Dijital pazarlama, son yıllarda oldukça popüler hale gelen ve gerek ürün gerek hizmet sunumu yapan tüm işletme ve bireylerin kullanmak durumunda olduğu bir dijital faaliyetler bütünüdür. Ayrıca pazarlama çalışmalarının önemli bir parçası olarak da değerlendirilmektedir.
Bu doğrultuda bakıldığında dijital pazarlama nedir sorusu için bir işletmenin hedef kitle ve pazarının tespit edilmesi, marka bilinirliğinin oluşturulması ve güçlendirilmesi, kitle iletişiminin artırılması olduğu söylenebilir. Bahse konu faaliyetleri, farklı bir firma veya kendi kurumu için yerine getiren kişi ise dijital pazarlama uzmanı sıfatını taşımaktadır.
Her ne kadar dijital pazarlama, çapraz pazarlama gibi kavramlar çerçevesinde incelenmesine rağmen dijital pazarlamanın çizgileri ve ana hatları geleneksel pazarlama kavramında olduğu kadar net ve belirgin değildir. Çeşitli internet araçlarının kullanımı, içerik oluşturulması, uygun arama motoru optimizasyonu SEO ve PPC (Pay Per Click) belirlenmesi, sosyal medya çalışmaları ile dijital pazarlama yapılabilir.
Temelde verimliliğin artırılması hedeflenen dijital pazarlama ile uygun hedef kitle veya hedef kitleye uygun ürün seçimi yapılabilir. Ayrıca reklam ve tanıtım faaliyetleri ile satış ve karlılık oranlarını artırmak da mümkündür. Bu süreçte dijital pazarlama kanallarının ve internet ortamının kullanılacağı için yüksek kaynak verimliliği de sağlanacaktır.
Dijital pazarlama araçlarının kullanımının verimliliğini artırmak için uygun alanların belirlenmesi de önem arz etmektedir. Bu alanlar web siteniz ve diğer siteler başta olmak üzere, sosyal medya mecraları, görüntülü reklam ve online video platformları, oyunlar, e-ticaret platformları şeklinde sıralanabilir.
Hedef kitlenizin daha çok zaman geçirdiği platformla kendi sunduğunuz ürün veya hizmeti kolayca buluşturabilirsiniz. Doğru alan seçimi ile tanıtım faaliyetlerindeki etkinlik oranını da artırmış olursunuz.
Sosyal medya kullanımı farklı yaş, cinsiyet, lokasyon, eğitim düzeyi, beğeni ve tercih gibi demografik özellikleri olan kitleler arasında dahi ortak bir dijital alan yaratmıştır. Bu sebeple sosyal medya platformlarını etkin kullanarak markanızı hem hedef kitlenize tanıtmış olursunuz hem de daha geniş bir topluluğa ulaşma imkânı yakalarsınız.
Firmaların web siteleri linkinin sosyal medya hesaplarında da yer alması bu kapsamda değerlendirilebilir. Diğer taraftan sosyalleşme amacıyla kullanılan söz konusu platformlar potansiyel müşteriler için yönlendirme sağlayacak pazarlama araçları olarak da görülebilir.
Dijital pazarlama kullanımı için firma büyüklüğü, satış oranları, kullanıcı kitlesi genişliği gibi kriterler bulunmaz. İnternet üzerinden potansiyel müşteriler arayan, markasını tanıtmak veya satışlarını artırmak isteyen, içerik pazarlama ile uğraşan herkes dijital pazarlama yöntemlerini kullanılabilir.
Diğer taraftan bir başka kuruluşun pazarlama süreçlerine katkı sağlayacak kişilerde dijital ortamda söz konusu faaliyetlerle alakalı çalışma yapabilir. Affiliate marketing olarak bilinen satış ortaklığı kavramı örnek olarak düşünülebilir. Satış ortaklığı ile internet üzerinden tanıtımı yapılan ürünlerin satışına aracı olunur ve satış sonrası elde edilen bedel üzerinden komisyon alınır.
Bir kişi, kuruluş, ürün veya hizmetin detayları gibi konularda bilgi ihtiyacı olduğunda internet arama motorları yoğun olarak kullanılmaktadır. Bu alanda çalışan ve yıllardır kullanıcılara hizmet sunan devasa işletmeler dahi bulunmaktadır. Önemli bir ihtiyacı karşılayan bu işletmeler hizmet arayan kişiler ile hizmet sunan kişileri buluşturmak amacıyla çeşitli uygulamalar geliştirmiştir.
Söz konusu uygulamaların amacı kullanıcılar tarafından yapılan arama sonuçlarında optimizasyonu sağlamak ve ilgili ürün ya da hizmeti kişilere sunmaktır. Optimizasyonun oranının artırılabilmesi için ise web siteleri arama sonuçlarında ürünlerini ön sıralara çıkartacak düzenlemeler yapmalıdır.
İçerik üretimi yapmak suretiyle dijital pazarlama nasıl yapılır sorusu da akıllara gelebilir. Hedef kitle için video ve resim gibi görsel öğeler hazırlanması, blog yazıları oluşturulması, teknik bilgiler ya da kullanım yöntemlerini içeren elektronik kitaplar yazılması içerik üretimidir. Ayrıca bu unsurların dağıtılması ve kullanıcıya ulaştırılması da yine dijital pazarlama altında değerlendirilebilir.
Söz konusu içerikler aracılığıyla SEO başarısı da artırılacaktır. Şöyle ki, büyük ölçekte alışveriş hacmi oluşturmuş online ticaret siteleri neredeyse tüm ürünleri için arama motorlarında öne geçmeyi sağlayacak SEO temelli tanıtım makaleleri oluşturmaktadır. Bu yöntem hem ürünle müşteriyi daha hızlı buluşturma hem de kullanıcıyı ürün hakkında bilgilendirme amacı taşımaktadır.
İnternet kullanımının artması ve dijital dünyanın büyümesine paralel olarak gelecekte dijital pazarlama faaliyetlerinin daha da genişleyeceği söylenebilir. Arama motoru uygulamalarının ya da sosyal medya platformlarının bu konu üzerinde yeni aplikasyon veya eklentiler geliştirmesi de dijital pazarlama faaliyetlerinin önümüzdeki yıllarda nasıl bir vizyon oluşturacağını göstermektedir.
Diğer taraftan son zamanlarda dijital borsalarda veya metaverse üzerinde kullanılmak üzere tasarlanmaya başlayan kripto paralar bulunmaktadır. Bahse konu kripto para uygulamaları da dijital pazarlama için hem sanal bir evren oluşturmakta hem de alışveriş faaliyetleri için ödeme aracı niteliği taşımaktadır. Teknoloji, giyim, sağlık, eğlence, otomotiv gibi sektörlerde faaliyet gösteren birçok firma da bahsi geçen dijital evrende kendisine yer aramaktadır.
Bir ürünün tasarlanıp kullanıcı tarafından satın alma işleminin gerçekleştirilmesine kadar tüm süreçleri kapsayan adımlar dijital pazarlama faaliyetleri vasıtasıyla şekillendirilebilir. Ürün müşteriye ulaşıncaya kadar geçen sürede çeşitli dijital pazarlama stratejileri kullanılabilir.
Hem ürünün hem de hedef kitlenin özellikleri göz önünde bulundurularak oluşturulacak stratejiler için etkin web tasarımı, SEO ve arama motoru reklam uygulamaları veya içerik pazarlaması kullanılabilir.
Ayrıca sosyal medya ve e-ticaret danışmanlığı alarak ya da etkileyici grafik tasarımı ile rakiplerinizi geride bırakabilirsiniz. Müşteriye ulaşma noktasında e mail, SMS, yazılı ve görsel sosyal medya içerikleri de sıklıkla tercih edilmektedir.
Kapsamı, uygulamaları, takip ve analiz çalışmaları oldukça gelişmiş olan dijital pazarlama yöntemi için profesyonel destek almanız mümkündür. Alınacak bu destek ile hedef kitlenin belirlenmesi, genişletilmesi, ürünün veya hizmetin tanıtılması, reklam faaliyetleri ile tutundurma çalışmaları kolayca yapılabilir.
Dijital pazarlama araçlarının hızlı gelişimine ve sunduğu imkanlara çok fazla vakit ayıramayacak veya bu imkanlardan daha fazla yararlanmak isteyen kişiler için ajans.io profesyonel destek sunmaktadır.
Ajans.io ile görüşerek kendinizden ve sektörünüzden bahsedip kurumsal ihtiyaçlarınızı dile getirebilirsiniz. Talep ve ihtiyaçlarınız doğrultusunda size ve projenize özel bir çalışma paketi hazırlayan ajans paket detaylarını tarafınıza aktardıktan sonra uygulamaya geçer.
İnternet sitenizi de ücretsiz olarak analiz ettirebileceğiniz ajans.io hem web siteleri hem de sosyal medya hesapları için daha etkili içerikler oluşturabilir. Ajans, firmanızın kuruluş aşamasından itibaren bir iş partneri gibi çalışmaktadır. Marka kimliği oluşturulacak bu süreçte logo ve grafik tasarımından kurum renklerine kadar birçok detay belirlenebilir.
Ayrıca firma adına kampanyalar ve kampanyalar hakkında bilgilendirme veya duyurular düzenlenmektedir. İnternet sitelerinde ve sosyal medya hesaplarında kullanılacak logo, banner, slayt gibi görseller müşteriler nezdinde firma algısını ve prestijini etkileyen unsurlardır.
Ajans.io sektör genelinde renk, harf, şekil gibi detaylardan hangilerinin kullanılabileceği üzerine bir çalışma yaptıktan sonra görsellerinizi hazırlar. Dijital pazarlama noktasında alabileceğiniz destekler kapsamında detaylı bilgi için ajans.io adresini ziyaret edebilirsiniz.