO için harcanan ve zaman ve bütçe, doğal olarak Google aramasının en üst kısmında bir web sitesi olmayı sağlarken çok daha sağlıklı bir web trafiği kesiti elde etmeye yardımcı olur. Günümüz koşullarında çok daha karmaşık ve yoğun rekabetin yaşandığı bir ortam olmasından kaynaklı, kullanılan her türlü aracın uzmanlık gerektirdiği unutulmamalıdır. Aksi takdirde beklentileri karşılayan sonuçlara ulaşmak çok daha zorlayıcı olacaktır.

Eğer size ait olan internet siteniz için bir SEO çalışması yapacaksanız, ilk olarak bir SEO rakip analizi yapmanız gerekir. Bu yüzden SEO rakip analizi nasıl yapılır sorusunun cevabını net olarak bilmenizde fayda vardır. Bunun en önemli nedeni ise SEO boyunca yapacağınız her türlü çalışmanın ne kadar sürede ve ne ölçüde işe yaradığını realist bir şekilde görmeyi sağlamaktır. Bu sayede ortalama şekilde ne kadar sürede hangi çalışmaları yapabildiğinizi göstererek rakiplerinizin önüne nasıl çıkabileceğinizi öncesinden görebilir, teknik çalışmaları ve bu konuyu ilgilendiren her türlü detayı ne şekilde yapacağınızı maddi yatırımlarla beraber buna uygun olarak planlama şansına sahip olabilirsiniz.

SEO rakip analizinin dijital dünyada çok önemli bir konumda yer almasının bir diğer nedeni ise rakiplerinde durumunu daha yakından inceleyerek kendi eksiklerinizi anlamak ve bu eksikleri tamamlayarak elde ettiğiniz bilgileri onlardan daha iyi duruma gelebilmek amacıyla kullanmaktır. Buna bağlı olarak rakip SEO analizi, teknik olarak ilgi alanına giren SEO konularıyla alakalı olarak yapılan çok önemli bir araştırmadır. Bu düzden yorum ya da öngörü değil somut veriler ortaya koymayı sağlar. Doğal olarak kendi teknik SEO çalışmasını ne şekilde ilerletebileceğiniz görme konusunda yardımcı olacaktır. Bu sayede sürekli olarak rakiplerinizi gözlemleyerek ne yapacağınızı daha iyi şekilde biliyor hale gelirsiniz. SEO rakip analizi yapmak için takip edilmesi gereken önemli adımlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Rakip firma tespiti: Rakip analizi yapmak için ilk olarak size birebir rakip olan firmaların öncesinde tespit edilmesi gerekir. Birebir rakip olan firmaları belirledikten sonra ikinci aşaması ise içerikler konusunda rakip olabilecek diğer dijital firmaları ve yayıncıları belirlemektir. SEE konusunda sadece rakip olan firmalarla bir rekabet içerisinde olmadığınızı bilmenizde fayda vardır. Yapılan bazı araştırmalar sonucuna sektörde bulunan dijital bazı yayıncılar ve diğer kuruluşlar benzer ya da birebir aynı anahtar kelime grupları üzerinde çalışmalar yapabilir. Bu nedenle sadece size rakip olan firmalarla yarışmadığınızı bilerek, Google arama motorlarında ilk iki sayfada bulunan tüm sonuçları detaylı olarak inceleyerek doğrudan ya da dolaylı olarak size rakip olabilecek yayıncıları ve firmaları bulmanız tavsiye edilir,
  • Anahtar kelime: Rakip firma sitesinde yer alan anahtar kelimeleri tespit ederek bu süreçte gereken ilk adımı atmış olabilirsiniz. Bu sayede rakip firmaların arama motoru optimizasyonu içerisinde ne şekilde performans sergilediğini daha net şekilde anlayabilir ve arama sonuçlarında onların üzerine çıkma fırsatına sahip olabilirsiniz. Ayrıca gözden kaçan yeni anahtar kelimeleri keşfederek daha sağlıklı bir SEO çalışmasına imza atabilirsiniz,
  • Site içeriği: Rakiplerin yerine SEO analizi yapmak için rekabetçi analiz araçlarını kullanmak, çalışma sırasında ihtiyacınız olan tüm bilgilere daha güzel şekilde sahip olmanızı sağlar. Hangi aralıklar içerisinde içerik yayını yapıldığı ya da söz konusu olan içeriğin türünü bu şekilde öğrenmek daha kolay olacaktır. Analiz yaparken başlıkta bulunan anahtar kelimeler, bağlığın uygun ve uzunluğu, başlık etiketleri, kelime sayısı ya da video uzunluğu, iç bağlantı stratejileri ve detay derinliğine önem vermek de önemlidir,
  • Site tasarımı: Kullanıcıların bahsi geçen siteye girdiğinde ilk olarak dikkatini çeken şey aslında site tasarımının nasıl olduğudur. Site tasarımını detaylı olarak incelerken objektif bir yaklaşımda bulunmak önemlidir. Rakip sitelerde bulunan marka bilinci oluşturma, gezinebilirlik, görsel çekicilik, logo ya da diğer tüm ayrıntıları kendi sitenizle kıyaslayabilirsiniz,
  • Sosyal medya hesapları: Günümüzde sosyal medya hesapları, herhangi bir siteye çok daha fazla ziyaretçi çekmek için önemli bir araç olarak görev alır. Bu nedenle SEO için çok etkili ve önemli bir yöntem olduğunu ifade etmek mümkün olabilir. Bu noktada rakip firmaların gönderilerini görmek için en popüler olan sosyal medya hesaplarını düzenli olarak kontrol edebilirsiniz. Yapılan bu takip aslında size ait olan gönderilerin popülerliği ve kalitesi açısından olmazsa olmazdır,
  • Çevrimdışı stratejiler: Rakip firmaların internet dışında gerçekleştirdiği tüm tanıtımların ilgi çekici olması, arama motorlarında çok daha fazla aranarak daha fazla ziyaret çekmesini sağlar. Bu nedenle dergi, televizyon ve gazete gibi çevrimdışı alanlarda rakibiniz olan firmaların neler yaptığını takip etmek çok önemlidir. Özellikle dergi ve gazete reklamları, aktif şekilde hizmet veren birçok firma için olası çevrimdışı satışların önemli kaynağı olarak nitelendirilir. Aktif olunan bölgelerde hizmet veren bayilikleri kontrol etmek ve rağbet gören dergilere düzenli olarak göz atmakta fayda vardır. Rakip firmalar bir dergi reklamı yaptığında; bu reklamın boyutu, yerleşimi ve reklamını yaptığı konuyla alakalı notlar almak yol gösterici olacaktır,
  • Backlink analizi: Bu noktada ise rakip firmaların backlink yani geri bağlantılarını detaylı şekilde incelemek önemlidir. Backlink sayıları; otorite ya da bağlantı metinleri gibi önem arz eden detayları daha rahat şekilde bulmanıza yardımcı olur. Öyle ki eğer popüler sitelerde backlinkler bulunuyorsa, onlardan geri almak için web sitesi yöneticileriyle iletişime geçmek gerekebilir. Backlink analizi için popüler olan SEO araçları etkili sonuçları kısa süre içerisinde almanıza yardımcı olur. SEO rakip analizi ile birlikte SEO analizi yapmanıza fırsat verecek olan tüm bu araçlar süreç içerisinde çok önemli avantajları beraberinde getirir.

Tüm bu unsurlar bazı alındığında anlaşıldığı üzere rakip analizi yapmak için birden fazla adımın dikkatli şekilde uygulanması gerekir. Rakip firmaların hangi alanda sizden önde olduğunu ve hangi alanda rahatlıkla kıyaslama yapmanın mümkün olduğunu tüm bu parametrelere bağlı olarak hayata geçirebilirsiniz. En doğru rakibe doğru adımlar kullanılarak rakip analizleri yapılması gerekir. Bu noktada doğru sonuçlara ulaşamadığınız takdirde, yapılan bu analizin gerçeklik payı da çok düşük olacaktır. Dolayısıyla yapılan SEO analizinin herhangi bir getirisi olmaz.

Ancak yavaş ve adım adım ilerleyerek, bu adımları eksiksiz şekilde uyguladığınızda ve doğru rakibi tercih ettiğinizde yapılan bu analizler sayesinde site için doğru çıkarımlarda bulunmak, eksik olan konuları detaylı incelemeye alarak kendi lehinize çevirmek kolaylaşacaktır.

Rakip firmalar; SEO stratejisinin her açıdan bilgi sahibi olmanızı sağlayacak ve site içi organik trafiği üst sıralara taşımanıza yardımcı olacak çok önemli bir kaynaktır. Somut şekilde belirleme yapmak gerektiğinde ise SEO rakip analizi yapıldığında şu ayrıcalıkları elde etmek mümkün olacaktır:

  • Rakip firmaların en zayıf kaldığı yönleri bulabilir ve bu yönlerden yararlanabilirsiniz,
  • Sektör içerisinde hangi adımı atmanın daha başarılı olacağını öğrenmek kolaylaşır,
  • Hangi SEO görevlerinin ileriye dönük olarak öncelikli olduğunu tespit etme şansı yakalayabilirsiniz,
  • Rakip firmaların en güçlü yönlerini tespit ederek bu yönleri kendinize uyarlayabilirsiniz,
  • Arama motoru sonuç bölümünde rakiplerden daha iyi şekilde performans sergilemenin zor olduğunu anlayabilirsiniz.

Tüm bu etkenler SEO rakip analizinin ne kadar önemli bir kavram olduğunu ve asla göz ardı edilmemesi gerektiğini ispat eder niteliktedir.

Rakip Analizi SEO için Önemi

Rakip analizi için SEO çok önemli konumda yer alır ve asla atlanmamalıdır. SEO rakip analizi konusunda yeterli bilgi ve donanıma sahip değilseniz, bu noktada doğru firma seçimi yaparak bu firmanın SEO rakip analizini sizin adınıza yönetmesini sağlayabilirsiniz. Ajans İO, SEO rakip analizi konusunda her zaman beklentileri karşılayan nitelikli çalışma sistemi ile ön plana çıkan profesyonel bir firmadır. Arama motoru optimizasyonu konusunda Google ve diğer arama motorlarında üst sıralarda yer edinmek ve uzun süre dijital dünyada varlık göstererek başarınızı ispat etmek için her zaman en doğru stratejiyi hayata geçirmeniz gerekir. Söz konusu olan bu doğru adımlar zamanında ve yerinde atılmadığında, arama motoru optimizasyonunda rakip firmalardan öne çıkmak ve dolayısıyla etkili şekilde büyüme göstermek mümkün olmayacaktır.

Ajans İO, SEO konusunda karşınıza çıkabilecek her türlü soruna en akılcı ve pratik çözüm önerileri sunarken, bu sayede birçok konuda ayrıcalıklı olmanızı sağlayan hizmet prensibi ile her geçen gün büyümeye ve gelişmeye devam eder. Bu sayede hedef kitlenize daha rahat ve kısa süre içerisinde ulaşabilir ve arama sonuçlarından istediğiniz verimi elde etme şansı yakalayabilirsiniz. Sizde bu konuda Ajans İO'nun alanında uzman personelinin müşteri odaklı çalışma sistemini deneyimlemek ve dijital dünyada rakip firmaları geride bırakmak için hemen web sitemizi ziyaret edebilir ve bizimle hemen irtibata geçebilirsiniz. Güven, kalite ve uzun vadede en mantılı adımları atmanıza yardımcı olan firmamız ile yenilikçi dünyanın dijital ortamında rekabetçi ortama rahat şekilde uyum sağlayabilirsiniz.